Gå till innehåll

NLT - Trn, 28/6, 66 med 13BB i stacken, UTG+2 av 9


martenmania

Recommended Posts

Vad skall man göra? Kan det vara rätt att folda som jag gjorde? Känns för tidigt att ställa in. Höjning-omslag känns inte bra (kommer dessutom att ske oftare nu än om jag haft större stack eftersom reraisare inte behöver frukta omslag från min sida) , höjning syn är jobbigt.

Är det limpa som är rätt måhända?

 

Players:

Macy77 (4,175.00 in seat 1)

b-rabbit (2,340.00 in seat 2)

martenmani (2,670.00 in seat 3)

Groo (11,855.00 in seat 4)

Jenzza1 (5,670.00 in seat 5)

JohanHjort (1,420.00 in seat 6)

MrZero (3,290.00 in seat 7)

FingerFox (4,545.00 in seat 8)

mte (9,600.00 in seat 9)

 

Dealer: MrZero

Small Blind: FingerFox (100)

Big Blind: mte (200)

 

martenmani was dealt: 6d - 6c

 

Macy77 Fold

b-rabbit Fold

martenmani Fold

 

* Kortar ner rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En limp är nog svår att lyckas med när blindsen är förhållandevis höga och det sitter flera snubbar vid bordet som verkligen behöver ett par blinds extra i sin stack. Jag skulle säga att det är raise eller fold som gäller och av de alternativen lutar jag ganska starkt mot fold. Du har råd att vänta tills du sitter i bättre position och kan ställa in utan att halva bordet är kvar att agera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att det enda rätta spelet här är Fold.

 

Med så lite chips kvar i förhållande till resten av bordet så behöver du bättre kort än 66 för att gå med...

"Look for a reason to fold" för att citera Lee Jones. Iofs handlar boken om limitspel men det funkar i den här sitsen oxå...

 

Morgan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att det enda rätta spelet här är Fold.

 

Med så lite chips kvar i förhållande till resten av bordet så behöver du bättre kort än 66 för att gå med...

Heh och jag tyckte att det var för att han hade så mycket chips kvar som han hade anledning att folda. Med bara 5bb kvar så är det ju antagligen dags att köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att det enda rätta spelet här är Fold.

 

Med så lite chips kvar i förhållande till resten av bordet så behöver du bättre kort än 66 för att gå med...

Heh och jag tyckte att det var för att han hade så mycket chips kvar som han hade anledning att folda. Med bara 5bb kvar så är det ju antagligen dags att köra.

 

Han har rätt mycket kvar i förhållande till blindsen men i förhållande till övriga spelare ligger han lite risigt till... Anta att han gått med här och turen kommit till några av de andra med mer chips och hyfsade kort. De hade synat eller höjt. En syn kanske är okej för honom OM han tjänar på det på floppen... En höjning kunde ha varit katastrofal....

 

Just my 2 cents...

 

Morgan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...