Timpa_S Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Hej, Var går gränsen för er gällande vinst per timme och antal bord? Pratar om lägre nivåer som 0,5/1 eller 1/2USD. Jag spelar just nu 2 bord och har en OK vinst per timme. Vad är er erfarenhet om att öka till 3,4 eller 5 bord? Förr eller senare borde vinsten per bord sjunka markant och totala vinsten per timme bli mindre. /T Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Om jag fatar dig rätt, så sjunker snitt vinsten per bord/timme men totala vinsten ökar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 alltså...MEN DU MÅSTE VÄL FATTA ATT DET HÄR ÄR OLIKA FÖR OLIKA PERSONER SAMT GÅR ATT TRÄNA UPP? HERREGUD TESTA SJÄLV Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timpa_S Postad 20 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Om jag fatar dig rätt, så sjunker snitt vinsten per bord/timme men totala vinsten ökar. Jo, visst är det så. Frågan är var brytpunkten är? Hur många bord kan man spela men fortfarande öka totala vinsten per timme. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Jo, visst är det så.Frågan är var brytpunkten är? Hur många bord kan man spela men fortfarande öka totala vinsten per timme. 4 bord är gränsen som gäller för alla världens människor. Oavsett om det gäller heads-up, 6-manna eller 10-manna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timpa_S Postad 20 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 4 bord är gränsen som gäller för alla världens människor. Oavsett om det gäller heads-up, 6-manna eller 10-manna. Sorry, glömde skriva att jag menade 6 manna bord. Tanken med min fråga (även om den kanske var dåligt formulerad) var att höra erfarenheter från dem som testat att spela fler bord tills vinsten sjunker. Jag kommer att testa själv, men det lär ta rätt lång tid. Tänkte därför det kunde vara intressant att höra från dem som redan gjort det. Att det är olika för alla och beror på hur mycket man tränat är ju helt självklart...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 varierar en hel del på hur mycket edge man har, hur fräsch man är i skallen, hur länge jag avser spela. sedan har man direkt timlön vs framtida timlön då inlärningen varierar. tror mitt egna optimum oftast ligger på 4-6bord, men spelar oftast 6-8bord för jag har dålig utilityfunktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sTARVIN89 Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 börja med 4, när du kontrollerar det bra kan du prova 6. Stanna på 6 bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Jag har skrivit en artikel om det där, hur det funkar för just mig. Ska leta upp den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 börja med 4, när du kontrollerar det bra kan du prova 6. Stanna på 6 bord. Eller så testar han 5 bord när han behärskar 4. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 http://www.poker.se/artiklar/12/vinna-pa-natet-del-1.html http://www.poker.se/artiklar/17/vinna-pa-natet-del-2.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Eller så testar han 5 bord när han behärskar 4. Fem lär se så fult ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Fem lär se så fult ut. Yep, det estetiska är oerhört viktigt när jag drar in pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
strater Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 känns ju rätt smart att börja med 4 om man aldrig lirat poker förut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 känns ju rätt smart att börja med 4 om man aldrig lirat poker förut jag körde 4bord första dagen jag lirade poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Yep, det estetiska är oerhört viktigt när jag drar in pengar. Tror inte särskilt många spelar assymetriskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 Ju naturligare alla beslut känns desto fler bord kan man lira samtidigt. Alltså bör man först skaffa sig hyfsad föreståelse för spelet och sen pressa sig till det yttersta i antal bord man spelar och även fråga folk om beslut som man känner sig osäker på uppkommer. Har man en gång gjort rätt kommer man fortsätta göra rätt när man nöter mycket. För ett år sen kändes 6 bord nästan för mycket för mig, nu har jag knappt några problem alls med 12 så det mesta har med erfarenhet att göra tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
animalplanet Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 jag körde 4bord första dagen jag lirade poker. Ja men du är väl inte som alla andra, du ska alltid skriva att du gjort samma sak fast 5ggr bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maruzi Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2008 alla som har spelat nån online spel borde tillslut klara 6+ bord ? ( cs , wow, blablabla ) m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts