crillux Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Jag har nyligen påbörjat min shorthanded-karriär (bara fix limit) efter att under några år hållt till på fulla bord. Det har inte gått så bra, och jag skulle behöva lite mera allmänna tips om: 1) hur man standardförsvarar mörkarna 2) vilka de vanligaste misstagen är (och hur man ska göra istället) Som sagt, lite allmänt hållna råd (som gärna får belysa skillnader på SH och FR) skulle uppskattas, innan hela rullen är borta... Citera
Cmart Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Menar du att det inte har gått bra på fullring eller att det bara har börjat dåligt på shorthanded?(Jag antar att du var bra på fullring) Tänk på att det är enorma swings i shorthanded. -3bb/100 över 10000 händer är normalt. Mitt tips är att börja på $0.5/1 Där kan du spela som att de 3 första foldat i fullring och öppna upp lite mer på knappen. På denna nivån behöver du inte justera alltför mycket för att vara vinnande. Se till att du har massa bonus/rakeback i ryggen. Du betalar sjukt mycket rake i 6-max Läs winning short-handed strategies av Borer, Mak, Tannenbaum Be någon kolla igenom en av dina sessioner och hitta ev. luckor Citera
crillux Postad 20 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Menar du att det inte har gått bra på fullring eller att det bara har börjat dåligt på shorthanded?(Jag antar att du var bra på fullring) Jodå, fullring går fortfarande bra. Jag spelar 2/4 FR och har gått ner på 1/2 för min start på SH. Än så länge har jag hyggligt lyckats kompensera förlusterna på SH genom att vinna i FR. Tänk på att det är enorma swings i shorthanded. -3bb/100 över 10000 händer är normalt. I'll be damned... Är det så sjuka swings alltså. I så fall är det ingen katastrof ännu... Läs winning short-handed strategies av Borer, Mak, Tannenbaum Be någon kolla igenom en av dina sessioner och hitta ev. luckor Tack för tipsen. Det är framför allt mitt mörkförsvar jag har problem med. Citera
KungXerxes Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Om du har lite tid över kan du ju läsa igenom den här artikelsamlingen. Citera
crillux Postad 20 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Om du har lite tid över kan du ju läsa igenom den här artikelsamlingen. Tid över? Tjaa, om alternativet är att använda tiden till att förlora $ i SH, så borde jag nog ta mig tiden att läsa lite om det så kanske jag lär mig nåt användbart... Citera
The Grand Bark Postad 20 Augusti , 2008 Rapport Postad 20 Augusti , 2008 Jag gnetar SH Limit själv för närvarande, här är några länkar Hjort tipsade om i en annan tråd som jag sparade och nu ska läsa igenom. Googla Abdul Jalib, http://www.lowlimitholdem.com/articles/abdul_jalib_short_handed.html http://abdul-jalib-poker-strategy.blogspot.com/ http://www.lowlimitholdem.com/main/abdul_jalib.html Citera
Freqz Postad 18 September , 2008 Rapport Postad 18 September , 2008 Hej, kapar tråden lite. Någon som har tips vilket nätverk/site som är lämpligt för sh-microlimit? Nöter nu 0.25-0.5 på stars och raken är enorm Citera
Recommended Posts