Gå till innehåll

rakeback micro nivåer ???


hAgLuNd666

Recommended Posts

Vilket egentligen är väldigt konstigt. Hur svårt kan det vara? Är ju inte så att man ska få rakeback för det man redan spelat så jag ser inte problemet.

 

Det beror på att någon annan redan tjänar pengar på dig. I de fall det inte finns någon affiliate inbakad så kan man lyckas byta. Det kan också gå om inga pengatransktioner har gjorts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte fixat direkt så blir det försent sen.

Går nästan aldrig att fixa det i efterhand.

 

 

 

eh va ?

 

väl bara att höra med supporten om det går att få rakeback på sidan, oftast så går det.

 

Ett mail räcker där man förklarar att man slutar att spela om man inte får rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte konstigt för 5 öre. Rakeback är ju ett sätt för siter att locka till sig spelare, inte för att dem älskar att ge bort massa pengar.

 

Jovisst, men om jag som spelare inte kan få rakeback på ett ställe bara för att jag signade upp på "fel" sätt så skulle jag ta nån annan sida där jag kan få rakeback. Så lika mycket det är ett sätt att locka til sig nya spelare kan det väl vara ett sätt att behålla spelare?

Tycker att rakeback är ett sätt att belöna trogna spelare. Insättningsbonusar och liknande är till för att locka nya spelare. Trogna spelare ska väl belönas oavsett hur dom signade?

 

Jag gissar att i vanliga fall så förlorar en site mer på en vanlig rakeback deal eftersom nån affiliate ska få en viss procent också. Alltså borde en site kunna spara pengar på att tillåta spelare som ber om det att få rakeback genom siten, man slipper en affiliate. Samt att dom belönar den trogna spelaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, men om jag som spelare inte kan få rakeback på ett ställe bara för att jag signade upp på "fel" sätt så skulle jag ta nån annan sida där jag kan få rakeback. Så lika mycket det är ett sätt att locka til sig nya spelare kan det väl vara ett sätt att behålla spelare?

Tycker att rakeback är ett sätt att belöna trogna spelare. Insättningsbonusar och liknande är till för att locka nya spelare. Trogna spelare ska väl belönas oavsett hur dom signade?

 

Jag gissar att i vanliga fall så förlorar en site mer på en vanlig rakeback deal eftersom nån affiliate ska få en viss procent också. Alltså borde en site kunna spara pengar på att tillåta spelare som ber om det att få rakeback genom siten, man slipper en affiliate. Samt att dom belönar den trogna spelaren.

 

Men dom slipper ju inte en affiliate om du redan är bunden till denna. Då har de redan en deal som siten måste respektera, eller köpa ut dyrt. Är du en trogen spelare med stor omsättning tjänar de redan stora summor, och är mer ovilliga att släppa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men dom slipper ju inte en affiliate om du redan är bunden till denna. Då har de redan en deal som siten måste respektera, eller köpa ut dyrt. Är du en trogen spelare med stor omsättning tjänar de redan stora summor, och är mer ovilliga att släppa dig.

 

Kanske jag som missförstått OP, men jag har hela tiden utgått ifrån att man är obunden? Är man redan bunden till en affiliate så har man väl redan rakeback? Mina synpunkter gäller således de som signat upp direkt på pokersitens sida.

 

Annars skulle iaf jag vara väldigt frustrerad om jag hade signat genom en affiliate som tjänadet pengar på mig och jag inte fick ett öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske jag som missförstått OP, men jag har hela tiden utgått ifrån att man är obunden? Är man redan bunden till en affiliate så har man väl redan rakeback? Mina synpunkter gäller således de som signat upp direkt på pokersitens sida.

 

Annars skulle iaf jag vara väldigt frustrerad om jag hade signat genom en affiliate som tjänadet pengar på mig och jag inte fick ett öre.

 

Obunden är du väl typ om du knappat in sajtadressen direkt.

Har du knappat in någon typ av sökfunktion så lär du bergis ha hamnat på sajten via någon affe.

 

eh va ?

 

väl bara att höra med supporten om det går att få rakeback på sidan, oftast så går det.

 

Ett mail räcker där man förklarar att man slutar att spela om man inte får rakeback.

 

Har frågat ett par gånger, och det har inte gått, men kul för dig om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske jag som missförstått OP, men jag har hela tiden utgått ifrån att man är obunden? Är man redan bunden till en affiliate så har man väl redan rakeback? Mina synpunkter gäller således de som signat upp direkt på pokersitens sida.

 

Annars skulle iaf jag vara väldigt frustrerad om jag hade signat genom en affiliate som tjänadet pengar på mig och jag inte fick ett öre.

 

Javisst, har du haft turen att inte ha en affiliate så kan det gå bra. Jag har nyligen bytt på några ställen.

 

Men notera: en affiliate betyder inte rb. Jag skulle tro att rb-affiliates utgör en ganska liten minoritet. Men oavsett skattning av hur många de är, så ingår alla möjliga och omöjliga affiliates: webportaler, bonuserbjudanen o.s.v.

 

En bra rb-affe kan tänkas få ganska lite pengar själva, pga konkurrensen. De kanske får kring 2-3%. Men vad har en bonusportal förhandlat till sig? I allra värsta fall är det de som får hela 'din' rb - säg 35%. Detta händer nog i praktiken aldrig, men räkna med att många tjänar ganska grova summor.

 

Vad som är en affiliate är inte alltid så uppenbart heller. Ett exempel:

mermaidSpoker.com är en affiliate till mermaidpoker, vilket är maskerat på allehanda sätt.

 

Ett annat exempel: du går DIREKT till en site, registrerar dig, och finner att du hör till en affiliate som lagt en cookie i din webläsare när du haft en websida uppe och de har haft en reklambanner där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det enklaste sättet är nog att vända sig direkt till siterna och be dem lägga upp en rakeback deal åt en (som spelare alltså). Vet personligen att detta uppskattas av siterna, då de slipper betala kommission delen till affiliaten.

 

Sen har jag oxå, hört mycket om att att siterna börjat ställa olika rake krav för rakeback? Alltså; för att få rakeback ska du spela in en rake på €X osv. Detta kanske bara gäller siter som erbjuder inofficiella rakeback dealer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen har jag oxå, hört mycket om att att siterna börjat ställa olika rake krav för rakeback? Alltså; för att få rakeback ska du spela in en rake på €X osv. Detta kanske bara gäller siter som erbjuder inofficiella rakeback dealer?

 

Rätt värdelöst ja. Boss Media tex.

Spelar man på låga nivåer så finns det ju ingen anledning att spela på sajten överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jo, det enklaste sättet är nog att vända sig direkt till siterna och be dem lägga upp en rakeback deal åt en (som spelare alltså). Vet personligen att detta uppskattas av siterna, då de slipper betala kommission delen till affiliaten.

 

Sen har jag oxå, hört mycket om att att siterna börjat ställa olika rake krav för rakeback? Alltså; för att få rakeback ska du spela in en rake på €X osv. Detta kanske bara gäller siter som erbjuder inofficiella rakeback dealer?

 

 

Jo, jag gjorde så med Purplelounge och dom gav mig så gärna en 30% Rakeback deal utan några problem (direkt via Chatsupporten t.o.m!)

Jag har också sett en del sajter som håller på med minst $X rejkat, vilket är dumt, Ladbrokes är väl de enda som faktiskt är realistiska att kunna cleara, $1 rake = 20 points och behöver minst 10k points/månad för att få 25% RB, vilket betyder att du måste rejka $500, som inte borde vara allt för svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...