Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hjälp en texas-fisk. Hur är linjen? Han satte sig precis så inga read.

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit )

Eva 37 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Matsi (1042.23)

Plats 2: Derfor (1204.58)

Plats 3: kmAAn (1970.00)

Plats 4: jonas 011 (366.14)

Plats 5: Hero (1955.00)

jonas 011 lägg LM 5.00

Hero lägg SM 10.00

** Giv **

Hero :Ah::Th:

*** Bet Runda 1 ***

Matsi Syna 10.00

Derfor Syna 10.00

kmAAn Höj till 55.00

jonas 011 Lägg

Hero Höj till 170.00

Matsi Lägg

Derfor Lägg

kmAAn Syna 170.00

*** Flop(Board): *** : :3c::3h::Ts:

*** Bet Runda 2 ***

Hero Passa

kmAAn Satsa 240.00

Hero Syna 240.00

*** Turn(Board): *** : :3c::3h::Ts::9s:

*** Bet Runda 3 ***

Hero Passa

kmAAn Satsa 600.00

Hero All-in 1545.00

kmAAn Syna 1545.00

Postad

Usch, du spelar handen kasst i min mening:

Den foldar jag preflopp.

Som spelat måste du betta ut flop, som nu vet du inte var du står. Som spelat har du investerat hela din stack för att ta reda på att FI har JJ+ eller ett set.

Postad

Hur många händer check-synar du flop med? Med en relativt bred range så är det väl inget fel på linjen egentligen, bättre än en del andra saker iaf ^^

as in, har rätt svårt att se att man alls skulle vilja ha denna handen i en check-syn range menmen

Postad

Checksyn flop suger ju verkligen häst-penis.

Spelar du AA/TT likadant så kanske det funkar försej...

Sen antar jag att du sätter honom på QJ spader på turn som floatat flop och checkraisar för värde? :roll:

(Alternativ är jag full, har ingen aning om vad jag snackar om och du spelade lysande)

Postad

Handen är givetvis inte jättebra spelad, därför jag la upp den. Hur tycker ni den ska spelas då? B/f flop?

Tyckte det kändes lite vekt att folda TPTK i en trebetad pot men kände att jag förmodligen inte låg så bra till.

Vad sätter ni honom på för range då? Kan han inte ha några sämre händer han betar för värde, typ JT?

EDIT: Ganska marginell 3bet preflop men kändes verkligen som han hade ett bra läge att isolera limparna där så trodde hans range va ganska bred.

Postad

"Ganska marginell 3bet preflop men kändes verkligen som han hade ett bra läge att isolera limparna där så trodde hans range va ganska bred."

Om han vet att du tänker så, då har du nöten. Ska förtydliga, är han såpass bra att han vet att du tänker att han isolerar och därför 3b, då tycker jag då ska försöka inducera så mkt skott från han som möjligt, skit i balansen :P

Sen tvivlar jag iof starkt på att just denna Fi är på den tankenivån och jag skulle antagligen luta åt att bet/folda flop, även fast det känns supervekt.

Postad
Handen är givetvis inte jättebra spelad, därför jag la upp den. Hur tycker ni den ska spelas då? B/f flop?

Tyckte det kändes lite vekt att folda TPTK i en trebetad pot men kände att jag förmodligen inte låg så bra till.

Vad sätter ni honom på för range då? Kan han inte ha några sämre händer han betar för värde, typ JT?

EDIT: Ganska marginell 3bet preflop men kändes verkligen som han hade ett bra läge att isolera limparna där så trodde hans range va ganska bred.

Hade du bara spelat några händer mot honom innan du gjorde det här spelet skulle du snart se att hans range inte är bred. Som det är nu, utan reads, är det tyvärr ren spew.