Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en tight image på bordet. Tunnade ju inte direkt ut fältet med min höjning pre så det är ju väligt svårt att avgöra vad fi:s kan tänkas sitta på

Vill ju givetvis inte ge bort ngt kort gratis men hur mycket är "lagom" att betta?

Vad gör vi om vi får omslag, ställ eller syn?

Game # 887764959 - Texas Holdem No Limit EUR 1/2 - Table "Exeter"

Players(max 6):

phallos (EUR 155.10 in seat 1)

HERO (EUR 232.00 in seat 2)

DANhafdan (EUR 469.38 in seat 3)

**kutur** (EUR 529.60 in seat 4)

malisse (EUR 211.55 in seat 5)

jatu75 (EUR 100.00 in seat 6)

Dealer: **kutur**

Small Blind: malisse (1.00)

Big Blind: jatu75 (2.00)

HERO was dealt: :Jh: - :Jd:

phallos Fold

HERO Raise (7.75)

DANhafdan Call (7.75)

**kutur** Fold

malisse Call (6.75)

jatu75 Call (5.75)

Flop :2c: - :Jc: - :3c:

malisse Check

jatu75 Check

HERO ?

Postad

tja, om du tror att en fi aldrig nånsin nånsin höjer med något annat än färg så får du väl ungefär odds för en betfold...

Iaf, här går vi broke... alltid... bet 2/3 pot och syna shove

Postad

Som vanligt: Ligger du under drar du ut. Går ej att lägga för 100 BB under några som helst omständigheter.

Om du betar och får en eller flera syner och turn ger en klöver blir det dock betydligt jobbigare. Å a s har du bra position, med bara en efter dig, så då skulle du (förhoppningsvis) kunna ta ett gratiskort eller syna en modest bet och hoppas att bordet parar sig.

Postad
Som vanligt: Ligger du under drar du ut. Går ej att lägga för 100 BB under några som helst omständigheter.

Om du betar och får en eller flera syner och turn ger en klöver blir det dock betydligt jobbigare. Å a s har du bra position, med bara en efter dig, så då skulle du (förhoppningsvis) kunna ta ett gratiskort eller syna en modest bet och hoppas att bordet parar sig.

Nej.

Postad
ehh skojjar du?

Nä inte direkt

tja, om du tror att en fi aldrig nånsin nånsin höjer med något annat än färg så får du väl ungefär odds för en betfold...

Vem har talat om fold?

Återigen vem har talat om fold?

Jo det är ju liksom en självklarhet...

Säg att bordet kommer en c varpå nån ställer vad gör vi då?

Postad

Bet 22ish/Get in

Nån som förespråkar en annan linje än en standard 2/3 pot? Känns lite väl kasst. 2/3 gör att det blir en väldigt bekväm syn för alla med färgdrag!

Postad
Nån som förespråkar en annan linje än en standard 2/3 pot? Känns lite väl kasst. 2/3 gör att det blir en väldigt bekväm syn för alla med färgdrag!

Vadå, tänker du betala av om ett fjärde klöver kommer? Varför vill du beta annorlunda och vilka händer gör du det med?

Postad
Du talar om ev. fold i ditt första inlägg när du undrar vad du gör om någon ställer.

Hmm vet inte om jag var otydlig men nä det gör jag inte...

Vad gör vi om vi får omslag, ställ eller syn?

Dvs om vi bettar 2/3, Fi slår om till säg 100 vad gör vi då, ställ eller syn!

Postad
Vadå, tänker du betala av om ett fjärde klöver kommer? Varför vill du beta annorlunda och vilka händer gör du det med?

Det jag menade var att om vi bettar 2/3 pot och vi har 3 fi i potten så är ju sannorlikheten stor att nån sitter med ett bra färgdrag (A,K). Det blir helt enkelt lite väl billigt i mitt tycke... Vem skulle inte syna då med Ac,Kc?

Om vi vill ha syn så vill vi ju att det ska kosta!

Postad

Okej, men det kan ju tolkas på det sättet jag tolkade det på också, som det är skrivet.

Postad
Det jag menade var att om vi bettar 2/3 pot och vi har 3 fi i potten så är ju sannorlikheten stor att nån sitter med ett bra färgdrag (A,K). Det blir helt enkelt lite väl billigt i mitt tycke... Vem skulle inte syna då med Ac,Kc?

Om vi vill ha syn så vill vi ju att det ska kosta!

Om fi betalar 2/3 pot med bara klöver A eller K så ska du bara vara glad..

Postad
Vadå nej? Om CO lägger sig mot bet på floppen talar Hero sist och har således bästa position. Du kan ju inte på allvar mena att han ska beta på en turn med 4 klöver? Mycket bättre att ta gratiskort då.

Trodde du menade att ta ett gratiskort på flopp...

Postad
Vi kommer aldrig till turn utan att vara allin. Det som var poängen.

Det är ju inte säkert. Ponera att Hero betar ut och får syn. Då är vi inte all-in. Det är knappast osannolikt att någon drar till en färg eller synar med TP och väljer att spela dessa passivt. Det är ju inte någon hög nivå vi talar om här.

Edit: Ser att du ändrat ditt inlägg nu. Att ta ett gratiskort på floppen är helt idiotiskt, ja. Men det är ju sjävklart.

Postad

Ställ eller syn gör desamma eftersom du med ditt stackdjup inte kan folda på turn oavsett kort. Om du har bestämt dig för att inte folda på floppen är det lika bra att få in allt på floppen. Du sparar några extra musklick på det viset.
Postad

Genom att bara läsa rubriken kan vi dra slutsatsen är att rätt svar är bet med intention att pusha eller syna en push...

(och för att du inte ska tro nåt annat så har jag även kollat på handen och kan bekräfta att bet 2/3 är en perfekt start)