Gå till innehåll

Dead-Inside back with grind on the mind NL400-NL600 £ $ €


Dead-Inside

Recommended Posts

Dags för dagbok, I guess. Kommer absolut inte innehålla något spännande, bara händer, tankar och shittalk. Såvida du som läser detta nu inte finner detta intressant.

 

En kort introduktion:

20 år. Spelat seriöst sen i januari samt lever på det. Bor hemma och betalar minimal hyra. Spelar NL200 och NL400 på Redbet för tillfället. Nick förblir min hemlighet. Har även konto på SvS under namnet DeadInside (samt rulle om jag skulle få för mig att spela). Ca 200k i total rulle delat på siterna.

 

För de som har missat satte jag mig i brunnen för några dagar sen:

http://pokerforum.nu/forum/well-brunnen/49584-well-dead-inside.html

 

Om det är något annat är det bara fråga, antingen här eller i Welltråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 763
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Seat 2 is the button

Seat 1: Hero ( $479.70 USD )

Seat 2: FI ( $407.70 USD )

Seat 5: Randomsug ( $285.81 USD )

Randomsug posts small blind [$2.00 USD].

Hero posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ks Qc ]

FI raises [$11.50 USD]

Randomsug folds

Hero raises [$44.00 USD]

FI calls [$36.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 2c, Jh, As ]

Hero bets [$62.00 USD]

FI raises [$136.00 USD]

Hero raises All-In [$369.70 USD]

FI folds

Hero wins $662.70 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom dagboken är rätt innehållslös än så länge så kan jag bjuda på en låttriologi från det bandet jag uppskattar mest av alla. Lägger upp dem i ordning som storyin i texten går, men det är rätt ointressant rent musikmässigt.

 

Sonata Arctica - Paid in Full (Senaste albumet)

 

Sonata Arctica - The End of this Chapter (Inkl text till höger)

http://www.youtube.com/watch?v=U7T8pCVYoLI

 

Sonata Arctica - Don't Say A Word (Definitivt en av deras bästa låtar)

http://www.youtube.com/watch?v=VUPBDfrN6Ck

 

I hope you discover them just as I once did, my dear poker colleagues.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls såndär fjortis-pop-"metal"

 

Måste man nu lyssna på ett finskt band så är nightwish (när operatjejen var med) klart bättre.

 

Roliga är att jag listat Nightwish i min The Well och att jag upptäckte dem långt före Sonata Arctica.

 

Men jag förstår inte vart du hittar fjortispopmetal nånstans, pendlar mellan ren hardcoremetal till melodisk rock och melodisk metal beroende på vilken låt du lyssnar på. Mångfalden är bra.

 

http://www.youtube.com/watch?v=OAK3BqzGxSA

Hårt överallt.

 

Coheed n cambria - Mother superior ( Bra grind låt )!

 

I enjoys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till

Hur fort har du stigit i stakes sen du började seriöst ?(vilken nivå startade du på).

Tycker du spelet skiljer sig stort för varje nivå (lite tankar kring detta vore nice)

 

Började på 2.5/5 i januari (Spelade lite Omaha H/L 0.5/1 - 2.5/5 i december förra året och drog in en 15k. Övertygad om att jag var sjukt sjukt goodrun, men det var fortfarande sick värde.) och sen blev det väl 5/10 nån gång månadsskiftet där mellan januari och februari. Dom två nivåerna är ganska lika, precis som 2.5/5 är ganska lik nedåtgående nivåer. Så länge man har ett stabilt spel är det nästan omöjligt att förlora. Största skillnaden är väl att den fisken som finns oftast är lite jobbigare att spela mot, men med betoning på lite.

 

Sen spelade jag väldigt lite, som det även står om i min Well, i mars till maj. Gick upp till 7.5/15 nån gång i maj tror jag på halvtid med några bord 5/10 samtidigt och sen ganska snabbt efter heltid men det gick trögt och segt, och jag hade inte direkt tur nånstans. Sen började jag spela bra, regelbundet, igen förra månaden och har kommit in i den rutinen jag sökt ett bra tag nu och en bra mentalitet, samt bytt över till Redbet. Känns som ett bra byte.

 

Nu på Redbet måste jag säga att det skiljer sig rätt mycket mellan NL200 och NL400 regs emellan, men fisken är lika dålig.

 

Vad tycker du om dom här lirarna från boss?

 

CannibalLs

crazy-dude

GibbeX

Viktoro

xlogic1

Rex Mundi.

 

Tror jag sett Viktoro och Rex Mundi men har inte spelat mot dem. Har något svagt minne av crazy-dude, ska ta och öppna HEM. Och medans jag väntar kan jag skriva att jag inte har något större erfarenhet av dem.

 

Ah, ser i HEM att Viktoro är en ultrafiskig spelare :). Har en AT jag valeushovear T8643 på river, som han stekfoldar, och en 3bettad hand där jag shovear på Q952 turn tom efter han stekt floppen. Mycket kul. Så nu vet du vad jag tycker om honom.

 

Känner igen Cannibals men hittar ingen entry av han i databasen så antar att jag inte spelat mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker jag spelar dåligt idag, men jag har träffat ungefär vartannat drag hitintills. Fortfarande några timmars spel kvar, har knappt börjat än, men det är bäst jag skärper mig.

 

Det ser dock inte ut som denna brainfarthanden från igår:

Seat 4 is the button

Seat 2: Random ( $193.84 USD )

Seat 3: FI ( $430.60 USD )

Seat 4: Random ( $155.10 USD )

Seat 5: Hero ( $561.50 USD )

Hero posts small blind [$2.00 USD].

Random posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kd Qc ]

FI raises [$14.00 USD]

Random folds

Hero raises [$46.00 USD]

Random folds

FI calls [$34.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6d, 4c, 3c ]

Hero bets [$52.00 USD]

FI calls [$52.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 5c ]

Hero bets [$128.00 USD]

FI raises [$330.60 USD]

Hero calls [$202.60 USD]

** Dealing River ** [ Qd ]

FI shows [9c, 8c ]

FI wins $862.20 USD from main pot

 

 

"Wait, am... am I priced in on the turn? I think I am. Damnit. Call"

WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindat för tillfället, blir ev. mer spel som det blev igår frammåt 4-5 tiden, men annars känns det jävligt bra som det är.

 

Nu till lite roligare saker. Tänkte dela med mig av världens roligaste flashspel, fyllt av lidelse över att inte kunna klara den där sista nivån så skiten sparas!

N - The Way of the Ninja!

http://www.thewayoftheninja.org/n.html

 

baw(1).jpg

Tanka, spela, njut.

 

Lär lägga upp fler småspel och antagligen prata om större spel och DotA lite senare, men detta får räcka för nu. <3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...