Gå till innehåll

Deep Stack Everest - hur blev det?

Recommended Posts

Postad

Från Everest nyhetsbrev:

"Som svar på våra spelares feedback så har alla våra turneringar nu ny mörkstruktur. Mörkarna kommer att ökas i långsammare takt vilket tillåter spelare att ta sig längre fram i turneringar.

Vi har gjort samma sak med ringspelen genom att skapa våra deep stack-bord. Om du vill spela vid något av dessa borden så måste du ta med dig marker värda minst 50x men max 300x värdet av den stora mörken. Deep stack-spel innebär att post-flopp strategin blir viktigare i varje hand."

Vad har ni sett för effekter av detta? Vilken slags spel har det blivit och hur utnyttjar man det? (själv har jag tagit en liten paus från pokern)

[ edit: och nu när jag börjar igen hittar jag då inte ett enda deep stack bord]

• 2 weeks later...
Postad

:lol: :lol: :lol:

Deep stack-borden verkar inte vara någon stor hit direkt. Kollade just på NL100-borden och där finns totalt sju DS-bord (3 HU, 2 SH och 2 FR) med sammanlagt en spelare på ett av HU-borden. Samtidigt ser jag inte mindre än ett femtiotal normala bord som alla är välfyllda.

Sedan finns det tydligen också fixed limit-bord med deep stack........

Postad
Från Everest nyhetsbrev:

"Som svar på våra spelares feedback så har alla våra turneringar nu ny mörkstruktur. Mörkarna kommer att ökas i långsammare takt vilket tillåter spelare att ta sig längre fram i turneringar.

Vi har gjort samma sak med ringspelen genom att skapa våra deep stack-bord. Om du vill spela vid något av dessa borden så måste du ta med dig marker värda minst 50x men max 300x värdet av den stora mörken. Deep stack-spel innebär att post-flopp strategin blir viktigare i varje hand."

Vad har ni sett för effekter av detta? Vilken slags spel har det blivit och hur utnyttjar man det? (själv har jag tagit en liten paus från pokern)

[ edit: och nu när jag börjar igen hittar jag då inte ett enda deep stack bord]

Någon som märkt av detta? E väl fortfarande 10 minutersperioder på de vanliga o 15 på $100+ turrarna?