Gå till innehåll

Bubbelspel


dafvor

Recommended Posts

Hej. Denna frågan har säkert kommit upp innan men jag hittar inte riktigt "den".

 

Nu är det så här.

 

Tar ett ex från igår. Spelade sitngo på stars med 180 players.

18 får payout. 20 kvar blinds 300-600.

 

Mitten pos raise. Jag har 88 på dealer knappen. Har 3k chips.

 

Jag degar. Syn. Flipp mot AJ och loosar. Nog med det.

 

Detta scenario händer allt för ofta när jag spelar mtts(inte sitngo).

 

Ofta(inte alltid) runt bubblan när jag är shortstack (mindre än 5 bb) plockar jag upp en hand och brukar dega.

 

Nu undrar jag. Är det bättre att folda sig in i itm med MINIstack eller försöka dubbla? Jag vet ju så klart att det alltid är bättre att få pengar än att inte få det. Men det jag menar är.. Kommer jag itm så får jag ungefär lite mer än vad jag satsat. Exempelvis.. spelar jag en 5 freeze får man oftast runt 8 när man precis kommer itm. 8 buck gör ingen större skillnad till min bankrulle. Är det inte bättre att försöka dubbla för att sedan ha en stack att spela med?

 

Lite långt inlägg. Sry.

 

Thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar och har ibland samma tankar, även om det inte är så svårt för mig...

 

Jag brukar i 9 fall av 10 köra stenhårt för de stora pengarna, att ha suttit i några timmar för bara lite lillplus är inge skoj, bättre att köra stenhårt (enligt mig) och satsa på de stora pengarna.

 

Detta beror ju också såklart vilken turnering det är, hur mkt pengar det gäller och om det är en satellit (för då är det ganska korkat att chansa ;) )

 

Hoppas mitt svar var någerlunda vettigt iaf ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många MTT-spelare spelar alldeles för tight nära/på bubblan. Det utnyttjar man enklast genom att själv spela LAG nära/på bubblan mot dem som spelar för tight och på så vis stjäla sig fet.

 

STT är en helt annan sak, eftersom skillnaden mellan att överleva bubblan och att vinna är så liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror nog på payoutstrukturen. Får du flera buy-ins av att komma ITM tex så är ju det argument för fold. Sen får du kolla upp medelstacken för att se om det är möjligt att vinna denna. Sitter 3e stacken på 80000 typ så kan du ju glömma o vinna denna tourneyn mer lr mindre.

Finns det några jätteshorties som måste ställa närmaste händerna?

 

-Så ingen helt självklar push alltid men av det jag läste så är det bara o gambla. Det är ju lite jobbigt mentalt o bubbla oxå vilket gör att du kanske spelar sämre senare, så även om det nu skulle va EV+ att pusha så blir det EV- pga tilten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...