Gå till innehåll

Jag vill läsa en till bok. Vilken?


grebgokz

Recommended Posts

Tips på bra PLO böcker?

 

Har läst följande

Professional Pot-Limit Omaha, Rolf Slotboom

Pot-Limit Omaha Poker, Jeff Whang

High-Low-Split Poker, av Ray Zee

 

Har även skummat PLO kapitlen i Supersystem 2 och Phil Helmuts bok (kommer inte ihåg vad den hette nu)

 

Skulle nu vilja ha en till att läsa. Skulle då dock vilja ha focus på mer shorthanded spel och gärna lite om hur att öppna upp spelet. Ovanstående handlar ju väääldigt mycket om tight fullringsspel. Även om Slotboom faktiskt har några sidor om ett Lösare SH fullstacks spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

följ anths tips de är nog den enda hyffsat vettiga pokerbok jag läst och defentivt den enda hyffsade omahabok jag läst (vid sidan av MoP)

Rolfs bok tiltar mig för han suger på omaha och hans bok kan sammanfattas i två punkter 1. spela kort i djupa games. 2 limpa top x av rangen och raisa allin om någon höjer :( frågan är vem som är största åsnan..han som skrev boken eller den som köpte den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på bra PLO böcker?

 

Har läst följande

Professional Pot-Limit Omaha, Rolf Slotboom

Pot-Limit Omaha Poker, Jeff Whang

High-Low-Split Poker, av Ray Zee

 

Har även skummat PLO kapitlen i Supersystem 2 och Phil Helmuts bok (kommer inte ihåg vad den hette nu)

 

Skulle nu vilja ha en till att läsa. Skulle då dock vilja ha focus på mer shorthanded spel och gärna lite om hur att öppna upp spelet. Ovanstående handlar ju väääldigt mycket om tight fullringsspel. Även om Slotboom faktiskt har några sidor om ett Lösare SH fullstacks spel.

Exv räkna prickar på tapeten torde vara bra mycket bättre förvaltad tid än att läsa nåt av Hellmuth, i synnerhet om omaha.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Farha:

Smårolig "skönlitterär" läsning , ja.

Utvecklande...njaaaa.

 

:)

 

Ciaffones bok är supersolid, köp den.

 

.......vid sidan av MoP.......

.........Rolfs bok tiltar mig

 

Säkert en dum fråga men vad är "MoP"?

Ang Rolf: Knappast VM i vackert spel men det funkar ju..... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...