Klyka Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Halva hälsoeffekten sitter i koffeinet. Trodde jag, tills jag fick veta att jag i flera år druckit koffeinfritt kaffe på jobbet. Har funkat hur fint som helst. Placebo. Det fina är att placeboeffekten finns kvar även efter att jag fått veta att det är koffeinfritt! Citera
MikeTime Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Halva hälsoeffekten sitter i koffeinet. Trodde jag, tills jag fick veta att jag i flera år druckit koffeinfritt kaffe på jobbet. Har funkat hur fint som helst. Placebo. Det fina är att placeboeffekten finns kvar även efter att jag fått veta att det är koffeinfritt! Du ÄR konstig... Citera
Klyka Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Tror det är en metaplaceboeffekt.. Jag lurar mig att tro att jag lurar mig att tro att jag blir pigg. Citera
hubbahubba Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Favoriten bland Skippercitat är "Med vetenskap kan man bevisa vad som helst. Jag ska hjälpa folk från A till B och då är det vissa saker som fungerar." För övrigt är väl koffeinfritt kaffe lika lockande som alkoholfri vodka. Citera
Klyka Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 För övrigt är väl koffeinfritt kaffe lika lockande som alkoholfri vodka. Alkohol bygger inte lika mkt på placebo. Men hörde en rolig berättelse om en tjej i mitt plugg för länge sen.. Hon blev bjuden på alkoholfritt mousserande vin, och "blev" jättefull. Skämdes nog en smula när de berättade för henne. Antagligen spelade hon över mkt mer än eventuell placebo gav anledning till. Men nog har antagandet att en dryck innehåller alkohol också en placeboeffekt. Citera
The Grand Bark Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Drick kaffe med gott samveteSju myter om kaffe som INTE stämmer. Här är undersökningar forskarna nu sticker hål på. http://www.alltommat.se/drick-kaffe-med-gott-samvete-1.10815 Citera
Recommended Posts