Gå till innehåll

Ta fram stora sågen.


Recommended Posts

Min känsla är att folk på detta forum alltid tycks kunna spela de händer som läggs upp för analys bättre än HERO... I detta fall stämmer det alldeles utmärkt.

 

Snälla, kritisera den linje jag valde och berätta hur ni hade spelat handen istället.

 

Inledande spel 3594400659.

 

chapeaurouge sitter vid 0 med $70,95.

BluffKilla38 sitter vid 1 med $128,65.

suedoiss sitter vid 3 med $59,50.

Anchorman sitter vid 4 med $100,50.

 

Dealern sitter vid 0.

 

BluffKilla38 lägger en blind på $,50.

suedoiss lägger en blind på $1.

 

(Anchorman ges Kr 10r.)

 

Före floppen:

Anchorman höjer med $2,50.

chapeaurouge foldar.

BluffKilla38 höjer med $9.

suedoiss foldar.

Anchorman synar med $9.

 

Floppen kommer upp

7r 10k Ah.

 

BluffKilla38 checkar

Anchorman checkar

 

Turnkortet kommer upp 3h.

 

BluffKilla38 satsar $18.

Anchorman synar med $18.

 

Riverkortet kommer upp 4r.

 

BluffKilla38 satsar $62.

Anchorman ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att du saknar stats på fi:

Raise preflop 4-handed minst 4 ggr bb. Vid omslag bör du överge handen, definitivt ur position.

 

Men preflopspelet är ju normalt det enkla. Ponerat att vi fullföljer synen bör vi satsa knapp pott på floppen. Vi har ju visat styrka genom att syna höjning preflopp.

 

Som handen är spelad ovan sitter vi på mellanparet och ett svårt beslut helt utan information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att du saknar stats på fi:

Raise preflop 4-handed minst 4 ggr bb. Vid omslag bör du överge handen, definitivt ur position.

 

Men preflopspelet är ju normalt det enkla. Ponerat att vi fullföljer synen bör vi satsa knapp pott på floppen. Vi har ju visat styrka genom att syna höjning preflopp.

 

Som handen är spelad ovan sitter vi på mellanparet och ett svårt beslut helt utan information.

 

103460108.jpg

 

1. Man måste inte höja minst 4xbb

2. Vi är i pos

3. Du har läst för många artiklar av Glimne.

 

Folda preflop om fi är tight, fold river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att du saknar stats på fi:

Raise preflop 4-handed minst 4 ggr bb. Vid omslag bör du överge handen, definitivt ur position.

 

NEJ! din raise är helt ok. och han sitter I position. synen är väl kanske lite tveksam, men inget jättefel.

 

Men preflopspelet är ju normalt det enkla. Ponerat att vi fullföljer synen bör vi satsa knapp pott på floppen. Vi har ju visat styrka genom att syna höjning preflopp.

 

Absolut INTE. check är att föredra på flopp.

 

Som handen är spelad ovan sitter vi på mellanparet och ett svårt beslut helt utan information.

 

vi har inget svårt beslut alls på någon gata. postflop är varje gata ganska självspelande.

 

bra spelat op.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser oftast att reraisen preflopp indikerar på att fi vill ta hem potten innan flopp och tror det är vinnande i längden att satsa nu och indikera ess.

 

Så du vill att vi ska reppa A på flopp, ok vilken range tror du FI reraisar med preflop? Skulle tippa på att det finns ganska många Ax händer i den.

 

Hero spelar handen bra om han foldar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag undrar om inte du är en större idiot som ger råd som är helt uppåt väggarna

 

inte för att jag gillar den andre idioten heller.

 

Råd och råd. Oavsett om mina råd är rena stolpskott så lär ju OP få ut något av att du tar fram sågen på mina argument istället? ;-)

 

För att argumentera mer: Det är fyra spelare. Jag spelar helst tuffare preflopp och reraisar gärna med bred range. Jag tror att en raise på minst 4ggr är betydligt mer vinstgivande än 2,5 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du vill att vi ska reppa A på flopp, ok vilken range tror du FI reraisar med preflop? Skulle tippa på att det finns ganska många Ax händer i den.

 

Hero spelar handen bra om han foldar river.

 

Rangen är huuur stor som helst. Så här resonerar jag:

-I de fall han har Ax spelar han som en åsna: reraisa preflop för att sedan gå på c/r på floppen och riskera att ge ett gratiskort.

-I de fall fi har lågt PP och är rädd för syn preflopp av Ax checkar han floppen.

-I övriga fall där vi är slagna bör han höja vår raise på floppen, så länge han inte slowspelar monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att argumentera mer: Det är fyra spelare. Jag spelar helst tuffare preflopp och reraisar gärna med bred range. Jag tror att en raise på minst 4ggr är betydligt mer vinstgivande än 2,5 ggr.

Om du vill spela en bred range ska du höja en mindre summa än om du vill spela en tajt range imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser oftast att reraisen preflopp indikerar på att fi vill ta hem potten innan flopp och tror det är vinnande i längden att satsa nu och indikera ess.

 

Jag har sagt det förr o jag säger det igen. En överväldigande majoritet av människorna här som ger råd gör det efter drömscenarion av hand ranges och analyser, och dom säger alltid emot sig själva minst två gånger per analys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sagt det förr o jag säger det igen. En överväldigande majoritet av människorna här som ger råd gör det efter drömscenarion av hand ranges och analyser, och dom säger alltid emot sig själva minst två gånger per analys.

 

Säkert 99% av råden här är säkert direkt felaktiga eller ej passande pga att det är näst intill omöjligt att återge alla detaljer kring en hand. JAg håller med dig i vad du skriver, och är intresserad av vilka motsägelser som du anser jag framför?

 

Om vi har nån specifik read så kanske. Om fi är vettig så är vi slagna för ofta för att kunna syna.

 

Ett par inlägg ovan kallar du mig ärkenöt för att nu ge detta "expertråd". Är du livrädd för att själv bli sågad, eller vill du bara skita ner i tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Men preflopspelet är ju normalt det enkla. Ponerat att vi fullföljer synen bör vi satsa knapp pott på floppen. Vi har ju visat styrka genom att syna höjning preflopp.

 

 

 

Du förordar alttså att vi ska betta "för information", foldar han får vi bekräftat att andrapar TK ledde. Raisar han är vi troligtvis slagna och har investerat 27bb eller så blir vi semibluffade och tvingas folda. Synar han är vi slagna.

 

(Du suger)

 

Som handen är spelad ovan sitter vi på mellanparet och ett svårt beslut helt utan information.

 

 

Vi sitter på mellanpar och har massa information som säger åt oss att folda. Ibland finns mer information från tidigare händer mot fi som i ovanliga fall kan få oss att hitta synen.

 

Du ser tydligen ingen information alls. (du suger)

 

 

Jag ser oftast att reraisen preflopp indikerar på att fi vill ta hem potten innan flopp och tror det är vinnande i längden att satsa nu och indikera ess.

 

 

 

Så otroligt kasst så det inte ens finns på kartan.

 

Reraisen säger att fi tror sig ha en starkare range än hjälte. Återigen vill du betta för information och slänger ut termen "vinnande i längden" för att du inte har en aning om hur du ska argumentera för din tes (som är felaktig, du suger)

 

 

Du har inte haft ett enda ord rätt i något av dina inlägg, jag har gjort drygt en dollar per hand denna månad och du har med största sannolikhet väldigt mycket "otur" när du spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert 99% av råden här är säkert direkt felaktiga eller ej passande pga att det är näst intill omöjligt att återge alla detaljer kring en hand. JAg håller med dig i vad du skriver, och är intresserad av vilka motsägelser som du anser jag framför?

 

problemet är inte avsaknaden av detaljer utan hur folk vilt spekulerar i vad detaljerna kunde varit och sedan använder det i sin analys när analysen hade varit 10x mer givande om man försökte lösa handen generellt istället för specifikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det generella rådet om en sådan här hand är givetvis att du inte borde spela den till flop alls om du inte har spelat en del potter mot fi redan och har lite koll på honom.

 

Sättet du spelat den på hade jag också spelat i många situationer mot spelare som är väldigt lösaggresiva, men att göra det helt utan reads är nog lite dumdristigt tycker jag.

 

Svårt att säga vad han har för hand, han kan ha dig totalt ägd och värdebetta JJ på rivern, sitta på svagt ess, eller (också ganska troligt imo) bustat stegdrag.

 

Hursomhelst så är kärnfrågan "tror jag att jag leder på turn?" om svaret är ja så är det bara att syna rivern då den blankar, om nej så är det bara att folda till hans turnbet.

 

Det går ju att argumentera för att höja turn för info men med så små stackar så commitar man sig om man ligger under, och om fi är på bluff kanske man inte får nåt mer av honom.

 

Löspassivt spel av dig handen igenom. Ett spel som bara funkar på en viss typ av motståndare (och bara när dom inte träffar)

 

Hoppas mitt inlägg gjorde dig klokare på nåt vis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst så är kärnfrågan "tror jag att jag leder på turn?" om svaret är ja så är det bara att syna rivern då den blankar, om nej så är det bara att folda till hans turnbet.

 

!

 

Nej, den frågan ställer vi på turn. Det gör en väldigt skillnad sen om han bettar pott eller checkar river. På turn har vi dessutom outs om vi är efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den frågan ställer vi på turn. Det gör en väldigt skillnad sen om han bettar pott eller checkar river. På turn har vi dessutom outs om vi är efter.

 

Tycker inte det gör nån skillnad alls, om rivern blankar och man tror att han ledde på turn så gör hans riveraction varken till eller ifrån. Om jag sätter han på semibluff/tom på turn så förväntar jag mig att han pottar river. Om han däremot checkar ser jag inget värde i att betta mer än en ett litet värdebet på runt 15$ (borde få syn av mellanpar/sämre tia/svagt ess). Att gå ut hårdare borde vara dumt då man inte får action av händer man slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill göra OP uppmärksam på vikten av riverbeslutet, pga det stora bettet. Spela inte stora potter med mellanpar!

 

Om hans 3betsrange pre är så mycket större än Ax så märks det ju rätt väl. Normalfallet är en snäv range, A på brädan gör KT mellanpar till en marginel hand.

 

Tycker inte det gör nån skillnad alls, om rivern blankar och man tror att han ledde på turn så gör hans riveraction varken till eller ifrån.

 

Jag håller inte med om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det gör nån skillnad alls, om rivern blankar och man tror att han ledde på turn så gör hans riveraction varken till eller ifrån. Om jag sätter han på semibluff/tom på turn så förväntar jag mig att han pottar river. Om han däremot checkar ser jag inget värde i att betta mer än en ett litet värdebet på runt 15$ (borde få syn av mellanpar/sämre tia/svagt ess). Att gå ut hårdare borde vara dumt då man inte får action av händer man slår.

 

Så du tror alltså att Fi bluffar river 100% av gångerna som han bluffar turn? Bra koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...