wallie999 Postad 9 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2008 Ett lillminus på svenska spel och det är väl inte så farligt, men jag är rätt missnöjd med mitt spel idag. Gjorde ett par menlösa bluffar som kostade mig en del och var allmänt ofokuserad. Det blir att skärpa till sig tills imorgon. Citera
wallie999 Postad 10 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2008 +-0 hittills idag, men det var en rätt märklig session i eftermiddags ändå. Jag håller på att testa en ny site och det var för dålig action på PLO25, så jag öppnade upp ett PLO10-bord och spelade där parallellt och hua så dåligt jag sprang. 5 inköp backade jag där och då hade jag nog inte mindre än 40% equity någon gång när pengarna åkte in. Det var tur att det gick bättre på nivån ovanför. Det blir homegame ikväll, vilket är peppande. Ska kasta i mig lite mat och sen bär det iväg Citera
Haslo Postad 11 Oktober , 2008 Rapport Postad 11 Oktober , 2008 spelar du plo25 på ftp? Isåfall kanske vi stöter eller redan har stött ihop med varandra Citera
wallie999 Postad 11 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2008 spelar du plo25 på ftp? Isåfall kanske vi stöter eller redan har stött ihop med varandra Jag har mest spelat på stars, men förde över en del pengar till full tilt häromdagen så om vi inte har mötts vid borden än så lär vi göra det framöver:-). Citera
wallie999 Postad 12 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 12 Oktober , 2008 Trist dag vid borden idag. Träffade dåligt, blev utdragen och tiltade till slut bort ett inköp. Det är så segt bara när korten inte faller ens väg under en hel session, ok en timme eller så, men när man tycker sig spela bra och motståndarna spelar any 4 och träffar gång på gång på gång... Ny dag imorgon. Citera
wallie999 Postad 14 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Helt ok dag idag, plussade en del vilket var trevligt. Dock inte på svenska spel där jag var löjligt kortdöd. Spelade dock bara 1-2 bord där, så det kanske kändes värre än vad det var, men mina stats där var a la FR-nit . Spelade en hand dåligt, gick på lite väl hårt ur position, men i övrigt är jag nöjd med mitt spel idag. Citera
wallie999 Postad 15 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Rätt bra dag. Inget anmärkningsvärt egentligen, men jag sprang inte dåligt och plussade en del. Eller ja, jag blev utskälld för att mina AAK5ss höll mot FIs 6654ss i en all in pre . Citera
wallie999 Postad 15 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2008 Vad gör ni med dåliga ess ur position ? Jag har rätt svårt med de händerna, blir mest att jag lite passivt setminar (om inte bordet är tight-passivt), men det är nog knappast optimalt. Citera
wallie999 Postad 19 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Min värdelösa internetleverantör Com Hem har bråkat med mitt internet under veckan, så det har inte blivit något spelande de senaste dagarna. Idag blev det dock en del poker, trots svajigt internet (disconnectad 2 gånger). Det gick helt ok att spela och jag plussade drygt ett inköp, så jag är nöjd. Jag testade att spela in en video i Camtasia när jag spelade och det var rätt schysst att kolla igenom sitt spel efter sessionen. Jag lärde mig en del; inga stora grejer, men lite smågrejer i mitt spel som jag ska ändra på. Det blir nog en uppföljare på videon för vidare analyser Citera
Othello Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Vad gör ni med dåliga ess ur position ? Jag har rätt svårt med de händerna, blir mest att jag lite passivt setminar (om inte bordet är tight-passivt), men det är nog knappast optimalt. Standardspel: Jag höjer preflop, cbetar 2/3 på floppen om den är lagom blank och vi är headsup i potten. Bettar turn om det parar lågt eller annat scarecard kommer (nakna A-flushen, etc). Vad jag definitivt inte gör är kärar ned mig i handen och stackar av med den på en superdragig flopp med flushdrag. Citera
wallie999 Postad 20 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2008 Mot all förmodan plussade idag, lyckades springa in i två färgstegar mot mina nötfärger och det blev dyrt förstås. Jag är riktigt nöjd med mitt spel, tog ett par svåra syner och fick in pengarna med bra händer. Sprang väl inte sådär jättebra, färgstegarna + 2 stora potter där jag blev utdragen på river (3-outare bägge två), men spelet kändes stabilt och att jag plussade trots oflyt var mycket trevligt Othello: Jag kanske ska testa att spela dem mer aggressivt, jag har bara så dåliga erfarenheter av det. Eller så är det kanske så att jag är för bekväm av mig och drar mig för komplicerade situationer... Nej, men mer aggro och sen utvärdera får bli planen Citera
wallie999 Postad 21 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2008 Och en ok dag idag igen. Det såg ett tag ut att bli en riktigt bra dag, men sen vände det och jag förlorade nån flip och blev utdragen lite, men jag slutade ändå på plus, även om det bara var knappt ett inköp. Sen spelade jag min mest långdragna heads up sit&go någonsin. Heads up sng brukar gå fort för mig, det är mitt slaskspel som jag mest spelar full eller sömnlös och i brist på annat. Den här tog cirka 40 minuter och det svängde en hel del fram och tillbaka. Jag var nere på 200 marker när det var som värst, men lyckades till slut vända och vinna matchen. En trevlig avslutning på dagens spel Citera
wallie999 Postad 22 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Bra dag idag, plussade runt 3 inköp. Inledningsvis såg det rätt illa ut, låg nånstans mellan 2 och 3 inköp back efter första timmen och nästan allt på skitutdragningar. Efter en dålig nattsömn och en tung arbetsdag kände jag mig redo att tro på allehanda riggteorier och anklaga alla som vinner på poker för pokersitelobbyister, men sen valde någon trevlig själ att stacka av med öppet stegdrag mot min nötkåk och efter det rullade det på rätt bra. Citera
wallie999 Postad 22 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2008 Ni börshajar här på forumet - har ni några litteraturtips för en finansnoob som vill sätta sig in mer i den där världen? Liksom med allt annat som kräver tankeförmåga bör man väl studera en hel del innan man ger sig i kast med investeringar, men jag är rätt bra på att mangla böcker och jag tänkte att om jag börjar nu så kanske jag kan göra någonting vettigt av mina pengar framåt sommaren eller så. Just nu läser jag Benjamin Grahams "The Intelligent Investor", men jag vill gärna ha någon bra bok att ta mig an efter den. Citera
wallie999 Postad 24 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2008 Har varit rätt utslagen av förkylning idag, men lyckades ändå klämma in en liten session här på kvällen. Tänkte att nu med lönehelg så borde det vara bra på Svenska Spel, så där blev det en liten pokervända. 160kr plus får väl räknas som godkänt. Det är verkligen inget läge att vara sjuk, ska jobba både lördag och söndag, så jag ska ägna resten av kvällen till diverse huskurer Citera
wallie999 Postad 26 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2008 Söndagen har satt sig ända in i märgen, boostad av lätt bakfylla, jobb och förkylning. Jag har spelat en kort session här på eftermiddagen, vilken slutade runt 40$ plus, men jag känner mig tveksam till att jag kan uppbringa energi till en kvällssession också. Får se om middagen sänker mig helt... Citera
wallie999 Postad 27 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2008 Rätt bra session idag också . Första timmen var grymt seg, träffade ingenting och fick typ 90% av de bra händerna i kass position. Sen tog det sig lite och den sista timmen var riktigt bra. Tog två inköp av nån kille som blev rätt tiltad, fick ta en del flejmande i chatten vilket kändes som en bonus . Nu blir det till att se nya avsnittet av serien "True Blood", sjukt bra serie. Citera
wallie999 Postad 28 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2008 Ett litet minus får jag anteckna idag, annars har det ju gått rätt bra på senaste så det känns helt ok. Blev dock lite tiltad av att jag blev disconnectad mitt i en halvstor pott, förbannade Com hem i några minuter. Så fort mitt 1års kontrakt med dem går ut ska jag byta leverantör, är hyfsat missnöjd med deras stabilitet och kundservice. Citera
Othello Postad 28 Oktober , 2008 Rapport Postad 28 Oktober , 2008 Mot all förmodan plussade idag, lyckades springa in i två färgstegar mot mina nötfärger och det blev dyrt förstås. Sjukt, mig händer det bara ett par gånger om året. Iaf, tänk på alla gånger du får betalt av K-höga färgen när du har nötfärgen så blir du lite gladare och inser att det är +ev att (i stort sett) alltid betala av. Citera
Othello Postad 28 Oktober , 2008 Rapport Postad 28 Oktober , 2008 Just det, hur många händer spelar du per månad ungefär? Du verkar spela lite varje dag nästan. Citera
wallie999 Postad 28 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2008 Sjukt, mig händer det bara ett par gånger om året. Iaf, tänk på alla gånger du får betalt av K-höga färgen när du har nötfärgen så blir du lite gladare och inser att det är +ev att (i stort sett) alltid betala av. Jo, man kan ju inte hålla på att oroa sig för färgstegar och jag har inga problem med att torska en sån pott. Känns mer lustigt. Just det, hur många händer spelar du per månad ungefär? Du verkar spela lite varje dag nästan. Vet inte riktigt, 20K kanske. Jag spelar runt 12-15 timmar i veckan och på 4 bord. Jag jobbar vardagar och de flesta lördagar, så det blir att spela de flesta kvällar för att få in några timmar . Men sen så tycker jag att det är väldigt kul också, för man kan ju knappast spela för timpengen på de nivåer jag håller till. Jag läser mycket (vilket jag lyckligtvis tillåts göra på mitt jobb) och försöker jobba en hel del med mitt spel. Det roligaste med pokern för mig är nog kampen för att försöka förstå spelet och utvecklas och ju fler timmar jag kan lägga på att spela ju mer lär jag mig, så jag skulle gärna spela fler händer om jag hade tid till det. Citera
wallie999 Postad 29 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2008 Trist dag på full tilt, bra dag på Betfair. Backade väl totalt ett halvt inköp, vilket var trist, men inte så farligt. Träffade i princip ingenting på full tilt, vilket var rätt frustrerande. Det mesta av pengarna gick åt till att bygga potter, totalmissa och vika. Betfair var bättre, inte så mycket för att jag träffade en massa utan för att jag fick väldigt bra betalt när jag väl träffade. Mitt kortsnitt på Betfair har varit rätt kasst, men där funkar det verkligen att vänta på nötterna och bara betabetabeta. Synd bara att det är så lite action där (och att klienten är ful och man inte kan använda HUD), annars skulle jag gärna spendera mer tid på den sidan. Citera
wallie999 Postad 30 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2008 Har spelat nu under eftermiddagen och det gick hyfsat, runt 40$ plus. Tog dock ett par dryga beats i slutet av sessionen (bla. AAQ9ds mot KK73 utan suit all in pre vilket inte är nån brutal beat, men jag ligger back en del på AAxx vs. KKxx all in pre på Betfair så det kändes lite jobbigt). Det värsta beatet jag tog var att internet la av medan jag spelade, det gjorde mig sur om något. Jag snackade med nån på Com hem igår och de skulle skicka nån reparatör, men de kan bara under min arbetstid (och jag bor ensam), så jag vete fan hur det där ska lösa sig. Men det blev plus i kassan och 3-betstråden blev ju intressant, så det är nog rätt bra ändå . Citera
wallie999 Postad 31 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2008 En timmes session här på eftermiddagen och upp ett inköp, trevlig start på helgen. Det blir nog en sväng på svenska spel ikväll och hoppas att folk är fulla och gamblar. I övrigt blir det en väldigt lugn kväll, har jobbat varje dag i nästan två veckor i sträck och känner mig rätt slutkörd. Ser fram emot att klämma in en sisådär 10 timmars kvalitetssömn ikväll. Citera
wallie999 Postad 2 November , 2008 Författare Rapport Postad 2 November , 2008 Har haft en usel session på Betfair, sprang så löjligt dåligt. Torskade 3 stora potter där jag var drygt 80% favorit. Som tur var var det inte just nån action på PLO20 på Betfair, så det blev att spela PLO10 också och en del av beatsen kom där så ekonomiskt var det inte så farligt. Dock segt och allmänt lugn-söndags-förstörande. Citera
Recommended Posts