Gå till innehåll

SmoothCriminal goes pro!!


Cardshark52

Recommended Posts

Hej!

 

Jag heter Christopher och e ett ganska nyblivet pokerproffs, som spelar NL600 just nu och snart även NL 5-10.

 

Jag kommer från staden falköping och anledningen till att jag ska starta (ny) dagbok e att jag vill få lite press på mig att få in händer, vilket jag e ganska dålig på eftersom mkt annat brukar gå före.

 

Dagboken kommer bli som en poker journal inte särskildt mycket händer eftersom jag får hjälp med det på annat håll.=)

 

Har spelat poker i drygt 2 år och har haft helt okej resultat, men ska nu börja satsa ännu mera för dom lite större pengarna även om en bra 3-6 spelare kan dra in 1 milljon + sek /år så vill jag sikta ännu högre.

 

 

Kommer som i min tidigare DB ta hjälp av coacher vilket jag tycker är en sjukt underskattad inlärningsform i pokervärlden.

 

Vill ni ha en lite längre introduktion får ni läsa min gamla db :

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/47126-smthcriminl-goer-nl400.html

 

September kommer bli min första riktigt seriösa månad så här e det tänkt:

 

September

 

Totalt(minimum): 100 h, vill få in 25 h/vecka.

4-6bord NL600

 

Ska se om jag kan få in en graf med från mina senaste händer kommer i nästa inlägg isf:-)

 

Wish me gl!!

 

Mvh

 

Christopher

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ongame kmr bli lite mer sidor sen när jag drar igång med 5-10 för att kunna tableselecta mera, på 3-6 bryr jag mig inte så mkt om det:P

 

last58khandsij7.th.jpg

 

57-58 k senaste händerna, nu e ongame å PT värsta fienderna så alla händer e inte med, e ungefär 3 k mer + men man ser ju lite iaf och det e ju alltid kul med grafer:D

 

mvh Christopher

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu ligger online BR:en på drygt runt $50 000, vill inte ha den BRen som proffs på enbart 1k, men så mkt som jag kmr spela så kommer jag få en helt okej summa i rakeback/bonusar varje månad.:)

 

Testa på skulle jag känna mig ganska säker redan nu med nästan 50 inköp på nivån men som proffs vill jag nog ha 80 inköp + även om jag definitivt kommer ha en 15 inköps cushin och gå ner till 3-6 igen isf:)

 

Mvh

Chris

 

Nivå själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns jäkligt dumt att ha $50k online om man spelar 3-6. Bara för att du tar ut gör det ju inte att pengarna inte behöver räknas till din rulle, men det säger ju sig självt att $30k gör sig bättre på ett räntekonto/i aktier än på en pokersida där du dessutom är utsatt för en hackningsrisk. O även då har du 30bi + kvar att spela med online, vilket ju är mycket bara det.

 

*edit*

Läste nu att du inte skrev någonstans att du hade $50k online, och vad du menar går att tolkas olika. Låter det jag skrev stå kvar vad som än nu är fallet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vi tänker ungefär i samma banor. Lirar själv NL400 för tillfället men jag är grymt överrullad och skulle kunna gå på ex NL1K med minst 50x inköp men med tanke på att jag lever på pokern så vill jag ha större marginal. Kliver upp på NL600 om inte allt för lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns jäkligt dumt att ha $50k online om man spelar 3-6. Bara för att du tar ut gör det ju inte att pengarna inte behöver räknas till din rulle, men det säger ju sig självt att $30k gör sig bättre på ett räntekonto/i aktier än på en pokersida där du dessutom är utsatt för en hackningsrisk. O även då har du 30bi + kvar att spela med online, vilket ju är mycket bara det.

 

*edit*

Läste nu att du inte skrev någonstans att du hade $50k online, och vad du menar går att tolkas olika. Låter det jag skrev stå kvar vad som än nu är fallet

 

 

Jo, det stämmer, aldrig tänkt på det faktiskt=)

Min online BR e drygt 50 k dollars nu, om jag skulle ta ut 30 spelar kanske inte så stor roll.

 

Några tips på vart jag kan länga pengarna isf? helst fonder inga aktier inte lärt mig sånt än:P

 

Mvh

 

Christopher

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, vi tänker ungefär i samma banor. Lirar själv NL400 för tillfället men jag är grymt överrullad och skulle kunna gå på ex NL1K med minst 50x inköp men med tanke på att jag lever på pokern så vill jag ha större marginal. Kliver upp på NL600 om inte allt för lång tid.

 

 

Precis sen tror jag att ganska många 2-4 proffs har rulle för nl600 lr nl1k, men många slår den nivån med en mindre hourly rate, och som proffs e det ju den allt hadlar om:)

 

Sen isf skulle jag verkligen kunna rekommendera en coach, speciellt i din situation där du e överrullad men inte riktigt verkar 100% att det e värt att gå upp i nivå, en coach kan då täppa till några av dina luckor och hjälpa din hourly rate ganska betydligt om du har fått tag i en bra coach.=)

 

Hoppas på att se dig på nl600 borden snart:)gl!

 

Mvh

Christopher

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

kul att det går bra för dig, små kikar lite ibland när du spelar.

Har inte 2-4 haft mega värde på senare tid?

 

Inte tagit klivit upp dit än riktigt, trots mycket bra 2-4rulle men får ta och fixa lite ballz och dra igång där snart.

 

Snack på 5-10 också, inte illa! imponerande.

 

GL

 

 

Kul=) alltid kul med support:D

Jag vet faktiskt inte har enbart spelat 3-6 nu ett tag.=)

 

Tacktack=)

Japp lite mer händer bara så e jag snart där=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäka att ja frågar via din dagbok cardshark.

Men hur går det för dig då din räv? (jakelamotta)

 

Var ett tag sen jag kikade i din dagbok.

 

GL

 

Har inte uppdaterat på ett tag, funderar faktiskt på att starta upp en ny med inriktning på MTT(då jag funderar på att satsa lite seriösare på det, egen bankrulle o börja relativt lågt). Samt kanske lite andra spel så som HU och Omaha(NL100 HU, PLO25 isf).

 

När det kommer till cg är jag inne i mitt livs rush(har tom vågat prova på lite NL1k), de riktigt jobbiga månaderna maj och juni gör att det känns ännu bättre. Tycker jag spelar bättre än förut men långt ifrån bra, men det är väl tur att man utvecklas. Table selectar grymt mycket också samt bättre på att sluta när jag spelar suboptimalt. Det leder också till färre händer i månaden men det kan jag leva med, tror det lönar sig i längden nämligen.

 

Sry för att jag hijackar din dagbok smoooth.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte uppdaterat på ett tag, funderar faktiskt på att starta upp en ny med inriktning på MTT(då jag funderar på att satsa lite seriösare på det, egen bankrulle o börja relativt lågt). Samt kanske lite andra spel så som HU och Omaha(NL100 HU, PLO25 isf).

 

När det kommer till cg är jag inne i mitt livs rush(har tom vågat prova på lite NL1k), de riktigt jobbiga månaderna maj och juni gör att det känns ännu bättre. Tycker jag spelar bättre än förut men långt ifrån bra, men det är väl tur att man utvecklas. Table selectar grymt mycket också samt bättre på att sluta när jag spelar suboptimalt. Det leder också till färre händer i månaden men det kan jag leva med, tror det lönar sig i längden nämligen.

 

Sry för att jag hijackar din dagbok smoooth.

 

 

 

Np, undra lite själv hur det hade gått för dig, är ju ont om dagböcker i NL400-nl1k klassen känns det som.=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, liten bonus date(eftersom denna dagbok börjar i sep igentligen, ehum)

 

Lirade en väldigt kort session inatt på 1.5 timma ungefär, med Animalplanet som sällskap.

 

+$2 530

 

E nu plus $12 324 för månaden.

 

 

 

Ska bli spännande å se hur september går.=)

 

Har vart med flickvännen hela helgen så blev inget grind.

Hittade också att på Gondolinos(en resturang) meny fanns det inte bara pizza så testade en File Mignon b&w å satan vad god den var, kmr bli många mer besök där.=D

 

 

Mvh

Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...