Gå till innehåll

ztoobez </3


ztoobez

Recommended Posts

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, man hittar nya dagböcker varje dag. Har aldrig testat sng som tilt medicin, kanske skulle göra det nästa gång man tiltar (vilket är alldeles för ofta:-) )

 

Gör så. Tycker att det själv att det funkar riktigt bra. E väll iofs lite olika. Egentligen har jag inte så stora problem med tilt, har jobbat bort dom ganska bra. Förr vare dock jävligt illa vissa dagar :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en vecka hemma i Västervik e jag nu tillbaka i Sthlm. Blivit dåligt med spel där nere och när jag väl fått in nåra händer har det varit dålig koncentration. Hade absolut klarat mig bäst utan spel, men vafan. Finns det inget bättre att göra så vadå... :mrgreen:

 

Började läsa CTS blogg på cardrunners igår. Den kan jag verkligen rekommendera. Riktigt läsvärd med riktigt bra analyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev tyvärr inte så jätte mycket spel idag. Kände att jag va på vippen att tilta ur fullständigt. Har ingen koll på exakta siffror men det va inte många all in's jag vann. Väldigt frustrerande att torska de flesta när man går in som favorit i alla :-(

 

Här är iaf en hand som jag undrar lite över. Nån som vet nån converter till absolute hh? Blir så brunkigt så här.

 

 

STAGE #1061278927: HOLDEM NO LIMIT $0.50 - 2008-08-28 16:18:59 (ET)

Table: KENDALL (Real Money) Seat #2 is the dealer

Seat 2 - JLPOKERKING ($29.63 in chips)

Seat 3 - MADBUDABUSA ($126.54 in chips)

Seat 4 - DERBSTER ($62.13 in chips)

Seat 5 - WESHOULDPLAY ($101.70 in chips)

Seat 6 - MUOI1 ($20.85 in chips)

Seat 1 - ZTOOBEZ ($46.75 in chips)

MADBUDABUSA - Posts small blind $0.25

DERBSTER - Posts big blind $0.50

*** POCKET CARDS ***

Dealt to ZTOOBEZ [As Kc]

WESHOULDPLAY - Calls $0.50

MUOI1 - Folds

ZTOOBEZ - Raises $2.50 to $2.50

JLPOKERKING - Folds

MADBUDABUSA - Folds

DERBSTER - Folds

WESHOULDPLAY - Calls $2

 

utg är ganska ny på bordet så jag har ingen aning om vad hans limp betyder. Jag får AKo på co och gör en standard bet som utg synar.

 

*** FLOP *** [10d Ac 7h]

WESHOULDPLAY - Bets $5.75

ZTOOBEZ - Raises $14.75 to $14.75

 

Flop ser helt okej ut men utg leder ut men en riktig överbet. Här skulle jag egentligen kunna ge upp på en gång utan read. Nu tycker jag det är lite för vekt så jag väljer att slå upp det. Utg kan lika väl bluffa här som sitta på AT, TT, 77. Nu degar utg in och det är bara att lägga.

 

WESHOULDPLAY - Raises $44.25 to $50

ZTOOBEZ - Folds

WESHOULDPLAY - returned ($35.25) : not called

*** SHOW DOWN ***

WESHOULDPLAY - Does not show

WESHOULDPLAY Collects $33 from main pot

*** SUMMARY ***

Total Pot($35.25) | Rake ($1.75) | Jackpot Rake ($0.50)

Board [10d Ac 7h]

Seat 1: ZTOOBEZ Folded on the FLOP

Seat 2: JLPOKERKING (dealer) Folded on the POCKET CARDS

Seat 3: MADBUDABUSA (small blind) Folded on the POCKET CARDS

Seat 4: DERBSTER (big blind) Folded on the POCKET CARDS

Seat 5: WESHOULDPLAY collected Total ($33) HI:($33) [Does not show]

Seat 6: MUOI1 Folded on the POCKET CARDS

 

 

Vad tror ni om den här linjen? Jag känner att jag vill verkligen inte bara syna här utan i min värld är det fold eller reraise som gäller. Tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till hand som spelades under kvällen.

 

 

STAGE #1061253297: HOLDEM NO LIMIT $0.50 - 2008-08-28 15:33:12 (ET)

Table: NETHERLANDS HWY (Real Money) Seat #1 is the dealer

Seat 1 - FUNDRAZOR21 ($31.05 in chips)

Seat 2 - ZTOOBEZ ($49.50 in chips)

Seat 3 - SATXPLAYER ($22.05 in chips)

Seat 4 - KNOCKYOUT ($86.75 in chips)

Seat 6 - YSHAKA71 ($96.80 in chips)

ZTOOBEZ - Posts small blind $0.25

SATXPLAYER - Posts big blind $0.50

*** POCKET CARDS ***

Dealt to ZTOOBEZ [Kc 9c]

KNOCKYOUT - Folds

YSHAKA71 - Raises $1.75 to $1.75

FUNDRAZOR21 - Calls $1.75

ZTOOBEZ - Calls $1.50

SATXPLAYER - Calls $1.25

 

Tar synen pre då jag får bra implicita odds för att spela den här handen.

 

*** FLOP *** [6d 9h 6s]

ZTOOBEZ - Bets $5

SATXPLAYER - Calls $5

YSHAKA71 - Folds

FUNDRAZOR21 - Folds

 

Flop är ganska ok för mig. Jag brukar ofta leda ut i sånna här situationer så jag betar nästan full pot som BB tyvärr synar. Här har BB en 6 säkert 3/4 gånger om inte oftare.

 

*** TURN *** [6d 9h 6s] [6c]

ZTOOBEZ - Bets $9

SATXPLAYER - Calls $9

 

När det kommer en till 6 på turn så minskar sannolikheten att BB sitter på en. Så här funderar jag bara på hur jag kan få in resten av degen i mitten.

 

*** RIVER *** [6d 9h 6s 6c] [2s]

ZTOOBEZ - Bets $7

SATXPLAYER - All-In $6.30

ZTOOBEZ - returned ($0.70) : not called

*** SHOW DOWN ***

ZTOOBEZ - Shows [Kc 9c] (Full house, sixes full of nines)

SATXPLAYER - Shows [5h 6h] (Four of a kind, sixes)

SATXPLAYER Collects $44.75 from main pot

*** SUMMARY ***

Total Pot($47.60) | Rake ($2.35) | Jackpot Rake ($0.50)

Board [6d 9h 6s 6c 2s]

Seat 1: FUNDRAZOR21 (dealer) Folded on the FLOP

Seat 2: ZTOOBEZ (small blind) HI:lost with Full house, sixes full of nines [Kc 9c - B:6s,B:6d,B:6c,B:9h,P:9c]

Seat 3: SATXPLAYER (big blind) won Total ($44.75) All-In HI:($44.75) with Four of a kind, sixes [5h 6h - B:6s,P:6h,B:6d,B:6c,B:9h]

Seat 4: KNOCKYOUT Folded on the POCKET CARDS

Seat 6: YSHAKA71 Folded on the FLOP

 

BB visar 56 för 4-tal (Tredje jag sprungit in i på två dar). I den här handen känner jag att jag inte kunde komma undan. Men jag undrar lite om det är okej att leda ut på floppen här? Senaste tiden när jag har kört så här så har det visat sig vara väldigt profitabelt. Kan det va det även i längden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand jag precis spelade. Blev rätt frustrerad när fi flippade upp sin hand.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.00 BB (6 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($32.38)

UTG ($25.85)

Hero (MP) ($22.61)

CO ($27.28)

Button ($24.65)

SB ($24.82)

 

Preflop: Hero is MP with A:heart:, A:diamond:

Hero raises to $0.85, 2 folds, Button calls $0.85, 2 folds

 

Jag får AA på MP och gör en standard bet som knappen synar.

 

Flop: ($2.05) 3:club:, 3:heart:, K:spade: (2 players)

Hero bets $1.65, Button calls $1.65

 

Floppen är helt okej då jag kan få action från alla tänkbara kungar. Tyvärr får jag bara en syn från knappen.

 

Turn: ($5.35) 10:spade: (2 players)

Hero checks, Button bets $1.00, Hero raises to $4.15, Button raises to $6.30, Hero calls $3.15

 

När turn kommer vet jag inte riktigt vart jag står. Oftast ledar jag nog här så jag planerar att cr fi. Fi lägger in en riktigt tunn bet på 1/5 av potten, här vet jag inte alls hur min hand står sig men jag måste testa hans hand och cr vilket fi synar.

 

River: ($18.95) 2:heart: (2 players)

Hero checks, Button bets $3.00, Hero calls $3.00

 

Jag kan verkligen inte lägga mina AA mot en sån här bet då han förmodligen betar alla tänkbara kungar för värde. Med tanke på nivåan jag lirar nu så får jag säkert se en 3:a här ibland. Men jag tror det är +ev att syna.

 

Total pot: $24.95

 

 

Fi visar iaf TT och kammar hem potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt lack på det här just nu så orkar inte posta nåra hh atm. På de 1700 händerna jag lirat idag har jag lyckats få AA och AKs som största förlusthänderna. Är i stort sett nöjd med mitt spel, har testat att öppna upp med mycket bredare handrange vilket har gjort att jag fått sjukt mycket action. Men som pt visar så har inte mina fina händer fått stå.

 

Nu ska jag ut o bli full istället. Gulavillan på universitet bjuder visst på nått sånt här ikväll :-D:-D:-D:-D:-D

 

 

Mycket bra för alla tiltade sinnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter här o läser cts blogg, sjukt inspirerande. Kan nog inte påpekas tillräckligt hur läsvärd den är.

 

Lirade ett gäng händer imorse där jag plockade hem två buyins. Kan inte säga att augusti gått som jag velat. Hade gärna sett att det gått bättre på $0.25/0.50. Fick en bra start där men sen gick det mest utför och efter en dryg vecka på breakeven va det mest tråkigt att lira. Men nu känns det roligare igen. Har verkligen utvecklats i mitt spel senaste två månaderna och känner att jag verkligen har bra edge. Så jag hoppas snart vara tillbaka på $0.5/1 och $1/2. Som jag har skrivit tidigare så har jag en hygglig rulle att lira med. Men förmodligen kommer jag ändå se till att plocka 30 buyins per nivå innan jag går upp.

 

Förhoppningsvis hinner jag trycka in nåra händer till innan augusti är slut men som det ser ut nu så hamnar jag på dryga $1000 plus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har klämt in nåra hundra händer senaste två timmarna. Gick inget vidare, spelar helt okej tycker jag men fick aldrig nått flyt på borden och nu droppade jag nästan 3 buyins på bara ett tiotal händer så nu blir det en paus. Här är de händerna jag tappade mest med.

 

 

 

Party Poker, $0.10/$0.25 NL Hold'em Cash Game, 6 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

CO: $32.02

Hero (BTN): $24.25

SB: $47.60

BB: $47.81

UTG: $26.60

MP: $23.25

 

Pre-Flop: 7:club: 6:club: dealt to Hero (BTN)

UTG raises to $1, 2 folds, Hero calls $1, 2 folds

 

Jag sitter på knappen med en ok hand, brukar egentligen inte syna här om inte fler har gått med men gör ett undantag.

 

Flop: ($2.35) K:club: A:club: 9:diamond: (2 Players)

UTG bets $1.50, Hero calls $1.50

 

Floppar färgdraget och tar syn när fi betar så svagt. Här synar jag många gånger oavsett vilka kort jag har med avsikt att bluffa om färgen lägger sig. Det fungerar dock mycket bättre på när man kommer upp på högre stakes.

 

 

Turn: ($5.35) T:spade: (2 Players)

UTG checks, Hero bets $3.95, UTG calls $3.95

 

Här borde jag absolut kasta min hand men lite frustrerad för att inget funkar så synar jag.

 

River: ($13.25) 5:spade: (2 Players)

UTG checks, Hero bets $9, UTG calls $9

 

River är bara skit och jag skickar in en ganska bra bet när fi chekar till mig. Tycker själv att mitt spel suger här. Men med tanke på handen fi sitter på så är nog hans syn ganska marginell här.

 

Results: $31.25 Pot ($1.56 Rake)

Hero showed 7:club: 6:club: (high card Ace) and LOST (-$15.45 NET)

UTG showed J:heart: A:diamond: (a pair of Aces) and WON $29.69 (+$14.24 NET)

 

 

 

 

Party Poker, $0.10/$0.25 NL Hold'em Cash Game, 6 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

SB: $27.48

BB: $38.07

UTG: $35.96

Hero (MP): $25.35

CO: $33.84

BTN: $9.40

 

Pre-Flop: Q:club: Q:spade: dealt to Hero (MP)

UTG calls $0.25, Hero raises to $1.15, 3 folds, BB raises to $3, UTG folds, Hero calls $1.85

 

Standard bet med QQ på MP. BB höjer inte ens x3 här, oftast slår jag upp här igen men tar en syn och hoppas setta. Fi är ganska tight så oftast sitter han nog med AA, KK här.

 

Flop: ($6.35) 7:diamond: 5:heart: 7:club: (2 Players)

BB bets $4.50, Hero raises to $16, BB raises to $35.07 and is All-In, Hero calls $6.35 and is All-In

 

Kommer en ok flop där pengarna åker in. Tyvärr visar fi KK och kammar hem potten. Hade jag 4-betat pre hade jag förmodligen kommit undan billigare.

 

Turn: ($51.05) 7:spade: (2 Players - 1 is All-In)

 

River: ($51.05) 6:heart: (2 Players - 1 is All-In)

 

Results: $51.05 Pot ($15.27 Rake)

BB showed K:diamond: K:club: (a full house, Sevens full of Kings) and WON $35.78 (+$10.43 NET)

Hero showed Q:club: Q:spade: (a full house, Sevens full of Queens) and LOST (-$25.35 NET)

 

 

 

Hade nåra händer till där jag tappar ganska mycket men dom e så jävla dåligt spelade så det är nog inget intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. Min lösning är att köra PT3 istället.

 

OK! Jo har funderat på att köpa men inte tagit tag i det än.

 

 

Nu har jag luftat mig lite och varit o handlat käk. Så ska klämma in en liten session nu innan middag. Sen blir det förmodligen lite 20-20 på cosmopol ikväll. Ser jag fram emot 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ja. Fick in ett gäng händer och tog tillbaka det jag tappade förut plus lite till. Upp nästan 3 buyins tror jag det blev. Har varit lite berg o dalbana sen jag satte in lite deg på Party Poker i förrgår. Men det känns rätt okej, har haft lite otur med mina höga pp så om bara dom kan få stå så ska det nog snart släppa. QQ är största förlust handen på de 3387 händerna jag fått in.

 

Hade tänkt slänga in tre händer här nu, men dom verkar va ha försvunnit. Ska se om jag kan få fram dom annars blir det nog ett gäng imorron.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så va en kväll på cc över. Droppade 3400 på 20-20, vilket inte va så nice. Är trots allt nöjd med mitt spel men hade riktig otur i en ai där jag dominerade fi ganska bra. Ska försöka lägga upp nåra händer men gör det imorron. Nu måste jag hitta lite juicy games på nätet för o reparera skadan :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...