Gå till innehåll

FL7CS - Medium tvåpar


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($1/$2), Ante $0,25, Bring-In $0,50 (converter)

 

3rd Street - (1.50 SB)

 

Seat 7: xx xx 2:club: ___brings-in___folds

Seat 8: xx xx 5:club: ___folds

Seat 2: xx xx 3:heart: ___folds

Seat 3: xx xx 3:club: ___calls___calls

Seat 5: xx xx 5:heart: ___folds

Hero: 9:heart: T:spade: 9:club: ___raises

 

Vet inte om det är värt att höja här, å ena sidan så känns det ju bring in ett gratis fjärdekort där han mycket väl kan dra ut mot vår marginella hand. Å andra sidan så ger ju en syn sämre odds för ett eventuellt drag om vi bettar på fjärde. Höjning känns dock som standardspelet, men som sagt är osäker.

 

4th Street - (4.00 SB)

 

Hero: 9:heart: T:spade: 9:club: T:diamond: ___bets

Seat 3: xx xx 3:club: 2:heart: ___calls

 

När jag förbättrar till tvåpar känns ju betten given. Även hans bättre händer här bör ju vara hyffsade underdogs och jag vill ju ej ge frikort.

 

5th Street - (3.00 BB)

 

Hero: 9:heart: T:spade: 9:club: T:diamond: Q:club: ___bets

Seat 3: xx xx 3:club: 2:heart: 6:club: ___calls

 

Samma logik som på fjärde, bet.

 

6th Street - (5.00 BB)

 

Hero: 9:heart: T:spade: 9:club: T:diamond: Q:club: 3:spade: ___bets

Seat 3: xx xx 3:club: 2:heart: 6:club: 4:heart: ___calls

 

Här är jag så här i efterhand tveksam till att det var rätt att betta. Som sämst har han ju en OESD mot mitt mediumtvåpar.

 

Känner mig lost...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Infomässigt måste det ju vara absolut enklast att bara höja allt du vill spela här. Hans hand är ju rätt död, samtidigt som din range med 9:a som dörrkort är bra mycket starkare än hans. Är ju också lite bonus om du slipper få randomutdragningar från bring-in.

 

Håller inte med om att det är tydligt att fi har OESD på sjätte. Varför skulle han inte bara kunna ha JJ i hålet? Dessutom så är ju alla hans möjliga tvåpar rejält krossade av dina.

 

Vidare så finns det ju bara två femmor kvar i leken, så om han ska ha fyllt till stegen så måste han börjat med något i stil med 553, 533 eller A35, och spelar han sådana skithänder så spelar han ju garanterat även annat skräp som du faktiskt leder mot.

 

Fattar inte heller vilka OESD-händer han ska ha. Så väldigt många kombos kan det ju inte vara.

 

Anten är ju väldigt hög, så det gör ju att man bör luta åt att försöka få så många vik som möjligt över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Infomässigt måste det ju vara absolut enklast att bara höja allt du vill spela här. Hans hand är ju rätt död, samtidigt som din range med 9:a som dörrkort är bra mycket starkare än hans. Är ju också lite bonus om du slipper få randomutdragningar från bring-in.

 

Ja, jag brukar höja en del "extra" just pga av anten. Typ tvekar jag mellan syn och höj så blir det oftare höj...

 

Håller inte med om att det är tydligt att fi har OESD på sjätte. Varför skulle han inte bara kunna ha JJ i hålet? Dessutom så är ju alla hans möjliga tvåpar rejält krossade av dina.

 

Vidare så finns det ju bara två femmor kvar i leken, så om han ska ha fyllt till stegen så måste han börjat med något i stil med 553, 533 eller A35, och spelar han sådana skithänder så spelar han ju garanterat även annat skräp som du faktiskt leder mot.

 

Fattar inte heller vilka OESD-händer han ska ha. Så väldigt många kombos kan det ju inte vara.

 

Anten är ju väldigt hög, så det gör ju att man bör luta åt att försöka få så många vik som möjligt över huvud taget.

 

Ooops måste tänkt fel på något vis. Fattar inte varifrån jag fick att han skulle ha OESD. Det jag menade var att han har fyra till en stege på brädan.

 

Tanken jag fick (då jag läste igenom HHs, inte under själva spelet) är att många av de händer han kan ha om han är efter, ja de flesta faktiskt har rätt så gott om outs. Om han t.ex. skulle ha JJ i hålet plus den där hålstegen så är ju mitt equityövertag inte direkt brutalt.

 

Eller ja, jag vet inte hur jag tänker egentligen. Känns lite som damned if you do, damned if you don't. Min hand är ju i princip en bluffcatcher på det här stadiet.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min hand är ju i princip en bluffcatcher på det här stadiet.
Jag tycker det verkar vara en rätt klar värdebetshand för både sjätte och sjunde. Ditt tvåpar är ju någorlunda dolt (rimligen skulle du ju väldigt många sämre händer så här också, så som stort par, fyrstege, stor 3-färg, oförbättrade nior, mm) och är svårt för honom att över huvud taget ha särskilt starka händer. Tittar man bara på 9:club: T:diamond: Q:club: 3:spade: så är det rätt långt ifrån självklart att det behöver vara minst tvåpar.

 

Mitt förslag på 6th-street range är något i stil med nedanstående. Och då räknar vi ändå med att han kan ha fyllt stege på femte och struntat i att höja, samt att han har möjlighet på triss i både sexor och fyror och slöspelat dessa.

 

7 card stud hi sim, 100000 trials

Dead cards: 5:club: 3:heart: 5:heart: 2:club:

 

Hand 0 range: rolled | split 33, kickers: offsuit 2456789TJQKA, 2-flush 2456789TJQKA | wired pairs, offsuit: 2456789TJ, 2-flush: 2456789TJ

3 flush ranks: 2+ | 3 straight ranks, 0 gap: 2+, 1 gap: 2+, 2 gap: 2+ |

 

Hand 0: xx- xx- 3:club: 2:heart: 6:club: 4:heart: --: EV 30.8% - WIN/LOSE/TIE %: 30.8/69.1/0.0

Hand 1: 9:heart: T:spade: 9:club: T:diamond: Q:club: 3:spade: --: EV 69.1% - WIN/LOSE/TIE %: 69.1/30.8/0.0

 

Range breakdown: 181 hole card combinations (552 trials per combination)

Rolled up: 0 (0%), Split pair: 37 (20%), Wired pair: 28 (15%)

3 flush: 21 (11%), 3 straight, 0 gap: 20 (11%) 1 gap: 30 (16%) 2 gap: 45 (24%), Hi cards: 0 (0%)

 

Angående JJ i hålet så har du ju 7-3 mot den handen, och det är väl tämeligen brutalt överläge. Särskilt om han betalar river utan att förbättra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...