rAilFISH Postad 14 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2009 Najs , räddar dagen hyffsat och slutar bara back 200 kr för dagen. Lyckades hitta en session på 600 händer och plussade 800 kr +. Balanserade lite mer än inatt där jag hade 15.0 i Flop aggresion. Fick ner den nu till 9 , dock hade jag 10.50 på turn som jag inte annars brukar ha. En fisk till kompis sa att han tyckte att jag verkade mkt mer passiv på turn och river igår så jag försökte skjuta mkt på turn också samt valuebetta tunnare. Hade säkert lika gärna gått åt helvete men men. 7:an / 22 på han ? ***** Hand 915484382 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, January 14, 2009 7:01:09 PM Britta Turbo 2 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: HERO (469.01) Plats 3: isssss (140.97) Plats 5: Henke455 (312.85) Plats 1: ghost199 (27.70) Henke455 lägg SM 2.00 ** Giv ** HERO [Ds, Dh] isssss [N/A, N/A] Henke455 [N/A, N/A] ghost199 [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** ghost199 Syna 2.00 HERO Höj till 8.00 isssss Lägg Henke455 Syna 8.00 ghost199 Syna 8.00 *** Flop(Board): *** : [7s, 2h, 7h] *** Bet Runda 2 *** Henke455 Passa ghost199 Passa HERO Satsa 18.00 Henke455 Höj till 44.00 ghost199 Lägg HERO Syna 44.00 *** Turn(Board): *** : [7s, 2h, 7h, Kns] *** Bet Runda 3 *** Henke455 Satsa 84.00 HERO ?? Bra eller dålig bluff? Sätter han på PP under. ***** Hand 915496839 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, January 14, 2009 7:13:24 PM Britta 4 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: PocketAA (311.00) Plats 2: HERO (465.21) Plats 3: HerrGårman (449.93) Plats 4: fiskespö (405.31) Plats 5: daggen (389.03) PocketAA lägg LM 1.00 HERO lägg SM 2.00 ** Giv ** PocketAA [N/A, N/A] HERO [Ek, Kr] HerrGårman [N/A, N/A] fiskespö [N/A, N/A] daggen [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** HerrGårman Lägg fiskespö Lägg daggen Höj till 8.00 PocketAA Lägg HERO Höj till 25.00 daggen Syna 25.00 *** Flop(Board): *** : [6s, Knk, 3h] *** Bet Runda 2 *** HERO Satsa 38.25 daggen Syna 38.25 *** Turn(Board): *** : [6s, Knk, 3h, Knh] *** Bet Runda 3 *** HERO Passa daggen Passa *** River(Board): *** : [6s, Knk, 3h, Knh, 2r] *** Bet Runda 4 *** HERO Satsa 75.00 daggen Lägg Bettar vi river och isf hur mkt? Kändes hela vägen som A,10,A,J och kanske en AQ. Checka river för att framkalla bluff från busted flushdrag eller ett spel på 6:an? ***** Hand 915498962 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Wednesday, January 14, 2009 7:15:21 PM Britta 31 (Vanlig/Cash Game) Plats 3: Pizzaguy (314.49) Plats 4: HERO (570.12) Plats 5: fiskespö (480.86) Plats 1: TeddaA (197.00) Plats 2: simse (467.49) simse lägg LM 1.00 Pizzaguy lägg SM 2.00 ** Giv ** Pizzaguy [N/A, N/A] HERO [Ks, Ek] fiskespö [N/A, N/A] TeddaA [N/A, N/A] simse [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** HERO Höj till 8.00 fiskespö Syna 8.00 TeddaA Lägg simse Lägg Pizzaguy Lägg *** Flop(Board): *** : [7h, Es, 8h] *** Bet Runda 2 *** HERO Satsa 14.25 fiskespö Syna 14.25 *** Turn(Board): *** : [7h, Es, 8h, 9s] *** Bet Runda 3 *** HERO Satsa 35.62 fiskespö Syna 35.62 *** River(Board): *** : [7h, Es, 8h, 9s, 5k] *** Bet Runda 4 *** HERO Satsa 55.00 fiskespö Lägg
handmadegod Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 ni är nästan lika tighta som mig.
najvik Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Hand2: 3bettat pre och FI synar flop ,ni knackar turn, sen skjuter du river....jag hade kunnat spela precis som FI där, dock hade min callrange varit bred på rivern. Tycker ditt spel skriker svag hand. Hur kan du spela med en postflop AF som är så hög? Du måste ju förlora massor med värde om du aldrig synar. Du måste ju göra massor med händer till bluffar som egentligen har show down value...eller har jag fel?
Rival Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Hand2: 3bettat pre och FI synar flop ,ni knackar turn, sen skjuter du river....jag hade kunnat spela precis som FI där, dock hade min callrange varit bred på rivern. Tycker ditt spel skriker svag hand. Håller nog med här. Har han väl synat flop så synar han nog river också. Är ju inte direkt något kort som förstör hans hand på turn/river. I din sits skjuter jag nog gärna en till salva turn istället. Bra dagbok:-)
handmadegod Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 spelade mot henke455 idag och då kom jag på honom med en CR bluff på en halvtorr låg bräda. Han sköt både flopp och turn men gav upp på river. lutar mot syn flopp och turn, skjuter han river tror jag nog han har 7:a eller 22. OM bluffen är bra eller dålig är så readbaserat. Mot en synstation dåligt mot en tänkande spelare bra, ser ut som du värdebetar ett par på river. tycker halvpott på river är lagom valuebet för TPTK och liknande, men i den här situationen har jag svårt att tro att det finns värde i att betta river. Fast jag är lite mosig i huvet just nu. Det kanske är en gjuten värdebet.
najvik Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 spelade mot henke455 idag och då kom jag på honom med en CR bluff på en halvtorr låg bräda. Han sköt både flopp och turn men gav upp på river. lutar mot syn flopp och turn, skjuter han river tror jag nog han har 7:a eller 22. OM bluffen är bra eller dålig är så readbaserat. Mot en synstation dåligt mot en tänkande spelare bra, ser ut som du värdebetar ett par på river. tycker halvpott på river är lagom valuebet för TPTK och liknande, men i den här situationen har jag svårt att tro att det finns värde i att betta river. Fast jag är lite mosig i huvet just nu. Det kanske är en gjuten värdebet. Vilken hand prtatar du om här?... Lite rörigt...
handmadegod Postad 14 Januari , 2009 Rapport Postad 14 Januari , 2009 Vilken hand prtatar du om här?... Lite rörigt... Den längst ner.
rAilFISH Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2009 Helt jävla insane vad jag är grym och running good på 7:an , vänd-åtta och främst Chicago , GAAAAH. Finns det nån site som erbjuder det? Galet är ordet. Fuck holdem och allt va det innebär. Im going pro på andra kortspel. Sprang bättre än vad Blom gjorde från sina 2 $ k dollar till 1.4 $ mille.... Dessa 4 timmar var det bästa som hänt mig under mina senaste 2 år..GAAH. Sova nu. lol
rAilFISH Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2009 ni är nästan lika tighta som mig. Jag vill inte vara tight , it sux Hand2: 3bettat pre och FI synar flop ,ni knackar turn, sen skjuter du river....jag hade kunnat spela precis som FI där, dock hade min callrange varit bred på rivern. Tycker ditt spel skriker svag hand. Hur kan du spela med en postflop AF som är så hög? Du måste ju förlora massor med värde om du aldrig synar. Du måste ju göra massor med händer till bluffar som egentligen har show down value...eller har jag fel? Jag tycker som dig Najvik fkt , om jag hade vart fi och mött en spelare som hade spelat likadant som mig så hade min synrange vart stor på river. Tycker det var en svag bluff , satt och tänkte det direkt när han tog timebank att den var dålig. Men man vet inte hur fi tänker , nu kanske han tror att jag har ett bättre par när jag 3-bettar , checkar turn för att jag blir rädd att han har J och sedan valuebettar mina QQ,KK,AA på river. Eller så tror han att jag har J eller bättre par än han (som jag tror att han har) och därför inte tar synen. Men i grunden tror jag inte att den är bra när river blankar och jag har checkat turn , för att sedan betta river. Nu är jag newbie och inte vet men min flop aggresion låg på 15 i förrgår för att sedan ligga på 9 igår. Antar att 3-bettar och sånt räknas in , men jag tycker fkt inte att jag reraisar allt för mkt på flop eller 3-bettar konstant. Dock c-bettar jag väldigt mkt men har ändå svårt att se att den skulle skjuta i höjden bara pågrund av det. Tidigare har jag legat på 4-7 på flop aggresion så detta var ett undantag. Håller nog med här. Har han väl synat flop så synar han nog river också. Är ju inte direkt något kort som förstör hans hand på turn/river. I din sits skjuter jag nog gärna en till salva turn istället. Bra dagbok:-) Exakt , I agree. Gillar inte min bluff alls fkt , tycker ofta att dom synar river också. Speciellt när det är ett blankt kort , men det beror ju från fi till fi. Han kanske tror att jag v-bettar bättre par eller en J. Men jag trodde ändå han skulle släppa dom flesta paren , kändes vek. Men mot en kompetent spelare undviker jag nog detta. Kul , uppskattas. spelade mot henke455 idag och då kom jag på honom med en CR bluff på en halvtorr låg bräda. Han sköt både flopp och turn men gav upp på river. lutar mot syn flopp och turn, skjuter han river tror jag nog han har 7:a eller 22. OM bluffen är bra eller dålig är så readbaserat. Mot en synstation dåligt mot en tänkande spelare bra, ser ut som du värdebetar ett par på river. tycker halvpott på river är lagom valuebet för TPTK och liknande, men i den här situationen har jag svårt att tro att det finns värde i att betta river. Fast jag är lite mosig i huvet just nu. Det kanske är en gjuten värdebet. Ok , inte spelat mkt mot killen förut så det är mkt möjligt att jag kan ha haft honom , men tycker att hans spel är enorm styrka. Han kan ju också spela på detta. Ah jag tycker nog inte att bluffen är bra i längden men kändes som om han inte hade J och ett ganska mediokert underpar. Han va inte jätteaggresiv så kändes som om jag ändå kunde få bort hans par. Menmen , tvekar ändå på att det är ett bra spel. I sista handen med AK så v-bettade jag ungefär halvpott med min AK. Har spelat en del mot denna spelare och jag tycker han har väldigt enkelt att syna ner med mediokra träffar. Satte han på A,J/AQ,A,10 och hoppades på en syn. Annars tror jag det är värde i att checka ner också , troligtvis checkar han ner sämre och jag tar potten där eller så försöker han bluffa en stege när han egentligen har showdown value med sin A och jag tar nog synen rätt ofta mot just denna fi.
Kardum Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 ni är nästan lika tighta som mig. hejsan! ja undrar hur man gör för att starta en egen dagbok ? Tacksam för svar
rAilFISH Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2009 hejsan! ja undrar hur man gör för att starta en egen dagbok ? Tacksam för svar Dessa Arsenal fans...inget kan dom.;D Bara klicka på "Dagböcker" , sedan nytt ämne eller svara högst upp till vänster. Nåt sånt iallfall , inte säker.
handmadegod Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 AF = (bet+raise)/call så ju mer du c-bettar desto mer kommer den gå upp. Känns som det är väldigt mkt värde i att c-betta ofta på vår nivå, men du kanske kan floata mer både som bluff och för värde? edit: du måste minska antalet bets och raises mycket mer än öka antalet calls för att få ner aggrofaktorn.
rAilFISH Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2009 AF = (bet+raise)/callså ju mer du c-bettar desto mer kommer den gå upp. Känns som det är väldigt mkt värde i att c-betta ofta på vår nivå, men du kanske kan floata mer både som bluff och för värde? edit: du måste minska antalet bets och raises mycket mer än öka antalet calls för att få ner aggrofaktorn. Okok I see , back 750 kr - på 2 tim 30 min. Gör en dålig syn som med nötstege på parad bräda på river på 241 kr då han trycker. Mkt pga att vi spelat en del mot varandra men den var riktigt kass ändå. Annars vettefan , inte mkt som går min väg. Tar inte hem några stora potter och får hela tiden sjukt mkt mothugg vid minsta träff. Well , ingen bra vecka alls det här. Har inte vunnit en full buy-in pott på hela veckan. Tiltar mig något. Standard eller idioti ? ***** Hand 916305468 ***** 1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Thursday, January 15, 2009 5:17:35 PM Britta 22 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: HERO (400.00) Plats 3: Magic_one (626.99) Plats 5: Lillplutt (395.00) Magic_one lägg LM 1.00 Lillplutt lägg SM 2.00 ** Giv ** HERO [7r, 9r] Magic_one [N/A, N/A] Lillplutt [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** HERO Höj till 8.00 Magic_one Lägg Lillplutt Syna 8.00 *** Flop(Board): *** : [6s, 7s, 9h] *** Bet Runda 2 *** Lillplutt Passa HERO Satsa 12.75 Lillplutt Höj till 34.00 HERO Höj till 99.00 Lillplutt Syna 99.00 *** Turn(Board): *** : [6s, 7s, 9h, Dh] *** Bet Runda 3 *** Lillplutt Passa HERO Satsa 161.25 Lillplutt Syna 161.25 *** River(Board): *** : [6s, 7s, 9h, Dh, Kh] *** Bet Runda 4 *** Lillplutt Passa HERO All-in 131.75 Lillplutt Lägg 1/1 1,100 kr + 4 tim 2/1 1,900 kr + 4 tim 3/1 - 4/1 450 kr + 2 timmar 5/1 850 kr + 40 min 6/1 - 7/1 450 kr + 2 tim 8/1 330 kr + 1 tim 30 min 9/1 140 kr + 1 tim 30 min 10/1 1100 kr + 2 tim 11/1 - 12/1 700 kr + 2 tim 13/1 750 kr - 4 tim 14/1 200 kr - 4 tim 15/1 750 kr - 2 tim 30 min
handmadegod Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Ser stabilt ut! Synd att du har tre backdagar i rad nu, men någon gång måste det ju komma. Jag har inte vunnit en 800kronors pott i januari än. Jag har blivit översettad 3 ggr dock.
rAilFISH Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2009 Ser stabilt ut! Synd att du har tre backdagar i rad nu, men någon gång måste det ju komma. Jag har inte vunnit en 800kronors pott i januari än. Jag har blivit översettad 3 ggr dock. Mja började stabilt , nu ser det mest skit ut. Men givetvis kommer sådana dagar också , tur att rullen är fullt tillräcklig iallafall. Njee , lite segt. Dom man vill åt , men mitt problem just nu ligger i att jag förlorar massa småpotter och får jobbiga beslut med mina bra händer när jag väl träffar. Översettad har jag dock inte blivit än Helg snart , blir en paus från utgång och skit. Hoppas få in en hel del grind och vända på detta. Ändå 15 dagar kvar av månaden så. Hooolla !
rAilFISH Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2009 Nån här inne som är ruggigt bra på tennis? Snart är det ju Australian Open och har ett litet vad på g med en kompis. Vi båda kommer casha in en bettingrulle och försöka följa och livebetta så mkt som möjligt. Själva vadet går ut på att man först bettar på en vinnare innan turren börjar i både dam och herrklassen. Sedan kommer vi följa hela skiten och den som har störst rulle vinner , om man bustar rullen så är man också givetvis failad. Kommer max kunna vara dubblar och maxinsatsen på matcherna kommer variera. Man får max tippa på 5-6 matcher per dag också. Så vem vinner Australian Open och har ni nåt vasst tips om nån som kommer gå bra/dåligt? Annars blire hela tiden allin på Novak , win or bust liksom.
skaz Postad 15 Januari , 2009 Rapport Postad 15 Januari , 2009 Nadal vinner. Murray kommer nog gå rätt långt men håller troligen itne hela vägen. Damsidan är lite svårare.
handmadegod Postad 16 Januari , 2009 Rapport Postad 16 Januari , 2009 Mja började stabilt , nu ser det mest skit ut. Men givetvis kommer sådana dagar också , tur att rullen är fullt tillräcklig iallafall. Njee , lite segt. Dom man vill åt , men mitt problem just nu ligger i att jag förlorar massa småpotter och får jobbiga beslut med mina bra händer när jag väl träffar. Översettad har jag dock inte blivit än Helg snart , blir en paus från utgång och skit. Hoppas få in en hel del grind och vända på detta. Ändå 15 dagar kvar av månaden så. Hooolla ! Ja. Tycker faktiskt att det är jobbigare att förlora småpotterna än ett fåtal stora. Man får ett stort övertag när småpotterna går ens väg, folk tightar till sig och man kan öppna upp sig lite mer. Får man fråga vad du har i rullen?
rAilFISH Postad 16 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 16 Januari , 2009 Nadal vinner. Murray kommer nog gå rätt långt men håller troligen itne hela vägen. Damsidan är lite svårare. Jag hatar Nadal så vill inte ens betta på snubben. Dock tror jag att jag måste om jag ska vinna detta. Han är oerhört stark som sagt men tror kanske på Novak också om det lossnar mentalt. Han vann ju förra året och är grym på hardcourt om allt går hans väg. Ingen som sagt mkt om Federer? Vad troru om hans chanser? Murray är förhandstippad också , verkar va het. Ja. Tycker faktiskt att det är jobbigare att förlora småpotterna än ett fåtal stora. Man får ett stort övertag när småpotterna går ens väg, folk tightar till sig och man kan öppna upp sig lite mer. Får man fråga vad du har i rullen? Mja sant fkt , känns som jag förlorar varje pott just nu oavsett. Rullen är på drygt 18 k så stabil antar jag. Ner 430 kr på 1 tim och 30 min idag , träffade färg med QJ mot nötfärg och sedan vare bara småpotter. Bara hoppas det lossnar snart , inte så mkt att göra åt skiten. 4 raka backdagar kan vi inte ha iallfall och helg så om det blir spel ikväll så ska vi dinga in lite stålar.
rAilFISH Postad 18 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2009 Yo , inget spel i helgen förutom ett styktips , ska klonka 13 rätt detta år , be so sure. Ikväll börjar också tennisen tror jag , rullen är iallafall inne men tvekar på vem jag ska spela som vinnare , Novak eller Murray. Det är frågan. På damsidan har jag fan inte nån koll , spelar nog på Ana Ivanovic , hon va i final i förra året , är serbiska och jävligt söt. Det talar för att jag spelar på henne , easy choice. Ska madgrinda nu i veckan , vill få till ett bra resultat för månaden så ska grinda mig ur misären just nu. Hoppas på att klonka lite på bettingen också , vinna vadet och få en fylla + middag gratis. Mkt psykologiskt viktigt att vinna vadet också då min motståndare spelat tennis ett antal år och följer allt iprincip. Kommer antagligen inte funka då jag är bettingfisk. Höga odds och underdogs lockar mig alltid liiiite mer. Gymmet nu..grindschtuga , tennis och ett plus ikväll !
VaNiaL Postad 18 Januari , 2009 Rapport Postad 18 Januari , 2009 hur ligger du till för månaden?? är BE denna veckan sick asså...
handmadegod Postad 19 Januari , 2009 Rapport Postad 19 Januari , 2009 hur ligger du till för månaden?? är BE denna veckan sick asså... själv har jag 3k backet.
rAilFISH Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2009 hur ligger du till för månaden?? är BE denna veckan sick asså... 7 k upp bara tyvärr , var redan 5 k upp första veckan så gått segt sen. Sj då? Jag var också BE förra veckan , eller plussade 300 kr totalt:roll: själv har jag 3k backet. Tråkigt , bara gneta på. Spelade igår , 400 kr + på 3 timmar. På den första timmen så hade jag 2 st fyrtal , 5 kåkar och 2 nötstegar. Synd att inte folk betalade av bara. Sedan inleddes nattgrind och tennis , satte inte min dubbel tyvärr då Llodra(?) förlorade. Pokern gick iallfall bra och plussade 1,3 k + idag. Skön start på veckan iallfall , ska få in mer grind idag och utöka plusset är det tänkt. Kommer lite HHs sen också antagligen. Time to pump , pzz !
rAilFISH Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2009 Spelade nån timma nu , låg väl upp litegrann innan det blev even. Blir mer grind mot kvällen eller lite liveslask om jag har tålamodet kvar då. Letar jobb ganska flitigt nu , att vara uppe till 05.00 , sova till 14.00 , kolla film , träna , grinda och umgås med folks efter att dom slutat jobbet och jag vaknat funkar inte riktigt i längden. Speciellt inte om man spelar 1-2 . Hade iofs redan planerat att vara arbetslös i 4 månader och plugga upp betygen i höst för att sedan börja jobba i augusti. 19 dagar har nu gått och jag har lite jobb på g. Men situationen i världen gör det inte enklare.Såg en prognos på nyheterna , denna ekonomikris kommer att påverkar människor i 20-25 års ålder och främst med invandrarbakgrund. HIT ME HARD . Är dock inte orolig alls...tänker aldrig sitta nere på Arbetsförmedlingen och skylla på det svenska samhället eller pågrund av min bakgrund om jag inte får jobb. Blir måttligt irriterad på folk som skyller på det , tror det ändå har med hur mkt man är redo att offra , anpassa sig och hur man är som individ. Inte pågrund av ens bakgrund. Har kanske jobbat 8 gånger sen augusti , då extra i en butik. Är en skön känsla att jobba ändå , vakna som en zombie innan solen gått upp ,duschen , frukosten och iväg och knega i 8 timmar med olika människor. Allt från 24 åringar som är sjukt osociala så att man känner sig som världens mest självupptagna människa när man står och försöker hålla igång en diskussion. Sedan har vi Berit 56 år som pratar om sin sommarstuga , sina barnbarn och allmänt skvaller om Anita 47 år som nyss skilt sig med sin man för att han varit otrogen med sin dotters bästa vän som är 25. Även om man bara vill sjunka genom jorden just då så är det ändå en ganska skön känsla sedan när man slutat jobbet , går hem genom stan , känner sig vettig och jävligt ambitiös. Kommer hem och drar en tralla och sedan somnar. Ingen kan då skylla på att man är slacker , man har trots allt jobbat. Så , time to get a job. Saknar trots allt lite skvaller på fikarasten.
VaNiaL Postad 19 Januari , 2009 Rapport Postad 19 Januari , 2009 haha Jobb är överskattat IMO! När tar du steget upp till 2.50-5? Rullekrav?
Recommended Posts