Gå till innehåll

VISA spärrat osv...


Displeased

Recommended Posts

Tror att detta kan vara rätt avdelning för mina frågor faktiskt...

 

 

Mitt VISA kort blev ikväll spärrat, jag tror jag vet hur det gick till så jag drar historien lite smidigt. Skapade ett konto på Full tilt poker när det var helt nytt för många år sen. Gjorde nog nån liten insättning och spelade lite för att sedan lägga ner spelet ganska direkt på FTP. Ca 3 år senare kände jag för att spela lite på FTP igen men hade glömt lösenordet till kontot och orkade inte hålla på att skicka uppgifter osv till min gamla e-mail som jag inte använde mer så jag skapade ett nytt konto och gjorde nån liten insättning som jag brände direkt och återigen blev det inget spel på länge. Nu ytterligare ca 2 år senare har jag spelat lite på FTP från det kontot jag senast skapade och gjorde förra veckan ett uttag på ca $1000. Då kommer det genast ett e-mail om att mitt konto är låst och uttaget är nekat på grund av att jag har 2 aktiva konton på FTP (Borde dom inte talat om det när man satte in pengar?). Så efter ca 5 år så blir mitt konto låst för att jag gör mitt första uttag, hurvida jag får tillbaka mina $1000 vet jag inte men jag håller på att maila med supporten om det. Åter till VISA problemet... Efter ca 100 försök så träffar jag rätt på lösenordet på mitt första konto som jag skapade men knappt aldrig spelade på, FTP lät detta vara öppet iallafall. Jag beslutade mig för att sätta in $600, VISA kortnumret stod redan ifyllt så jag behövde bara fylla i de 3 sista siffrorna på baksidan, det är här problemet uppstod tror jag. Under åren som gått har jag fått nytt VISA kort, siffrorna på framsidan är samma men de på baksidan är nya så min insättning blev nekad. Jag testar med att välja "ny insättningsmetod" och skriver in korrekta uppgifter men blir nekad igen. JAHA tänker jag... Och testar att sätta in pengar från mitt VISA till NETeller istället men blir nekad där med. (Har tidigare idag satt in $600 på NETellerkontot och det funkade då). Detta var min story så nu kommer mina väsentliga frågor till er smartskallar som läser detta...

 

Enligt NETeller så har VISA en "deposit limit" stämmer detta? Isåfall hur ser den ut? max belopp/dag?, max belopp/vecka? Månad? Har bara satt in $600 på NETeller idag så 600 till borde inte vara några problem. (Jag har ej nått NETellers egna depositlimits).

 

Är mitt VISA kort spärrat för alla ändamål eller bara spärrat för att användas på internet? Jag måste tanka bilen imorgon så det vore katastrof om det inte funkar.

 

Ska jag ta kontakt med SEB som är min bank eller med VISA AB (eller va fan det heter, hittar inget tfn nummer till dem)

 

Någon som råkat ut för samma sak och fått kortet spärrat vid försök av insättning? Ifall det är så att kortet blev spärrat bara för att jag skrev fel på de 3 siffrorna på baksidan första gången så är det ju synnerligen märkligt... Då skulle man ju kunna skriva fel nummer med flit på andras kort bara för att jävlas...

 

Vad gör jag om jag inte får tillbaka pengarna som jag cashat ut från mitt "vanliga" FTP konto? Har dom rätt att ta pengarna jag cashar ut? Låta mig sätta in och ha kontot öppet i 5 år(!!!!!) för att sedan stänga mitt konto när jag gör min första utcashning... MYCKET OSPORTSLIGT måste jag säga.... Nåja, nog fan har jag varit utförlig nu iallafall, hoppas att någon kan ge mig lite info och lite tips om hur jag ska gå till väga!

 

 

Mvh Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...gjorde förra veckan ett uttag på ca $1000. Då kommer det genast ett e-mail om att mitt konto är låst och uttaget är nekat på grund av att jag har 2 aktiva konton på FTP....Efter ca 100 försök så träffar jag rätt på lösenordet på mitt första konto som jag skapade men knappt aldrig spelade på, FTP lät detta vara öppet iallafall. Jag beslutade mig för att sätta in $600...

 

Låt oss se. I väntan på att reda ut ett spärrat konto 'hackar' du lösenordet till ditt gamla konto, och är förvånad över att det finns ett mått av säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss se. I väntan på att reda ut ett spärrat konto 'hackar' du lösenordet till ditt gamla konto, och är förvånad över att det finns ett mått av säkerhet.

 

Fattar inte riktigt vad du menar... Det är ingen utredning av mitt spärrade konto, det är helt enkelt spärrat och jag kommer inte att få tillbaka det. kan klistra in vad de skrev i mailet...

 

 

"Hello Daniel,

 

This is to inform you that the following multiple account has been closed:

XXXXXXXX

Your primary account, XXXXXX, has been left open and you may

continue using it to play."

 

 

Det var när jag läst detta som jag började testa gamla lösenord som jag kan ha tänkas haft. Vet fortfarande inte riktigt vad du syftar på men det kanske visar sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte riktigt vad du menar... Det är ingen utredning av mitt spärrade konto, det är helt enkelt spärrat och jag kommer inte att få tillbaka det. kan klistra in vad de skrev i mailet...

 

 

"Hello Daniel,

 

This is to inform you that the following multiple account has been closed:

XXXXXXXX

Your primary account, XXXXXX, has been left open and you may

continue using it to play."

 

 

Det var när jag läst detta som jag började testa gamla lösenord som jag kan ha tänkas haft. Vet fortfarande inte riktigt vad du syftar på men det kanske visar sig?

 

Jag syftar på "hurvida jag får tillbaka mina $1000 vet jag inte men jag håller på att maila med supporten om det".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad tror du då? Får jag det eller inte?

 

Jag skulle bli väldigt förvånad om du inte får det. Vad sedan gäller VISA-kortet så har det troligen spärrats för säkerhets skul, vilket väl är ganska bra. Men om nu pokersajt, neteller och t.o.m bank börjar ana ugglor i mossen så rusa inte iväg och försök hitta nya försök att använda kortet utan att saken blivit utredd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bli väldigt förvånad om du inte får det. Vad sedan gäller VISA-kortet så har det troligen spärrats för säkerhets skul, vilket väl är ganska bra. Men om nu pokersajt, neteller och t.o.m bank börjar ana ugglor i mossen så rusa inte iväg och försök hitta nya försök att använda kortet utan att saken blivit utredd.

 

Ok. Jag tycker att det är idiotiskt att VISA-kortet spärras. Vet dessutom inte vem som ska "utreda" den saken. Fan va omständiga alla idiotiska företag ska va då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag tycker att det är idiotiskt att VISA-kortet spärras. Vet dessutom inte vem som ska "utreda" den saken. Fan va omständiga alla idiotiska företag ska va då.

 

Wtf? Det är ju du som har kladdat till det. Visst, jag förstår att det är surt att ditt visa är spärrat men du förstår väl ändå varför de har gjort det? Det positiva är att jag ändå inte tror att det är spärrat via banken utan bara på FTP och Neteller. OBS! Detta är rena gissningar från min sida. Kan du inte testa att tanka mobilen för ngn hundring på nätet eller nåt sånt bara för att testa om det funkar?

 

Not to worry, det är surt men det tar bara några dagar att fixa ett nytt visa om det skulle behövas. Har du rent mjöl i påsen har du inget att oroa dig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf? Det är ju du som har kladdat till det. Visst, jag förstår att det är surt att ditt visa är spärrat men du förstår väl ändå varför de har gjort det? Det positiva är att jag ändå inte tror att det är spärrat via banken utan bara på FTP och Neteller. OBS! Detta är rena gissningar från min sida. Kan du inte testa att tanka mobilen för ngn hundring på nätet eller nåt sånt bara för att testa om det funkar?

 

Not to worry, det är surt men det tar bara några dagar att fixa ett nytt visa om det skulle behövas. Har du rent mjöl i påsen har du inget att oroa dig för.

 

Nej, jag förstår faktiskt inte varför det är spärrat... Du menar alltså att både FTP och NETeller skulle "spärra" mitt kort typ samtidigt av en slump? Om det skulle vara så... Kommer mitt VISA alltid att vara spärat på NETeller och FTP då? Ok, ska testa att slänga in en slant på Party Poker... Hmm faktum är att det funkade att sätta in på Party Poker. Då tar hela saken en ny vändning... Dags att slänga iväg mail till FTP och NETeller och fråga va fan dom sysslar med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fasen är detta???

 

Testade att sätta in $100 på Party bara för att se om det funkade och det funkade ju som jag skrev i inlägget ovan. gick in som ett troll och drog all in första handen bara för skoj skull och torska. Beslutade mig för att sätta in en seriös summa men NEJNEJ MITT JÄVLA VISAKORT ÄR SPÄRRAT DÄR MED NU! Testat med lägre summor varje gång och det är DECLINED, DECLINED, DECLINED hela tiden... Va är det som pågår här???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att slänga in lite stålar på bet365 nu med och det nekas oxå... an någon tala om för mig VAD I HELVETE SOM ÄR FEL? JAG BLIR HELT GALEN HÄR SNART! Det första jag ska göra imorgonbitti är att ringa till VISA och be dom dra åt helvete och skaffa ett mastercard eller något i stället... Men seriöst.... Va fan är det som händer??????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att slänga in lite stålar på bet365 nu med och det nekas oxå... an någon tala om för mig VAD I HELVETE SOM ÄR FEL? JAG BLIR HELT GALEN HÄR SNART! Det första jag ska göra imorgonbitti är att ringa till VISA och be dom dra åt helvete och skaffa ett mastercard eller något i stället... Men seriöst.... Va fan är det som händer??????????????????????????

 

Det som händer är att du inte följde mitt råd: "så rusa inte iväg och försök hitta nya försök att använda kortet utan att saken blivit utredd". Nu får du skylla dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som händer är att du inte följde mitt råd: "så rusa inte iväg och försök hitta nya försök att använda kortet utan att saken blivit utredd". Nu får du skylla dig själv.

 

Men jag har väl rätt att använda mina ärligt intjänade pengar till vad jag vill? Vill jag köpa en bil så gör jag det och vill jag spela poker så borde jag få göra det? Detta är ju helt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta och sov på saken så kan du ringa banken imorgon. Det är väl någon säkerhetsspärr som slagit till när du börjar deposita på en massa spelsajter där pengar kan tvättas.

 

Men kan banken påverka saken då? Hur gjorde du för att redigera mitt första inlägg? Vad redigerade du och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är banken som utfärdat ditt kort och som du ska prata med.

 

Jag är moderator och kan redigera inlägg som strider mot våra regler. Jag skickade ett pm till dig om vad jag ändrade. Om du klickar på privata meddelanden under "välkommen tilllbaka, displeased" uppe till höger så kan du läsa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är banken som utfärdat ditt kort och som du ska prata med.

 

Jag är moderator och kan redigera inlägg som strider mot våra regler. Jag skickade ett pm till dig om vad jag ändrade. Om du klickar på privata meddelanden under "välkommen tilllbaka, displeased" uppe till höger så kan du läsa det.

 

Ok, jag får ta å ringa dom sen då. Har testat typ alla pokersajter som finns nu och kortet funkar ingenstans. Vet att det finns miljoner på kortet dock så det ska inte vara några problem. Är det så för att jag är misstänkt för penningtvätt eller vad? Har spelat online sålänge det gått och aldrig varit med om liknande. Såg vad du redigerat nu, ok, lungt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om något liknande på FTP, du kommer att få dina pengat tillbaka, men då tar jag i beräkning med att din historia stämmer.

 

Ska dock bli intressant att få veta vad som är orsaken till att ditt kort har blivit spärrat, totalt.

 

Kriminell ? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om något liknande på FTP, du kommer att få dina pengat tillbaka, men då tar jag i beräkning med att din historia stämmer.

 

Ska dock bli intressant att få veta vad som är orsaken till att ditt kort har blivit spärrat, totalt.

 

Kriminell ? :D

 

Det är ju inte långsökt att tro att det har ett samband med "Efter ca 100 försök så träffar jag rätt på lösenordet ", och vi får väl vara glada över att det finns någon som reagerar i sådana situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit med om något liknande på FTP, du kommer att få dina pengat tillbaka, men då tar jag i beräkning med att din historia stämmer.

 

Ska dock bli intressant att få veta vad som är orsaken till att ditt kort har blivit spärrat, totalt.

 

Kriminell ? :D

 

Ok, hoppas jag får det iaf. FTP supporten verkar då inte vara snabba på att svara på mail iaf. Nej, jag har inte hittat på några kriminella handlingar och VISA-kortet är inte stulet. Ska ringa banken nu och höra vad de säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ringt och allt har löst sig!

 

 

VISA kortet var spärrat pga att jag brännt mer än 100k SEK den senaste månaden, det spärras tydligen automatiskt då. Gick dock mycket smidigt att höja gränsen på kortet så nu kan jag bränna 100k till.

 

Fick dessutom mail från FTP nyss och jag får tillbaka mina pengar å allt :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ringt och allt har löst sig!

 

 

VISA kortet var spärrat pga att jag brännt mer än 100k SEK den senaste månaden, det spärras tydligen automatiskt då. Gick dock mycket smidigt att höja gränsen på kortet så nu kan jag bränna 100k till.

 

Fick dessutom mail från FTP nyss och jag får tillbaka mina pengar å allt :mrgreen:

Bränt 100 K på en månad ? :D Hur fan lyckas man med det ? :D Speltorsk ? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...