Gå till innehåll

MTT - För Spwead ?


Arnan

Recommended Posts

så hand tre e klar fold. dvs

 

Ja, för även om du lägger till massvis med händer på kallsynaren så påverkar det inte equityn som skriven. Det är väl bara om du tror du kan få syn av sämre hand från FI1 som du ska dega, men tror att då en del chips är "låsta" till kallsynaren och du o FI1 får flippa om resten gör att spelet blir kallt, hade hellre valt ett annat läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag ger mig, får känna mig besegrad av dina stoves där du kollar equityn trevägs utan att ens tänka på saker så som FE och att du kommer bli våldtagen om du får in det så tight. Jag har ju trots allt inte visat några resultat öht förutom i lättspelade turneringar såsom 22r på ongame medans du har dominerat pokerstars sunday million (the tourney of all tourneys8-)) i åratal. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 är jättestandard

 

Hand 2 viker jag oftast men mår lite illa av att raisefolda Ax på knappen.

 

Hand 3 är bra. Push funkar oxå och jag vet inte ritkigt vad jag gillar bäst.

 

---

 

Sulla,

 

Tänk lite så kommer du nog fram till att du har fel. Inte menar som något drygt men detta är ju väldigt väldigt standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag ger mig, får känna mig besegrad av dina stoves där du kollar equityn trevägs utan att ens tänka på saker så som FE och att du kommer bli våldtagen om du får in det så tight. Jag har ju trots allt inte visat några resultat öht förutom i lättspelade turneringar såsom 22r på ongame medans du har dominerat pokerstars sunday million (the tourney of all tourneys8-)) i åratal. :-(

 

Dags att byta blöja nu Emilio...

 

Som du läst skrev jag att jag med degar hand 1, visar bara att det knappast är "standard" "givet" mm mm. Att du är aggro i spelstil och har klonkat några gånger gör dig inte oöverträffbar och har rätt i allt. Jag har ett par $100 000 i MTT vinster med men använder inte det för att mäta kuk på forumet, försöker bara genom fakta bevisa en sak.

 

Att det finns FE, döda pengar, metaspel mm är jag medveten om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 är jättestandard

 

Hand 2 viker jag oftast men mår lite illa av att raisefolda Ax på knappen.

 

Hand 3 är bra. Push funkar oxå och jag vet inte ritkigt vad jag gillar bäst.

 

---

 

Sulla,

 

Tänk lite så kommer du nog fram till att du har fel. Inte menar som något drygt men detta är ju väldigt väldigt standard.

 

Motivering tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att byta blöja nu Emilio...

 

Som du läst skrev jag att jag med degar hand 1, visar bara att det knappast är "standard" "givet" mm mm. Att du är aggro i spelstil och har klonkat några gånger gör dig inte oöverträffbar och har rätt i allt. Jag har ett par $100 000 i MTT vinster med men använder inte det för att mäta kuk på forumet, försöker bara genom fakta bevisa en sak.

 

Att det finns FE, döda pengar, metaspel mm är jag medveten om.

 

Men sluta nu, det är ju här du har så fel. Det är inte bara "standard" eller "givet": Allt utom push är dåligt Sulla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sluta nu, det är ju här du har så fel. Det är inte bara "standard" eller "givet": Allt utom push är dåligt Sulla.

 

Jaja jag ska ge mig, men det vore kul om det kom något konkret från er som en uträkning eller så istället för ryggdunkningar på varandra och "så gör jag, det är standard". Att backa upp sina påståenden med turreresultat är ungefär lika hjärndött som att säga att Reinfeldt är smartast i sverige för att han styr landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2:

Jag brukar vanligtvis anklagas för att vara rena Gibraltar-klippan men de flesta verkar värre än mig här. Får man nästan 4:1 i pottodds i position och 2.5ggr potten i stack kvar till floppen måste man väl nästan syna med ATC?

 

Lite snabb överslagsräkning ger att rangen för SB måste vara [KK+] för att man inte ska ha pottodds att syna. I och för sig är A2 ingen rolig hand att spela och har implicita odds emot sig men man har position och synen "cripplar" en inte.

 

I och för sig avskyr jag synen, men tycker ännu värre att folda eller gå allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja jag ska ge mig, men det vore kul om det kom något konkret från er som en uträkning eller så istället för ryggdunkningar på varandra och "så gör jag, det är standard". Att backa upp sina påståenden med turreresultat är ungefär lika hjärndött som att säga att Reinfeldt är smartast i sverige för att han styr landet.

 

Jag har såvitt jag vet inte dunkat någons rygg i den här tråden. Nej jag tänker inte komma med någon uträkning. Om det vore en intressant hand kanske jag hade gjort det men nu orkar jag inte.

 

Det krävs en sjuk åsna för att inte förstå att AQ-pushen är 100% standard och om det mot förmodan är så svårt att räkna ut varför så tänker jag inte hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...