valborg Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Postad 13 Augusti , 2008 Kanske är därför man kör... lite högre cashgame än inköpet till SNGsen? Skulle aldrig få för mig att spela NL400 på SvS bara för att jag t.ex. spelar 400krs SNGs. Känns lagom retarderat liksom. Ingen? Aldrig hört någon säga att det inte går att göra pengar på SNGs. Lite roligare och mer profitabelt att spela CG dock, imo. Kanske inte alla som..... vill spela högre CG? Du är inte bara otrevlig i ditt sätt att skriva, du är dum i huvudet också. Puss Citera
SoderKrippa Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Postad 13 Augusti , 2008 Kanske inte alla som..... vill spela högre CG? Du är inte bara otrevlig i ditt sätt att skriva, du är dum i huvudet också. Puss Det han menar är nog att 100kr-sng inte motsvaras av nl100kr om man tittar på $/h, bankrullekrav osv, utan högre CG-nivåer. Kanske t.o.m. så mycket som 5ggr så mycket. Finns trådar där man jämför spelformerna, kika där. /SK Citera
kravmärkt Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Postad 13 Augusti , 2008 Kanske inte alla som..... vill spela högre CG? Du är inte bara otrevlig i ditt sätt att skriva, du är dum i huvudet också. Puss det är ju du som är idioten här sherlock Citera
Supertequila Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Postad 13 Augusti , 2008 Orka sitta med 20-30 BB när man kan sitta med 100BB+ o spela riktig poker. Vanligaste felet jag har sett många turrespelare göra i CG är att de lägger för stor tonvikt vid preflopspelet, samt har svårt att släppa TPTK-aktiga händer. Sedan är hela konceptet med implicita odds totalt bortom deras världsbild. Alltid lika roligt när en turrespelare sitter o spyr galla över mig för att jag synade trebet pre med 64s. Citera
SuckItOrMuckIt Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Postad 13 Augusti , 2008 De blir väldigt hög varians om man sitter och shortstackar CG. Lär dig spela med fulla stackar ist. Skaffa PT och lägg mer tid på att analysera ditt egna spel än att spela många h i början, snacka med folk som är duktiga osv. Är du en duktig turneringsspelare så har du förmodligen koll på spelet, sen tar det inte så lång tid att lära om sig till CG. Har själv spelat turneringar 90% av min karriär, men nu känar ja bättre på CG endå. Skulle nog fortsätta med turneringar ist för att börja shortstacka CG. Eller lägga tid på att bli duktig på 100+bb spel. Citera
valborg Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Postad 13 Augusti , 2008 Det han menar är nog att 100kr-sng inte motsvaras av nl100kr om man tittar på $/h, bankrullekrav osv, utan högre CG-nivåer. Kanske t.o.m. så mycket som 5ggr så mycket. Finns trådar där man jämför spelformerna, kika där. /SK Detta är jag ganska medveten om också, och förstår inte varför du diskuterar detta öht. Du måste ju förstå att det är ganska irrelevant vilken nivå man spelar på. Om jag satsar 10 i en SNG vinner jag 50 (ex) Om jag satsar 10 på CG vinner jag 10 Du kan inte börja diskutera att du vinner 50 på CG om du går upp i nivå utan att isåfall höja insatsen på SNG'n också, eftersom mitt första inlägg behandlade att ett vinst i en SNG ger mer resultat i förhållande till insats än en vunnen stack i CG. det är ju du som är idioten här sherlock Okej, varför? Citera
Zaixer Postad 13 Augusti , 2008 Rapport Postad 13 Augusti , 2008 en bra cg spelare är automatiskt en skaplig turneringsspelare. en bra turneringsspelare är ofta en dålig cg spelare. postflop är mycket mer komplicerat än preflop och mycket mer intressant. jag förstår spänningen med att komma till finalbord osv men att välja mellan att pusha eller folda varenda hand intresserar inte mig. Citera
roitto Postad 14 Augusti , 2008 Rapport Postad 14 Augusti , 2008 att välja mellan att pusha eller folda varenda hand intresserar inte mig. Till turneringpokerns försvar så finns det faktiskt turneringar där blindsen ökar i måttlig takt, så att man inte behöver komma till hockey-poker-stadiet där alla sitter med 10-20 BB och pushar. Dock håller jag med alla föregående inläggsskrivare om att turneringspokerspelarens stora svaghet är han/hon inte kan hantera effektiva stackdjup på mer än högst 40 BB. Jag själv lider av detta problem till viss del. Jag är ovan vid att bedöma hur bra min hand måste vara för att syna en push. I turneringspoker med 20 BB stackdjup är det t ex insta-call på en push om jag har träff med topp-par med A kicker. Med 200 BB stackdjup så synar jag bara de spelare som gjort sig kända för aggressivt spel med en sådan hand, t ex spelare som gillar att pusha drag. Det är oförmågan att lägga lite fler händer när motspelaren pushar eller spelar väldigt aggressivt, som brukar kosta mig pengar på CG-borden. Men jag lär mig. Citera
Recommended Posts