Gå till innehåll

Antal bord vs USD per timme


Timpa_S

Recommended Posts

Hej,

 

Var går gränsen för er gällande vinst per timme och antal bord?

Pratar om lägre nivåer som 0,5/1 eller 1/2USD.

Jag spelar just nu 2 bord och har en OK vinst per timme.

Vad är er erfarenhet om att öka till 3,4 eller 5 bord?

Förr eller senare borde vinsten per bord sjunka markant och totala vinsten per timme bli mindre.

 

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 bord är gränsen som gäller för alla världens människor. Oavsett om det gäller heads-up, 6-manna eller 10-manna.

 

Sorry, glömde skriva att jag menade 6 manna bord.

 

Tanken med min fråga (även om den kanske var dåligt formulerad) var att höra erfarenheter från dem som testat att spela fler bord tills vinsten sjunker.

Jag kommer att testa själv, men det lär ta rätt lång tid. Tänkte därför det kunde vara intressant att höra från dem som redan gjort det.

 

Att det är olika för alla och beror på hur mycket man tränat är ju helt självklart......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varierar en hel del på hur mycket edge man har, hur fräsch man är i skallen, hur länge jag avser spela. sedan har man direkt timlön vs framtida timlön då inlärningen varierar. tror mitt egna optimum oftast ligger på 4-6bord, men spelar oftast 6-8bord för jag har dålig utilityfunktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ju naturligare alla beslut känns desto fler bord kan man lira samtidigt. Alltså bör man först skaffa sig hyfsad föreståelse för spelet och sen pressa sig till det yttersta i antal bord man spelar och även fråga folk om beslut som man känner sig osäker på uppkommer. Har man en gång gjort rätt kommer man fortsätta göra rätt när man nöter mycket.

 

För ett år sen kändes 6 bord nästan för mycket för mig, nu har jag knappt några problem alls med 12 så det mesta har med erfarenhet att göra tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...