anth Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 1) Ni känner på er att motståndaren är tom och betar rakt ut med skit - en ren bluff. 2) Ni har knackat och motståndaren har betat på något som ni känner på er är bluff, så ni slår om med skit som en motbluff. 3) Ni har bluffat och motståndaren har slagit om med något som ni känner på er är en bluff - så ni SYNAR med skit. a) Hur många har varit med om steg 3 ovan? b) Om ni har varit med om ovanstående, vad är den sämsta hand som ni lyckats vinna med, och på vilken nivå var det? (det är ju inte så intressant om det var ettörespoker) Själv spelar jag bara på 20-20 kr Texas/Omaha NL/PL, men jag har varit med om att ta hem en pott med 8 hög på handen. (det här är inte frågan om man är fiskig - utan om man är bra på att läsa motståndaren rätt) Citera
JohnH Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Dam hög kanske. Synade du med 8hög och räknade med vinst? Bra läst! Citera
anth Postad 15 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Dam hög kanske. Synade du med 8hög och räknade med vinst? Bra läst! Det händer inte så ofta att man får en sån känsla att man SYNAR med skitkort. Givetvis så händer det ofta att jag "vet" att motståndaren bluffar - men jag lägger mig för att jag tror att hans bluffkort är bättre än mina skitkort. Jag synar regelbundet bluffar med dåliga kort, men skitkort som 8-hög var givetvis det mest extrema tillfället. Citera
JohanLj Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 3) Ni har bluffat och motståndaren har slagit om med något som ni vet är en bluff - så ni SYNAR med skit. Nästan, förutom att jag foldade... *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero *** RIVER *** MyHomeSVegaS: bets $40 d8twithpokr: folds Hero: raises $180 to $220 chorazy: folds MyHomeSVegaS: raises $320 to $540 Hero: folds MyHomeSVegaS: shows (a pair of Threes) Mot en okänd vågade jag inte slå om...han hade större delen av stacken inne så han kunde ha synat med en vid range. Citera
strater Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 utan att ha särskilt stor koll på omaha, men nog tusan räknas AA som en bluffcatcher där, varför höja?? Citera
JohanLj Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 utan att ha särskilt stor koll på omaha, men nog tusan räknas AA som en bluffcatcher där, varför höja?? Inte på floppen med en gubbe bakom va? Där vinner nog inte AA mer än 5% av gångerna. Näe du menar naturligtvis att jag ska syna hans 3-bet och inte 4-beta. Mot en ultratomte som dessutom leder ut mot 3 pers känns det tveksamt. Trots att en hel del talar för att han är tom. Att han leder ut och sen gör en 3-bets bluff trodde jag talade för att han sitter på nåt utan showdown value men som ändå slår mitt enda par. Åtminstone tillräckligt ofta tillsammans med de gånger han har färg jämfört med när han är helt tom för att en syn ska vara lönande. Citera
DrRoland Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Hade en hand för länge sedan. Höjde upp det med 98. Ett par stycken hängde med. Floppen var låg, typ 25T. C-beten funkade inte, men turn var ett ess så jag pottade. Alla foldade utom en. River var också ett ess. Jag fattade att han inte hade det så jag ställde. Han instasynade givetvis och potten gled över till... Mig. Citera
gdaily Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Hade klickat för check/call i ett headsupspel för ett tag sedan med nio hög. Det var rätt. Det var intressant (läget var enkelt, men min notering på motståndaren var dock "bluffar aldrig"). Floppen var AJ5, nån bet och nån syn. Turn A med rundcheck, river J, och han började småfundera. Jag iklickade check/call, han ställde (och blev väl förvånad över blixtsynen). Mycket riktigt, han hade 65. Citera
Tottyville Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 Hade klickat för check/call i ett headsupspel för ett tag sedan med nio hög. Det var rätt. Det var intressant (läget var enkelt, men min notering på motståndaren var dock "bluffar aldrig"). Floppen var AJ5, nån bet och nån syn. Turn A med rundcheck, river J, och han började småfundera. Jag iklickade check/call, han ställde (och blev väl förvånad över blixtsynen). Mycket riktigt, han hade 65. Skoj å se hans min när du instasynar med 9hög lol. Nu kommer han definitivt aldrig mer bluffa :] Citera
pisak84 Postad 15 Augusti , 2008 Rapport Postad 15 Augusti , 2008 de gånger man har rätt är det alltid BRA READ de gånger man har fel håller man käften om Citera
Recommended Posts