adampolis Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Tjena adampolis här! Förövrigt världens fulaste nick men, jag får väl leva med det:( 19årig nybliven student som just gått ut Medieprogrammet. Väldigt onödig linje, tog det mest för att jag är intresserad utav att titta på film, (tycker inte om att producera seriösa filmer utan mer nått man slänger ihop på 1h) Blir att fara till norge nu i höst med ett par polare och tjäna sig lite kosing så att man sedan ska kunna fara ut och leva livet utomlands. Efter det är tanken att jag ska söka in till polishögskolan, antingen i Umeå eller skolan som öppnas på distans nu till hösten om jag inte missminner mig. Men det är nog ett par år kvar dit. Jag började fatta tycke för poker för kanske 2-3 år sedan, då man satt och såg WPT på TV och spelade 10Kr SNG med polarna. Har även en bror som spelat mycket poker, Det var dock för ett antal år sedan och har lagt av nu, pga att han lessnade helt enkelt(inte för att han gulade:lol: ) Jag själv har spelat mestadels på SvS 0,5/1. Standard har varit att jag satt in mellan 200-500 kr och sedan spelat upp det till 3-4k på 2 veckor och sedan torska 2k på 3 dagar osv. Och då slutar det alltid med att jag tar en paus på 2 månader kanske, och sedan göra samma sak igen. Men nu ska det bli ändring på det. Kommer sätta in $200 på Purple Lounge(Har rakeback avtal) Jag kommer spela NL20 tills jag har 50 inköp minst! eftersom jag verkligen vill försöka krossa nivån innan jag går upp. Har ett stort problem med tilten också som ganska så många andra, att förlorar jag ett inköp direkt jag sätter mig vid ett bord, så har jag ruggit svårt att koncentrera mig efter det. Beror såklart på om det är en badbeat eller bara rent kasst spel. MÅL för Augusti månad: + $300 Skaffa PT när jag har över $500 eller är det onödigt? tänkte på så låg nivå, samt att man kanske borde skaffa sig lite mer kosing Verkligen inte tilta. Får väll hoppas jag får någon cred på HHs jag kommer lägga upp. Börjar nog spela imorgon. Ses vid borden. Citera
Teh_MoUsE Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Lycka till ! tråkigt att du inte valde fulltilt Citera
adampolis Postad 3 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Tack Ska du Ha! Kände att prima är rätt för mig:) Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Börjar nog lira lite ikväll Citera
John_teh_Donk Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Lycka till! Hur många bord spelar du, och hur många timmar räknar du med att spela per månad? Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Smyg startade med en första session som slutade med ett + på $24 Lirade bara 30 min men det kändes väldigt bra. Inga svåra händer. Kommer nog lira mer under dagen, vet dock inte när. Citera
Teh_MoUsE Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Tack ska du ha:) Jag spelar mellan 3-4 bord samtidigt beroende på hur pigg jag känner mig. Och jag räknar väll på att få in kanske 1,5 / 2h i snitt per dag. Resten av tiden kör han scooter och jagar björnar Citera
Censur Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Lycka till så ses vi på borden. Spelar Prima NL20 och NL50 också. Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Resten av tiden kör han scooter och jagar björnar Visst gör jag Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Lycka till så ses vi på borden. Spelar Prima NL20 och NL50 också. Tack ska du ha:) Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Andra sessionen för dagen slutar $36 upp. Köpte in mig i 3,5k Guarentee. Så hopppas på klonk:) Hittar AA i mitten position i 5 rundan, slår upp 3xBB varpå 1 bakom och BB synar. Floppen Q86 Rainbow, bettar 2/3 pott han bakom ställer med sina resterande 800bakom, BB lägger jag synar han visar upp Q8off och jag får inte dra ut, så har 1k kvar lite drygt:S Bust, pusha med A9 från CO BBs 88 står. Citera
nobero Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Nice, Lycka till.... är för övrigt oxå intresserad av polishögskolan, så lycka till med det oxå!!!! Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Nice, Lycka till.... är för övrigt oxå intresserad av polishögskolan, så lycka till med det oxå!!!! Tack ska du ha:) Jasså? Vart bor du? Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Ligger +$100 idag så jag är väldigt nöjd:) Spelet har fungerat bra och har inte varit med om några skumma händer, utan mest ganska standard. Har dock en hand jag undrar lite över. FI har tidigare varit ganska fiskig i min mening. Är det sjukt vekt att bara syna den lilla bet han gör på river? ska jag reraisa och sedan folda river om han slår om igen? skall jag testa vattnet på turn? tips? ** Hand # 2120656191 starting - 2008-08-04 17:06:45 ** Dio [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money DiazX sitting in seat 1 with $39.15[Dealer] mam48 sitting in seat 2 with $17.48 Antx007 sitting in seat 3 with $25.94 sitapipi sitting in seat 4 with $20.51 the_raf sitting in seat 5 with $16.48 akmedtalibin sitting in seat 6 with $44.71 mam48 posted the small blind - $0.10 Antx007 posted the big blind - $0.20 ** Dealing cards to akmedtalibin: 2c, 2s sitapipi raised to $0.80 the_raf folded akmedtalibin called - $0.80 DiazX folded mam48 folded Antx007 called - $0.80 ** Dealing the flop: Qh, 2h, 6h Antx007 bet - $2.50 sitapipi folded akmedtalibin called - $2.50 ** Dealing the turn: Js Antx007 checked akmedtalibin checked ** Dealing the river: 8s Antx007 bet - $1.87 akmedtalibin called - $1.87 Antx007 shows: Qd, Kc akmedtalibin shows: 2c, 2s akmedtalibin wins $10.68 from the main pot Citera
Alow Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Tjena adampolis här! Förövrigt världens fulaste nick men, jag får väl leva med det:( 19årig nybliven student som just gått ut Medieprogrammet. Väldigt onödig linje, tog det mest för att jag är intresserad utav att titta på film, (tycker inte om att producera seriösa filmer utan mer nått man slänger ihop på 1h) Blir att fara till norge nu i höst med ett par polare och tjäna sig lite kosing så att man sedan ska kunna fara ut och leva livet utomlands. Efter det är tanken att jag ska söka in till polishögskolan, antingen i Umeå eller skolan som öppnas på distans nu till hösten om jag inte missminner mig. Men det är nog ett par år kvar dit. Jag började fatta tycke för poker för kanske 2-3 år sedan, då man satt och såg WPT på TV och spelade 10Kr SNG med polarna. Har även en bror som spelat mycket poker, Det var dock för ett antal år sedan och har lagt av nu, pga att han lessnade helt enkelt(inte för att han gulade:lol: ) Jag själv har spelat mestadels på SvS 0,5/1. Standard har varit att jag satt in mellan 200-500 kr och sedan spelat upp det till 3-4k på 2 veckor och sedan torska 2k på 3 dagar osv. Och då slutar det alltid med att jag tar en paus på 2 månader kanske, och sedan göra samma sak igen. Men nu ska det bli ändring på det. Kommer sätta in $200 på Purple Lounge(Har rakeback avtal) Jag kommer spela NL20 tills jag har 50 inköp minst! eftersom jag verkligen vill försöka krossa nivån innan jag går upp. Har ett stort problem med tilten också som ganska så många andra, att förlorar jag ett inköp direkt jag sätter mig vid ett bord, så har jag ruggit svårt att koncentrera mig efter det. Beror såklart på om det är en badbeat eller bara rent kasst spel. MÅL för Augusti månad: + $300 Skaffa PT när jag har över $500 eller är det onödigt? tänkte på så låg nivå, samt att man kanske borde skaffa sig lite mer kosing Verkligen inte tilta. Får väll hoppas jag får någon cred på HHs jag kommer lägga upp. Börjar nog spela imorgon. Ses vid borden. Du var orolig att du inte har råd eller vill lägga ut pengar på PT. Har man en sådan liten rulle tycker jag ändå det är okej att fixa en gratis på någon torrent sida, då kan du börja använda den redan idag. Iallafall stort lycka till! Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Du var orolig att du inte har råd eller vill lägga ut pengar på PT.Har man en sådan liten rulle tycker jag ändå det är okej att fixa en gratis på någon torrent sida, då kan du börja använda den redan idag. Iallafall stort lycka till! Jag har faktiskt inte försökt kolla om det finns på nån torrent sida, eftersom jag bara fått vibbar om att det bara innebär problem om man har pirat PT. Men jag antar att jag har fel:)? Men jag ska leta rätt och försöka mig på programmet iaf:) Citera
Juggler Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Att olagligt fixa pokerprogram måste ju vara ännu dummare än att pirata antivirus-program. Holdem manager small stakes kostar bara lite mer än ett buyin på NL50 för dig... Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Att olagligt fixa pokerprogram måste ju vara ännu dummare än att pirata antivirus-program. Holdem manager small stakes kostar bara lite mer än ett buyin på NL50 för dig... Lät ganska bra de där, jag ska läsa på lite om det där. Hur svårt är det att förstå sig på programmet? Citera
Teh_MoUsE Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 22 handen : Beta turn, raisar också river som spelat. Kanske till och med höjer flop med tanke på att Fi är fiskig som du säger. Citera
Jamton Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Ligger +$100 idag så jag är väldigt nöjd:) Spelet har fungerat bra och har inte varit med om några skumma händer, utan mest ganska standard. Har dock en hand jag undrar lite över. FI har tidigare varit ganska fiskig i min mening. Är det sjukt vekt att bara syna den lilla bet han gör på river? ska jag reraisa och sedan folda river om han slår om igen? skall jag testa vattnet på turn? tips? ** Hand # 2120656191 starting - 2008-08-04 17:06:45 ** Dio [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money DiazX sitting in seat 1 with $39.15[Dealer] mam48 sitting in seat 2 with $17.48 Antx007 sitting in seat 3 with $25.94 sitapipi sitting in seat 4 with $20.51 the_raf sitting in seat 5 with $16.48 akmedtalibin sitting in seat 6 with $44.71 mam48 posted the small blind - $0.10 Antx007 posted the big blind - $0.20 ** Dealing cards to akmedtalibin: 2c, 2s sitapipi raised to $0.80 the_raf folded akmedtalibin called - $0.80 DiazX folded mam48 folded Antx007 called - $0.80 ** Dealing the flop: Qh, 2h, 6h Antx007 bet - $2.50 sitapipi folded akmedtalibin called - $2.50 ** Dealing the turn: Js Antx007 checked akmedtalibin checked ** Dealing the river: 8s Antx007 bet - $1.87 akmedtalibin called - $1.87 Antx007 shows: Qd, Kc akmedtalibin shows: 2c, 2s akmedtalibin wins $10.68 from the main pot Jag skulle slå om på floppen för att kolla vars jag står. Sen synar han så är de ju bara kolla vad han gör på turn. Checkar han så skulle jag nog oxå cheka. Sen bara syna ner han på rivern. Har han färgen så han har. Men då är ja ju fisk oxå Citera
Juggler Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Det är inte så svårt. Kanske är lite klurigt att installera det men sen är det ovärderligt hjälpmedel för att kolla sitt spel. Citera
ProToss Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 FI har tidigare varit ganska fiskig i min mening. Är det sjukt vekt att bara syna den lilla bet han gör på river? ska jag reraisa och sedan folda river om han slår om igen? skall jag testa vattnet på turn? tips? ** Hand # 2120656191 starting - 2008-08-04 17:06:45 ** Dio [Hold 'em] (0.10|0.20 NL - Cash Game) Real Money DiazX sitting in seat 1 with $39.15[Dealer] mam48 sitting in seat 2 with $17.48 Antx007 sitting in seat 3 with $25.94 sitapipi sitting in seat 4 with $20.51 the_raf sitting in seat 5 with $16.48 akmedtalibin sitting in seat 6 with $44.71 mam48 posted the small blind - $0.10 Antx007 posted the big blind - $0.20 ** Dealing cards to akmedtalibin: 2c, 2s sitapipi raised to $0.80 the_raf folded akmedtalibin called - $0.80 DiazX folded mam48 folded Antx007 called - $0.80 ** Dealing the flop: Qh, 2h, 6h Antx007 bet - $2.50 sitapipi folded akmedtalibin called - $2.50 ** Dealing the turn: Js Antx007 checked akmedtalibin checked ** Dealing the river: 8s Antx007 bet - $1.87 akmedtalibin called - $1.87 Antx007 shows: Qd, Kc akmedtalibin shows: 2c, 2s akmedtalibin wins $10.68 from the main pot Raisa flop, fortsätt beta turn om inget hjärter faller. Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Det är inte så svårt. Kanske är lite klurigt att installera det men sen är det ovärderligt hjälpmedel för att kolla sitt spel. Mkay:), När jag vunnit lite pengar så kommer jag förmodligen införskaffa detta program. Citera
adampolis Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Förövrigt vill jag tacka alla som gav synpunkter på 22 handen. Slå om på flopp och ser vart man står är nog det bästa, Reraisar han därpå är det väl bara att slänga. Men det är de som är problemet, har jävligt svårt att släppa set i detta läget egentligen, eftersom ganska många fiskar degar här med TPTK. Citera
Recommended Posts