DrRoland Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 edit: Förresten, var willros syn så horribel om river var blank? jag hade nog själv shovat en del av mina missade drag för att repa A träff? Funderar också på det. Med den readen som tågrånaren hade så hade jag nog inte shovat många missade drag. Däremot kan han kanske ta synen mot andra vid bordet. Får intrycket att folk inte foldade mycket, varken före eller efter floppen på det här bordet. ang Willros spel så var det jag klagade på att han checksynar sej igenom hela handen på den brädan, jag är inte duktig, men jag vet att det är sämre än mitt pre-spel i denna hand Hur ska han annars spela handen om han ska fortsätta efter floppen? Att trycka på måste ju vara ännu sämre. Han har ju inte mycket annat än en bluff-catcher. Citera
tågrånarn Postad 5 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Funderar också på det.Med den readen som tågrånaren hade så hade jag nog inte shovat många missade drag. Däremot kan han kanske ta synen mot andra vid bordet. Får intrycket att folk inte foldade mycket, varken före eller efter floppen på det här bordet. haha, som sagt verkade willros foldknapp vara sönder Citera
kravmärkt Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 A9s måste väl vara en händerna som inte floppar bra? jag skulle nog hellre gjort synen med 67 på 05/1 - jo vad är det här för jävla svar? hade jag varit fi så hade jag inte heller gett dig credd för en hand någon gång. med tanke på din kallsyn pre bakom tobbster så kan jag ju direkt utesluta AJ+ 88+ och på så vis kan jag köra över dig med hela min trashrange både pre och postflopp. här hänger jag inte med, kanske dum i huvet förmodligen dina herocalls/set/A/drag kommer inte vara ett ev+ med tanke på alla ggr som du måste vika och de ggr fi faktist visar upp en bättre hand. låter sant En liten rolig sak är faktist att du i princip floppar så bra du kan den här handen och ändå frågar du oss om du ska beta turn samtidigt som du senare förespråkar din syn pre. min fråga, (om det var svårt att haja utan att det var rakt på orden) var ju om jag skulle peta in eller ta ett gratis till draget om jag mot förmodan skulle ligga under och nej, jag förespråkar inte synen pre, jag sa att den i detta läget kändes mindre fel på ett undrande sätt du kan ju för helvete inte anta att du ligger under när du träffar nötfloppen. "kändes mindre fel" ???????? kände du att du skulle träffa A också eller???? Du undrar även om du ska beta på en torr Axx flopp och då måste ju följdfrågan vara: synade du pre för att få handen till showdown eller för att valuebeta dina träffar? Om din read är att han kmr ha trash här många ggr så måste du ju antagligen beta. ditt spel känns väldigt ogenomtänkt imo här går väl ändå inte missuppfatta? min fråga var: är 4bet ett bra val med tanke på hur mkt vi då investerat och vad gör vi i det läget på en TORR bräda nej fyrbet är inte bra. efter som du bara kallsynade i poss mot pre flop raisarn så kommer han inte ha någon som alls respekt mot dig om du fyrbetar där och speciellt inte om ni har någon history(mina idiotiska tankar). vad jag försöker säga är att det hade varit mer naturligt att fyrbeta om handen hade sett ut så här. Dealt to Hero [ ] lemo folds. Tobster5 folds. Hero raises [$5]. tiltyOne folds. willros raises [$22]. Tobster5 folds. Hero raise [$75]. 1. FOLDA PRE OCH NEJ DIN PRESYN ÄR INTE FÖR DYR, DEN ÄR BARA JÄTTEKASS 2.KAN BET VARA MER GIVEN? WILLROS KAN LIKA GÄRNA LÄGGA UPP KORTEN Citera
kravmärkt Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Funderar också på det.Med den readen som tågrånaren hade så hade jag nog inte shovat många missade drag. Däremot kan han kanske ta synen mot andra vid bordet. Får intrycket att folk inte foldade mycket, varken före eller efter floppen på det här bordet. jag skulle faktist kunna göra den fast spelet till river hade nog sett annorlunda ut. Citera
tågrånarn Postad 5 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2008 .. vad är det här för jävla svar? förmodligen tack fin du kan ju för helvete inte anta att du ligger under när du träffar nötfloppen. "kändes mindre fel" ???????? kände du att du skulle träffa A också eller???? kalasflopp ja, men det finns ju händer som slår mej, och när han checkat till mej igen på turn så UNDRADE jag som mindre vetande pokerspelare om jag har rätt eller ska dra gratis, det kändes som sagt mer rätt med min read på honom som överagg med svårigheter att släppa allt utom skrot post nej fyrbet är inte bra. efter som du bara kallsynade i poss mot pre flop raisarn så kommer han inte ha någon som alls respekt mot dig om du fyrbetar där och speciellt inte om ni har någon history(mina idiotiska tankar). nu var det svårt att hänga med igen, erkänner mej korkad som vanligt vad jag försöker säga är att det hade varit mer naturligt att fyrbeta om handen hade sett ut så här. Dealt to Hero [ ] lemo folds. Tobster5 folds. Hero raises [$5]. tiltyOne folds. willros raises [$22]. Tobster5 folds. Hero raise [$75]. givetvis 1. FOLDA PRE OCH NEJ DIN PRESYN ÄR INTE FÖR DYR, DEN ÄR BARA JÄTTEKASS 2.KAN BET VARA MER GIVEN? WILLROS KAN LIKA GÄRNA LÄGGA UPP KORTEN Citera
ampixo Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Hehe megakillah. Du är seriös att om du vill 4betta så vill du 4betta till 75? Jag hatar f.ö inte att checka bakom på flop. Citera
kravmärkt Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Hehe megakillah. Du är seriös att om du vill 4betta så vill du 4betta till 75? lite mycket kanske.......... en bet på 50 skulle nog vara bättre. edit:fokuset var ju inte betsizen utan spelet före Citera
villerkiller Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 ni suger allihopa...tror du jag 3bettar sämre än a9 OOP? speciellt från SB? Jag kan inte göra så mkt där förutom att ge dig pengarna, ganska standard...det ändå som inte är standard är din syn pre. Tur att jag stackade dig sen... 2 ggr om Citera
bananuz Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 ni suger allihopa...tror du jag 3bettar sämre än a9 OOP? speciellt från SB? Jag kan inte göra så mkt där förutom att ge dig pengarna, ganska standard...det ändå som inte är standard är din syn pre. Tur att jag stackade dig sen... 2 ggr omJa, enormt standard att syna av 3 st bettar med KK på A-hög bräda, inget att göra. Citera
Ängeln17 Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 ni suger allihopa...tror du jag 3bettar sämre än a9 OOP? speciellt från SB? Jag kan inte göra så mkt där förutom att ge dig pengarna, ganska standard...det ändå som inte är standard är din syn pre. Tur att jag stackade dig sen... 2 ggr om No offence, men tydligen gör ju OP det eftersom han skriver tokaggro i rubriken. Iaf så tolkar jag hans rubrik som så. Ni har nog inte riktigt samma syn på hur du spelar. Fast att påstå att vi allihopa suger är nog överdrivet. Citera
strater Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 ni suger allihopa...tror du jag 3bettar sämre än a9 OOP? speciellt från SB? Jag kan inte göra så mkt där förutom att ge dig pengarna, ganska standard...det ändå som inte är standard är din syn pre. Tur att jag stackade dig sen... 2 ggr om tja, om op säger tokaggro så antar iaf ja att du har en massa saker som sc, qj, kq, a4s, låga par i din range som vi står oss bra mot menmen... Citera
villerkiller Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 wefiuaeofj FAN TA ER ALLA JÄVLA TÖNTAR!! WILLROS ÄR TILLBAKA, OCH WILOS SKA FAN ÄGA ER ALLA.... SAIJOFHUASKLFASKJFLJ FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN FÖR ER Citera
AdslVerbe Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 ooouuuuiiiiiiiiiiiii:mrgreen: Citera
handmadegod Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Willros är en megafisk med 45/22/5 stats. A9 är en monsterhand mot honom. Jag bettar nog pott på flop, checkar turn och synar hans all in bluff på river här. Citera
villerkiller Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 vilka stakes är de statsen ifrån? Citera
Pokermannen_ Postad 25 September , 2008 Rapport Postad 25 September , 2008 om man möter en tokaggro kille pre, som gillar att syna ner post flop, tex med KK på en A hög bräda så spelar A9 mkt mkt bättre än 76s, detta för att A9 har högre showdown value än 76s, man missar kanske lite stegdrag med A9 men man har ofta ett överkort när degen åker in med färgdrag.. Citera
Recommended Posts