Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är 18 år och är bosatt i Karlstad (solstaden ni vet) Jag bor fortfarande hemma och studerar på JohnBauer gymnasiets entreprenörsprogram, jag trivs väll sådär men nu är det bara ett år kvar till studenten. Efter skolan är planen att åka iväg med några kompisar och jobba ihopp ett resekapital i vårt grannland i väst. När man klarat av det är det dags att komma ut och se lite av världen. När jag inte lirar poker så spelar jag hockey och säsongen är ju på ingång så det kan hända att det smyger in lite allmänt hockeysnack i dagboken.

Min pokerhistoria är inte särskilt imponerande men jag har spelat hyffsat seriöst från och till i ca 1,5 år. Jag har mestadels huserat på svs 0,5-1/1-2 cashbord(men även en kortare utflykt på betway har hunnits med). Jag har aldrig använt något program när jag spelar men jag har alltid fört nogrann bokföring över resultaten. Totalt har jag spelat in ca 13k kronor. Anledningen till att jag inte klättrat högre än till 1-2 är att jag gjort många uttag till bland annat kompisresor (läs sunny beach)

Sedan vet jag i och för sig inte ens om mitt spel håller för 2,5-5, förmodligen inte.. Hursomhelst så känner jag att mitt cash spel har kört fast en hel del och att jag inte kommer att ta mig så mycket högre i nivåerna. Därför känner jag att ett MTT projekt kombinerat med HU sng kan vara bra för att motivera mig att utvecklas och förhoppningsvis klonka lite :-)

Eftersom min rulle i nuläget endast ligger på 3700kr så kommer det att bli billiga MTT:s och förmodligen 50kronors HU sng. Just nu känner jag att jag vill fokusera på turneringarna så det blir flest av den varan till en början.

De regler jag satt upp är följande:

Maxbuyin MTT: 55kr

Spela minst 100 turneringar per månad

Posta minst 1 "problemhand" om dagen här i dagboken

Dessa är de simpla regler jag kan komma på just nu efter att ha spelat hela natten men det är möjligt att reglerna fylls på efter hand. Jag kommer att spela på svs och det är kanske inte den optimala MTT siten men jag tänker i alla fall ge det här projektet en rejäl chans.

Resultatmål är nog näst intill omöjliga för mig att sätta upp men ett litet mål får bli att tjäna mer på turrar än CG.

Wish me luck! 8-)

Postad

Antar att det är standard men eftersom jag är en gigantisk MTT fisk så frågar jag ändå.

***** Hand 770514407 *****

250.00/500.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 11 augusti 2008 09:31:01

Ottan (Vanlig/Turnering)

Plats 1: Hardy20 (650.00)

Plats 2: hbd7 (3890.00)

Plats 3: Strumpan19 (3140.00)

Plats 5: kisen1 (11480.00)

Plats 8: Pro-Z (8049.00)

Plats 9: zaskia (5570.00)

Plats 10: passe (6386.00)

zaskia lägg LM 250.00

passe lägg SM 500.00