Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Observera att ROI förklarar inte hur många du har kommit ITM i eller hur många du har vunnit. ROI innebär ju hur många % du vinner / förlorar på varje satsad krona.

Spelar du en 100 kr sit & go, 10 pers och vinner 500 kr får du ett ROI på 400%, eftersom din nettovinst var 400 kr, det delar du på insatsen, dvs. 100 kr.

• Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag har 118% i ROI den var på runt 200 innan jag tilta, har för mig att den var på 207% ROI

visst det gick väldigt bra för mig på sitngoes hamna ITM väldigt ofta, det var på låga limits men fattar inte att min ROI enligt sharkscope.com var så högt?

är det fel på ROI värdet?

för spelar man 1 och vinner den så har man 100 ROI, hur kunde jag då ligga på 207?

Beror det på att jag spela 90% 10dollars och lyckades vinna samtliga 30dollars jag spelade eftersom ROI blev så högt?

Men som sagt tilten har satt in på Sitngoes och har rasat kraftigt till 118%. Blir lite förbryllad när alla pratar om att 50% ROI ska vara så himla bra.

Vinner du alla 10-manna du spelar får du en ROI på ca 354%. Har du 50% ROI så är det sjukt bra om du lyckas hålla det i över 1000 games. Alla har rusher där man då och då har sjukt hög ROI men även downswings där ens ROI blir en hel del minus.

Postad
Vinner du alla 10-manna du spelar får du en ROI på ca 354%. Har du 50% ROI så är det sjukt bra om du lyckas hålla det i över 1000 games. Alla har rusher där man då och då har sjukt hög ROI men även downswings där ens ROI blir en hel del minus.

Jag spelar poker och plussar jag är tom plus på mina MTT men SnG har jag typ -10% ROI på sharkscope beroende på att varje gång jag försökt satsa på SnG så har jag drabbats av sjuka utdragningar i kanske 8 av 10 sen lägger jag av ett tag kör mitt cashgame och fredags MTT och en o annan SnG som går bra. Men nästa gång jag ska satsa på SnG samma igen, har helt enkelt dålig AI klonkskill.

Vet ju att jag oftast får in pengarna som favorit men de tycks aldrig hålla och jag vet att det är varians men efter nästan 700 games har jag inte fått det till plus ännu. :)

Sen är det väl så att det är när mitt cashgamesspelande går dåligt jag ger mig in i SnG svängen så mina förutsättningar är kanske inte så bra just då. :oops:

Så det är nog som det sägs kom igen när man har över 1000 spel innan man kan börja snacka ROI.