Gå till innehåll

Recommended Posts

Råkade ut för denna hand för några dagar sen. Har inte sovit sen dess =). Hur skulle ni ha lirat?

Svårt för er att veta utan reads, men generellt på 0,5/1?

Killen är hur som helt långt ifrån crazy, och jag antar att han är hyfsat medveten.

 

Handhistory

 

Plats 1: T_78 (411.16)

Plats 2: PignaNelBo (197.04)

Plats 3: Hero (221.11)

Plats 4: Fi (245.43)

Plats 5: Hammerboy (127.01)

Hammerboy lägg LM 0.50

T_78 lägg SM 1.00

** Giv **

T_78 [N/A, N/A]

PignaNelBo [N/A, N/A]

Hero [Ek, 2k]

Fi [N/A, N/A]

Hammerboy [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

PignaNelBo Lägg

Hero Höj till 3.50

Fi Syna 3.50

Hammerboy Lägg

T_78 Syna 3.50

*** Flop(Board): *** : [Dk, 2r, Eh]

*** Bet Runda 2 ***

T_78 Passa

Hero Satsa 11.00

Fi Syna 11.00

T_78 Lägg

*** Turn(Board): *** : [Dk, 2r, Eh, 4r]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Satsa 35.00

Fi All-in 230.93

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna!

 

Du måste tänka på att han höjde pre också, innbär att han har bra hand (vanligtvis). Tänk vilka händer han kan ha som slår ditt två par här: AA (inte rimligt, eftersom du har ett ess), QQ (inte jätte rimligt heller, men kan ha), AQ (väldigt rimligt), 44, 22..finns ju även några fler händer som han kan ha höjt med, men dessa är de mest rimliga..

 

Med tanke på att det bara är typ 3 rimliga händer som slår dig hade jag synat alla dar i veckan här...

 

Möjligt att jag har helt "fel" i denna situation, men jag hade resonerat så iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna!

 

Du måste tänka på att han höjde pre också, innbär att han har bra hand (vanligtvis). Tänk vilka händer han kan ha som slår ditt två par här: AA (inte rimligt, eftersom du har ett ess), QQ (inte jätte rimligt heller, men kan ha), AQ (väldigt rimligt), 44, 22..finns ju även några fler händer som han kan ha höjt med, men dessa är de mest rimliga..

 

Med tanke på att det bara är typ 3 rimliga händer som slår dig hade jag synat alla dar i veckan här...

 

Möjligt att jag har helt "fel" i denna situation, men jag hade resonerat så iaf..

 

Det var ju jag som höjde pre! Händer jag uteslöt vid tillfället är AA (raise pre), AQ (raise pre eller i alla fall på flop). QQ (nja). Motivera gärna era svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att ge bra svar utan read. Men jag tror att hans mest sannolika händer här är 22, A4, AQ, Arxr, KrJr, KrTr och A2. Det är en rejäl höjning och ni är djupa och du behöver ha 38% equity mot hans range. Så frågan är hur ofta du tror han har någon form av kombodrag här. Om han nu är hyffsat medveten som du säger så känns det avlägset att han skulle göra det här med enbart ett blankt ess när du bettar starkt två gator.

 

Det finns egentligen inga logiska händer som han höjer för värde här som inte har dig slagen så då återstår rena bluffar och semibluffar.

Om han brukar spela sina drag hårt så lutar det åt en syn och givetvis också

om han har en förkärlek för crazy moves men det intrycket verkar du ju inte fått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om han får ett färgdrag på turnen att lägga till sin AJ, A10, KD kanske även KJ ( alla i ruter ). Hans all-in på rivern längtar inte efter syn direkt så ett set tror jag du kan utesluta, han borde rimligen inte beta så mycket p g a att han är rädd för färgdraget.

 

Därför syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Det var ju jag som höjde pre! Händer jag uteslöt vid tillfället är AA (raise pre), AQ (raise pre eller i alla fall på flop). QQ (nja). Motivera gärna era svar.

 

AQ är inte jätte normalt att raise pre på? inte på denna nivån iaf...

 

QQ hade nog raisat pre på, liksom AA, sätter hon honom på AK eller kanske kanske AQ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har 53... varför? Jo för 53 är alltid nöten, gärna clubs.

53 är det jättenormal raise på.

 

53 tycker jag också kvalar in över vad som vore typiskt för en svs-idiot, och att fi "verkar medveten" säger inte att han inte kan göra en svs-klassiker som 53synen.

 

Möjliga andra händer är ju Q4, han drar ut på river obv.. Eller så har han dragit mot tvåoutaren med 44, träffat settet och efter att du frågat han vad han tänkte med så förklarar han snällt och förlåtande att han även drog på springade stege.

 

Nej allvarligt talat, på en så torr bräda kan man inte lägga tvåpar på turn på 0,5/1 under några omständigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...