Gå till innehåll

vinnare turneringar, förlorare cashgames !!


hAgLuNd666

Recommended Posts

Öh... har du spelat i 1 vecka? Vad menar du med "för många spelade händer på cg?"

 

Hur många turneringar har du spelat, totalt under din "karriär"? Har du bokfört resultat?

 

Hur många händer cg har du spelat, totalt under din "karriär"? Har du bokfört resultat?

 

Menar förmodligen "för många händer" som "spelar jag för löst".

 

Svårt att svara på, beror som ovan nämnda på hur mycket man har spelat för att kunna veta om det verkligen skiljer eller om det är tillfälligheter. Men det är klart att det kan skilja, det är ju oerhörd skillnad på turneringar och cg. I cg kan man ju ha flera hundra big blinds i stacken och det blir mycket spel efter flop, turn och river och man får ofta bra implicita odds på drag osv medan man i turneringar många gånger ligger på medel med mellan 15-25 big blinds och mest har mest preflop- och lite flopspel och comittar sej före eller efter floppen.

Personligen fungerar jag bättre i turneringsvarianter än i cg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öh... har du spelat i 1 vecka? Vad menar du med "för många spelade händer på cg?"

 

 

Hur många turneringar har du spelat, totalt under din "karriär"? Har du bokfört resultat?

 

Hur många händer cg har du spelat, totalt under din "karriär"? Har du bokfört resultat?

 

jag har efter ett sommar uppehåll börjat spela igen, jag har bara spelat poker på nätet sen februari så visst jag e helt grön. Om jag jag går med i för många potter och visst hur ska du kunna veta det ??? :-D

 

hur många jag har spelat vet jag inte, bokföra mina resultat började jag med för 1 vecka sen.

 

Jag har botat mig själv :-D, Jag tror att mitt problem är att jag är mer uthållig i en turnering spelar mindre händer väntar på rätt tillfälle därav resultat, men när jag spelar cashgame så är jag otålig vill ha pengarna snabbt och därför spelar mer händer, chansar ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har efter ett sommar uppehåll börjat spela igen, jag har bara spelat poker på nätet sen februari så visst jag e helt grön. Om jag jag går med i för många potter och visst hur ska du kunna veta det ??? :-D

 

hur många jag har spelat vet jag inte, bokföra mina resultat började jag med för 1 vecka sen.

 

Jag har botat mig själv :-D, Jag tror att mitt problem är att jag är mer uthållig i en turnering spelar mindre händer väntar på rätt tillfälle därav resultat, men när jag spelar cashgame så är jag otålig vill ha pengarna snabbt och därför spelar mer händer, chansar ofta.

 

Tja, du verkar ha svaret själv då. Men även om du tycker att du spelar ditt bästa i både turneringar och cg så är det ju alldeles för lite att gå på en veckas spel för att kunna avgöra om du är vinnande. Du kan ha spelat dåligt i turneringarna men haft tur, eller kan du spelat bra i cg men haft otur. Du måste spela ett stort antal turrar/händer för att kunna avgöra om du är vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har efter ett sommar uppehåll börjat spela igen, jag har bara spelat poker på nätet sen februari så visst jag e helt grön. Om jag jag går med i för många potter och visst hur ska du kunna veta det ??? :-D

 

hur många jag har spelat vet jag inte, bokföra mina resultat började jag med för 1 vecka sen.

 

Jag har botat mig själv :-D, Jag tror att mitt problem är att jag är mer uthållig i en turnering spelar mindre händer väntar på rätt tillfälle därav resultat, men när jag spelar cashgame så är jag otålig vill ha pengarna snabbt och därför spelar mer händer, chansar ofta.

 

Sedan är det här med "gå med i för många potter" väldigt relativt. Jag är turneringsspelare, men ibland spelar jag cashgame på låga nivåer för att det är skoj. Jag kan nog spela med 70% sedda floppar och ändå vinna skulle jag tro (på de låga nivåerna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan är det här med "gå med i för många potter" väldigt relativt. Jag är turneringsspelare, men ibland spelar jag cashgame på låga nivåer för att det är skoj. Jag kan nog spela med 70% sedda floppar och ändå vinna skulle jag tro (på de låga nivåerna).

 

Någon gång kanske du träffar och vinner en fet pott då Fi vet att du synar massa kanske. Så länge det är vinnande koncept i längden. Keep winning! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag spelar sng men även lite större turneringar, nyligen nån desperado på unibet, visserligen bara 300 deltagare. Men som sagt jag tror att det är tålamodet som tryter när jag spelar cg. Tyvärr oxå så får jag inte igång pokeroffice på unibet ??? vill bara inte funka vet inte vad det är för problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag nog en break even spelare på turrar och sng men vinner i cashgame.

 

Är inte ovanligt med sådana uppdelningar (åt ena eller andra hållet) då det är väldigt olika spel. Dessutom kan man i cashgame spela "likadant" hela sessionen men i turrar ändrar sig spelet mycket med blindsnivåer/stackstorlekar position mellan små och stora stackar samt bubbelspel. Detta undviker man till stor del i cashgame då man alltid kan ha 100BB i stacken (får dock ibland hålla koll på andra spelare med liten stack).

 

Du får väl prova dig fram och komma fram till vilken spelform som passar dig bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv vinnande i turneringar (MTT och SNG) men förlorade tidigare oftast på CG (jobbar på det). Min egenanalys är att jag har svårt för spelet efter floppen. Är för lös och för passiv och har svårt att släppa i tid. I turneringar (speciellt mot slutet) så blir det ofta inte så mycket spel efter floppen pga av att blindsen är så höga. Där kan man i princip vänta på en bra hand och sen hoppas att den håller. Om någon i CG höjer BB 3 ggr så är det inte ovanligt att du har med dig 2-3 som synar, medan i MTT så är det möjligen en som går med. Dvs i MTT blir det ofta bet fold eller bet, raise, fold eller bet, raise, all in AK vs QQ osv. Det ser jag inte lika ofta i CG och det kan vara svårt att anpassa sig till mer djupstackat spel CG. Det innebär att risken är större i CG att ditt höga par eller AK blir uttagen av någon som gått in med 67s. Speciellt om dina motspelare har noterat dig som lös passiv. Lägg till att jag som lös-passiv spelare ofta slowspelar tunga träffar vilket ytterligare hjälper till att jag blir utdragen på river :oops: , alternativt inte vinner så mycket som jag skulle gjort om jag bettat.

 

Det var min egen analys. Hur man kommer tillrätta med detta är jag nog inte rätt man att svara på, då skulle jag inte ha de problem jag har :-( . Men om jag ändå tar mig den friheten så har jag under den senaste tiden då mitt CG faktiskt har gått plus (troligen bara lite trevlig varians…) framförallt blivit mer observant på hur jag spelar i olika positioner. Jag vet, det står i varje grundbok, men det är lätt att glömma. Undvik att hamna ur position med halvbra kort. Chansa kan man göra i position. En annan sak jag gjort är att jag byter bord oftare. Tidigare ville jag ofta ge igen när jag förlorat mot bättre motstånd. Genom att byta bord ofta när det går segt så hamnar jag oftare på bord med riktigt uselt motstånd, vilket naturligtvis är bra för mig. Ett annat råd är att bli mer aggressiv mot de som konsekvent synar dina höjningar. Höj 4-5 ggr istället för 3. Fortsättningssatsa med måtta. Har du AK och missar floppen med tre som pratar efter dig så måste du inte fortsättningssatsa varje gång. Sluta slowspela AA och nötter. Etc

 

Lycka till (mot alla andra utom mot mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...