Matfrid Postad 14 Augusti , 2008 Rapport Postad 14 Augusti , 2008 Från Everest nyhetsbrev: "Som svar på våra spelares feedback så har alla våra turneringar nu ny mörkstruktur. Mörkarna kommer att ökas i långsammare takt vilket tillåter spelare att ta sig längre fram i turneringar. Vi har gjort samma sak med ringspelen genom att skapa våra deep stack-bord. Om du vill spela vid något av dessa borden så måste du ta med dig marker värda minst 50x men max 300x värdet av den stora mörken. Deep stack-spel innebär att post-flopp strategin blir viktigare i varje hand." Vad har ni sett för effekter av detta? Vilken slags spel har det blivit och hur utnyttjar man det? (själv har jag tagit en liten paus från pokern) [ edit: och nu när jag börjar igen hittar jag då inte ett enda deep stack bord] Citera
Apex Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 :lol: Deep stack-borden verkar inte vara någon stor hit direkt. Kollade just på NL100-borden och där finns totalt sju DS-bord (3 HU, 2 SH och 2 FR) med sammanlagt en spelare på ett av HU-borden. Samtidigt ser jag inte mindre än ett femtiotal normala bord som alla är välfyllda. Sedan finns det tydligen också fixed limit-bord med deep stack........ Citera
JohAAn1 Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Sedan finns det tydligen också fixed limit-bord med deep stack........ men lol:-) Citera
Sladdafan Postad 26 Augusti , 2008 Rapport Postad 26 Augusti , 2008 Från Everest nyhetsbrev:"Som svar på våra spelares feedback så har alla våra turneringar nu ny mörkstruktur. Mörkarna kommer att ökas i långsammare takt vilket tillåter spelare att ta sig längre fram i turneringar. Vi har gjort samma sak med ringspelen genom att skapa våra deep stack-bord. Om du vill spela vid något av dessa borden så måste du ta med dig marker värda minst 50x men max 300x värdet av den stora mörken. Deep stack-spel innebär att post-flopp strategin blir viktigare i varje hand." Vad har ni sett för effekter av detta? Vilken slags spel har det blivit och hur utnyttjar man det? (själv har jag tagit en liten paus från pokern) [ edit: och nu när jag börjar igen hittar jag då inte ett enda deep stack bord] Någon som märkt av detta? E väl fortfarande 10 minutersperioder på de vanliga o 15 på $100+ turrarna? Citera
Recommended Posts