Gå till innehåll

$5/10 Plo - 1 Till hand


gEeWhiZm8

Recommended Posts

BB är super fisk, man ska verkligen inte bluffa han för han e crazy. Han synar ner en svin tunnt, bluffar här och där gör han också så hans preflop reraise behöver inte betyda att han är allt för stark. Kritik på den här handen?

 

UTG $1733

UTG+1 $1492 (hero)

CO $805

Button $1006

SB $973

BB $1677

 

Kort: :9d::Qd::Td::7h:

 

UTG fold

Hero raise $35

CO call $35

Button-sb fold

BB raise to $145

Hero call $110

CO call $110

 

Flop :Qc::Jc::6d:

 

BB bets $440

Hero raise to $1347

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den floppen, hans image och preflopaction, stackstorlekar etc så kan du ställa in, dock har du väl ingen FE och det är 40/60-60/40. Eller tja, checkfold går med, du har investerat $100 just nu, orka stoppa in 1400 till i det här läget. Däremot om han är lös pre kan jag tänka mig han kan sitta med nån QJTx/liknande hand och du kan sitta illa till här.

 

Ett alternativ är ju att syna floppen.

 

Edit: Skrev jag just "Höj, lägg dig eller syna"?

Bra jobbat jens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold, men vad vet jag, spelar ju 6handed...

 

Det svåra är väl att du typ knappt har nåt och inga jätteroliga drag. Om han är megalös, borde det inte vara lättare att dega då du träffat/har mer nötdrag? Jag menar du säger ju i princip att du får betalt ändå. Är väl bättre att hitta ett sånt läge då ni är hyfsat djupa. Jag menar ställa för en flipp mot en FI som du har bra read på?

 

I min bok ska man flippa mot nits och spela ut aggros. Men visst kan jag ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

Det slutade med att båda blev AI med mig och jag mötte:

 

CO hade :Kc::2c::Ks::4h: 50.60 %

BB hade :Tc::8s::5c::2h: 13.51 %

Hero :Qd::Td::9d::7h: 34.98 %

 

Jag fick in det med 35 % vinstchans, är det dåligt så här i efterhand? Jag kunde ju dock ha varit mer dominerad men om vi snackar nu att vi ser hålkorten, är det dåligt att få in det med 35 % chans att vinna potten mot 2 andra spelare?

Om man vinner 33 % av gångerna så går man ju jämnt upp, och HU mot storfisken som var djupstackad som mig så hade jag 52 % vinstchans så det var ju ett plus också

 

 

I min bok ska man flippa mot nits och spela ut aggros. Men visst kan jag ha fel.

 

Okej ska försöka ta till mig de dära

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade ju kunna lega bra mycket sämre än så här, det enda emot är ju KK o färg, din stege kunde ju varit täckt, men klart beroende på din read så kanske flipp är rätt.

 

Jag gillar det dock inte, du bör kunna få bra mycket bättre lägen att spela om stack om han är så aggro som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han kan få in det det så där löst så är degar jag alltid. Expert syn av KKför övrigt , vore ju skönt för dig om han hitta folden.

 

Kanske man kan kallsyna floppen med. Jag räknar med att all deg åker in på turn eller flop om CO ställer vilket som men man kanske kan hitta en fold om det kommer K eller A i klöver och BB pottar in i en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min bok ska man flippa mot nits och spela ut aggros. Men visst kan jag ha fel.

 

tvärtom, flippa mot aggros (och få in det med edge med såklart) riktiga nits kan man istället folda eller syna ner mot för där behöver man inte tänka på balans och sånt lika mkt och kan spela mer exploativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar.

Det slutade med att båda blev AI med mig och jag mötte:

 

CO hade :Kc::2c::Ks::4h: 50.60 %

BB hade :Tc::8s::5c::2h: 13.51 %

Hero :Qd::Td::9d::7h: 34.98 %

 

 

Vad gör BB, lol!

Det är inte dollar va utan SvS?

 

Håller med Sulla om att det finns många sämre lägen. Med 3 AI är ovanstående typ bästa möjliga scenario. Men jag förstår att det är svårt att vika floppen om BB är såå dålig.

Men du är ju placerad rätt bra mot BB så istället för att ta denna AI hade jag försökt isolera honom i varenda pott ni spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker det är solklar pass 3 händigt på en sån actionflopp . HU hade ja såklart stoppat in om ja visste att han kunde spela så j-la illa.

 

btw till skillnad från Johan så gillar jag inte din position på bordet. man hamnar alldeles för mkt i kläm. ok om det verkligen funkar att isolera honom enkelt och ofta annars e det lättare och säkrare från höger. Position e ändå inte så viktigt mot en sån här snubbe (man vet när man vill ha in degen å man vet hur man ska få in den), utan mkt viktigare att ha position på övriga bordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör BB, lol!

Det är inte dollar va utan SvS?

 

Håller med Sulla om att det finns många sämre lägen. Med 3 AI är ovanstående typ bästa möjliga scenario. Men jag förstår att det är svårt att vika floppen om BB är såå dålig.

Men du är ju placerad rätt bra mot BB så istället för att ta denna AI hade jag försökt isolera honom i varenda pott ni spelar.

 

Det är dollar!

 

när får vi veta det enda relevanta då

 

:8d: säkrade potten till mig

 

tycker det är solklar pass 3 händigt på en sån actionflopp . HU hade ja såklart stoppat in om ja visste att han kunde spela så j-la illa.

 

btw till skillnad från Johan så gillar jag inte din position på bordet. man hamnar alldeles för mkt i kläm. ok om det verkligen funkar att isolera honom enkelt och ofta annars e det lättare och säkrare från höger. Position e ändå inte så viktigt mot en sån här snubbe (man vet när man vill ha in degen å man vet hur man ska få in den), utan mkt viktigare att ha position på övriga bordet

 

Nej det var ganska löst öppnande med den handen. Men jag är en bra bit från att vara riktigt bra på PLO så jag lär mig ännu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en till hand.

 

Info om spelaren UTG: Han raisar aldrig preflop, limpar med varje hand han spelar, sen är han inte aggressiv efter flop heller. En hand som han dock spelade och spelade som ett retard var när någon raisat preflop och det blev en 4waypot, floppen checkades runt som var 982 med 2 st hjärter, turn var en svart 4. Då betar SB ut pot $140. Han slår pot till $540 eller vad det nu blir, alla foldar till SB som synar. River är en 3a och båda checkar, han slänger upp en rainbow hand utan drag med 94 för 2paret.(han fick mig att lägga 444 den handen btw)

 

 

UTG $2957

Button - $xxxx

SB(hero) - $1872

BB - $1303

 

Hero: :Qs::Qh::Jd::2c:

 

Action:

UTG Call $10

Button fold

Hero Call $5

BB Check

 

Flop: :Qd::4d::5c:

 

Hero bet $30

BB Raise $120

UTG Call $120

Hero raise $510

BB call $390

UTG call $390

 

Turn :8s:

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw till skillnad från Johan så gillar jag inte din position på bordet. man hamnar alldeles för mkt i kläm. ok om det verkligen funkar att isolera honom enkelt och ofta annars e det lättare och säkrare från höger. Position e ändå inte så viktigt mot en sån här snubbe (man vet när man vill ha in degen å man vet hur man ska få in den), utan mkt viktigare att ha position på övriga bordet

 

Kan förtydliga mig en aning.

Mot en riktig LAG eller åtminstone semi-kompetent maniac är det nästan alltid bättre att sitta precis till höger och ha position på övriga bordet men mot en sån här spelare och på den här nivån kan det i _vissa_ fall funka riktigt bra att sitta till vänster och isolera honom med varje premium hand.

Blir det ändå multiway potter hela tiden är det såklart riktigt illa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste det åtminstone vara en helgnatt :mrgreen:

 

Haha söndag kväll ;-)

 

Ehm.. Solklar ai me QQxx?!

 

Jo, all in. Men generellt får du nog i en majoritet av fallen, strax över 50%, hoppas på att bordet parar sig på rivern för att scoopa hela potten. Men med pottens storlek, mindre än ett PSB kvar samt 3-vägs är det en solklar all in.

Och ännu mer så på din sajt :mrgreen:

 

Okej! Jo jag tänkte ett tag och beslutade mig att gå AI där. Båda hade färgdrag och stegdrag, där ena satt stegen på turn. Men man har ju ändå odds för att syna en AI där även om dem har 67, och det är ju inte så att dem har det i alla fall så en push för att få steg och färgdrag att betala är bäst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...