Gå till innehåll

Hur blir jag bättre på Guitar Hero?


KimHartman

Recommended Posts

Jag skaffade ett PS3 för en månad sen, och har spelat en del Guitar Hero 3 sen dess. Jag är bekväm på expert, men har några låtar kvar att klara.

 

Är det någon duktig person här som har tips på vad jag ska göra för att utvecklas?

 

Ett konkret sådant vore tex att berätta hur f*n jag ska klara introt till TTFAF. Jag hinner inte riktigt tappa med vänsterhanden, och "hinner inte upp" med högerhanden. Ska jag sätta foten/näsan/en möbel på grön och sen tappa med 4 fingrar på vänsterhanden? :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar gitarr på riktigt och om jag får säga det själv ganska bra på GH. Mitt tips är att du överger GH och satsar på Rock Band istället. Samma princip naturligtvis men med en någorlunda bättre utvecklad gitarr. Dels finns det ett mindre fret längst nerpå gitarrhalsen som underlättar snabbare partier och solon.

Dessutom är programvaran bättre utvecklad och tillåter hammerons och pulloffs.

 

Det finns dessutom ett practice mode där du kan öva in kluriga partier i ett långsammare tempo.

 

Nog vurmande för Rock Band nu. Jag vet inte hur du ska klara din GH-låt... :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brett: Hey! You're the kid I sold the Guitar Hero game to. How are you likin' it?

Stan: It's okay, I guess. But I need some game guides for it. My manager and producer set up this live thing at the video arcade where I'm supposed to break a million in front of everybody and I'm I'm stressing out.

Brett: Yeah, Guitar Hero can be pretty stressful. But you know, maybe nstead of a game guide, you should just buy another game to kind of ...ease the stress.

Stan: [apporaches the counter with a Guitar Hero game guide] Huh?

Brett: Have you ever heard of... [pulls out a different game from under the counter] Heroin Hero?

Stan: Hero-Heroin Hero?

Brett: Ihit's a way easier game. All you do is run around a magical forest and shoot simulated heroin. You could call it the ultimate first-person shooter.

Stan: And there's no score? No crowds?

Brett: [his voice gets soft and mellow as he speaks] No man. All you do is run through the pretty forest and chase a big dragon. But you don't ever catch the dragon. You just... keep chasing it.

[stan's house, day. He's playing Heroin Hero, which just consists of his character shooting heroin into his right arm. Each shot moves him forward a few steps, but he's no closer to the dragon.]

The Dragon: Chase me. Come on. This way. Shoot up and then you can catch me. Come on.

Stan: [playing quietly] Dude, this is awesome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brett: Hey! You're the kid I sold the Guitar Hero game to. How are you likin' it?

Stan: It's okay, I guess. But I need some game guides for it. My manager and producer set up this live thing at the video arcade where I'm supposed to break a million in front of everybody and I'm I'm stressing out.

Brett: Yeah, Guitar Hero can be pretty stressful. But you know, maybe nstead of a game guide, you should just buy another game to kind of ...ease the stress.

Stan: [apporaches the counter with a Guitar Hero game guide] Huh?

Brett: Have you ever heard of... [pulls out a different game from under the counter] Heroin Hero?

Stan: Hero-Heroin Hero?

Brett: Ihit's a way easier game. All you do is run around a magical forest and shoot simulated heroin. You could call it the ultimate first-person shooter.

Stan: And there's no score? No crowds?

Brett: [his voice gets soft and mellow as he speaks] No man. All you do is run through the pretty forest and chase a big dragon. But you don't ever catch the dragon. You just... keep chasing it.

[stan's house, day. He's playing Heroin Hero, which just consists of his character shooting heroin into his right arm. Each shot moves him forward a few steps, but he's no closer to the dragon.]

The Dragon: Chase me. Come on. This way. Shoot up and then you can catch me. Come on.

Stan: [playing quietly] Dude, this is awesome.

 

http://www.gamegum.com/game/1857/heroin-hero/

 

it's the ultimate first person shooter game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är programvaran bättre utvecklad och tillåter hammerons och pulloffs.

Det finns dessutom ett practice mode där du kan öva in kluriga partier i ett långsammare tempo.

Nog vurmande för Rock Band nu. Jag vet inte hur du ska klara din GH-låt... :-P

WAT

 

Man kan göra både hammer-ons och pull-offs och man kan köra i practice mode i GH.

 

har också en fråga. hur spelar man trippletterna i solot på one? kommer dit med mätarn på det gröna, starpower redo men instadör varje gång.....

 

Du kör bara pull-offs/hammer-ons/taps

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har också en fråga. hur spelar man trippletterna i solot på one? kommer dit med mätarn på det gröna, starpower redo men instadör varje gång.....

Är inte så jättesvårt att ta sig igenom. Glöm att försöka sätta allt med hammer-on/pull-off. Satsa istället på att mata igång star power direkt och flippa så fort du kan med högerhanden (remember California games) samtidigt som du slumpar vänsterfingrarna fort som fan. Då kommer du igenom. Sen är saken i stort sett biff. Sist jag kollade på scorehero så hade ingen hundraprocentat låten, så jag tror inte ens proffsen hinner med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så jättesvårt att ta sig igenom. Glöm att försöka sätta allt med hammer-on/pull-off. Satsa istället på att mata igång star power direkt och flippa så fort du kan med högerhanden (remember California games) samtidigt som du slumpar vänsterfingrarna fort som fan. Då kommer du igenom. Sen är saken i stort sett biff. Sist jag kollade på scorehero så hade ingen hundraprocentat låten, så jag tror inte ens proffsen hinner med...

 

problemet är ju att mätaren faller för varje felspelad ton, om man slumpar eller spelar för fort så borde den väl falla ännu snabbare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är ju att mätaren faller för varje felspelad ton, om man slumpar eller spelar för fort så borde den väl falla ännu snabbare?

För fort är nog inga problem i det partiet. ;) Och med "slumpa" menar jag "försök spela som det står". Sen är ju GH3 ganska förlåtande så man sätter nog fler toner än man kan tro. Funkar gör det iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...