Beef__Cake Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Postad 2 Augusti , 2008 FI har spelat rätt aggro och jag väljer att bara syna i pos denna gången. Jag betar ca halvpott då det checkas runt till mig och åker då på en rätt stor CR från FI, vad tror ni om detta? $100 USD NL Texas Hold'em - Saturday, August 02, 17:09:45 ET 2008 Table Jackpot #1418354 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 6 Seat 2: Olezhenka ( $141.12 USD ) Seat 5: Krawallier ( $82.17 USD ) Seat 4: Hero ( $187.36 USD ) Seat 1: Verbal_ ( $88.58 USD ) Seat 3: kleber2007 ( $147.03 USD ) Seat 6: mart99x ( $100 USD ) Krawallier posts small blind [$0.50 USD]. mart99x posts big blind [$1 USD]. Verbal_ posts big blind + dead [1,50 $]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero[ Jd Jc ] Verbal_ raises [$4 USD] Olezhenka folds kleber2007 folds Hero calls [$5 USD] Krawallier calls [$4.50 USD] mart99x calls [$4 USD] ** Dealing Flop ** [ Qd, 5s, 2c ] Krawallier checks mart99x checks Verbal_ checks Hero bets [$9 USD] Krawallier folds mart99x folds Verbal_ raises [$35 USD] Citera
Teh_MoUsE Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Postad 2 Augusti , 2008 3beta pre, förstår inte varför du vill syna med JJ om nu FI höjer så mkt. Det är exakt vad du inte ska göra Sen att Fi bluffar i en 4-vägspot tycker inte jag är ngn lågoddsare. Citera
Opteron Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Postad 2 Augusti , 2008 syn är bra preflop. Betta inte flop och eeeez fold när du blir raisad. Citera
Teh_MoUsE Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Postad 2 Augusti , 2008 syn är bra preflop. Betta inte flop och eeeez fold när du blir raisad. Varför är syn bra preflop ? Citera
jon2 Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 syn är bra preflop. Betta inte flop och eeeez fold när du blir raisad. Syn eller rr preflop är bra att variera, Om öppnaren ar aggressiv som du skirver lutar det mer mot rr. Sitter det aggressiva squeez benägna spelare bakom lutar det mer mot rr ocksa. Varfor inte betta floppen ? nar fi cr ar är det bara att ge upp. Citera
Pokermannen_ Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Syn eller rr preflop är bra att variera, Om öppnaren ar aggressiv som du skirver lutar det mer mot rr. Sitter det aggressiva squeez benägna spelare bakom lutar det mer mot rr ocksa. Varfor inte betta floppen ? nar fi cr ar är det bara att ge upp. Det har ju inte mkt att göra med om FI är aggro re här enligt mej, det handlar väl ändå om hur mkt han synar RR, det är ju ingen mening att 3beta en 15/12 spelare med JJ eftersom om han synar är du krossad så in i hvete. Möter du en tight kille som spelar bra poker pre.flop är det ju inte där han kommer göra misstagen utan det är bättre att spela ut honom postflopp... Citera
Opteron Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Varför är syn bra preflop ? Därför att du krossar hans range men om han fyrbetar dig så är hans fyrbetrange generellt på nl100 så stark att du måste vika samt att han knappast synar din trebet med särskilt mycket. Sen om blindsen squeezar är det väl bara att tacka och ta emot, spec eftersom du även kallsynat med AA/KK. Citera
Pokermannen_ Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Därför att du krossar hans range men om han fyrbetar dig så är hans fyrbetrange generellt på nl100 så stark att du måste vika samt att han knappast synar din trebet med särskilt mycket. Sen om blindsen squeezar är det väl bara att tacka och ta emot, spec eftersom du även kallsynat med AA/KK. Exakt, och ska man 3beta en tight spelare för att denna ska folda (eftersom man inte vill ha syn av hans AQ+ QQ+ bara) då kan man lika gärna göra det med mkt sämre händer än JJ. tex dom bästa händerna du vanligtvis foldar... Citera
axelsson Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Syn eller rr preflop är bra att variera, Om öppnaren ar aggressiv som du skirver lutar det mer mot rr. Sitter det aggressiva squeez benägna spelare bakom lutar det mer mot rr ocksa. Varfor inte betta floppen ? nar fi cr ar är det bara att ge upp. Finns det aggressiva squeez benägna bakom är väl syn ett bra alternativ? Citera
Beef__Cake Postad 3 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Tycker ni inte att hans flopspel skriker väldigt mkt bluff/semibluff alt en QQ där så som spelat? Citera
strater Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Finns det aggressiva squeez benägna bakom är väl syn ett bra alternativ? . Citera
Teh_MoUsE Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Därför att du krossar hans range men om han fyrbetar dig så är hans fyrbetrange generellt på nl100 så stark att du måste vika samt att han knappast synar din trebet med särskilt mycket. Sen om blindsen squeezar är det väl bara att tacka och ta emot, spec eftersom du även kallsynat med AA/KK. Sant, men om vi inte 3betar JJ här så kommer våran range bli väldigt liten när vi väl 3betar. Till slut kommer Fi tröttna lite på våra 3betar och syna med en bredare range. Dessutom om han 4betar så är det ju bara att folda ? Det är ju inte bra att bara syna pre , flopp kommer K98 typ. Här vet vi ju inte alls vart vi står. Om floppen kommer 983 typ så kommer vi antagligen vinna en liten pott eller förlora en stor, tror inte Fi går i graven med två överkort här. Bättre att vi 3betar preflop så får vi en bredare range och kommer även få bättre betalt av våra AA/KK. Blev lite luddigt ser jag men hoppas du förstår vad jag menar. Citera
Teh_MoUsE Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Tycker ni inte att hans flopspel skriker väldigt mkt bluff/semibluff alt en QQ där så som spelat? Vad ska han semibluffa här menar du ? Tror fortfarande att c/r i en 4vägspot känns ganska avlägset. Citera
Beef__Cake Postad 3 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Vad ska han semibluffa här menar du ? Tror fortfarande att c/r i en 4vägspot känns ganska avlägset. Nej semibluff vet jag inte vart jag fick ifrån, glömd det. Jag tycker iaf att hans spel verkar lite suspekt med tanke på att han är agressorn pf, ska han checkraisa AA KK här? knappast. En hand som QQ skulle inte FI raisa så hårt med då han vill ha syn, utan tycker det luktar mer bluff då jag betar relativt svagt och verkar vek. Citera
heltok Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 3bet pre, när han postat blinds har han svinbred raiserange. som spelat check flop. som spelat vik mot raise. Citera
Pokermannen_ Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Sant, men om vi inte 3betar JJ här så kommer våran range bli väldigt liten när vi väl 3betar. Till slut kommer Fi tröttna lite på våra 3betar och syna med en bredare range. Dessutom om han 4betar så är det ju bara att folda ? Det är ju inte bra att bara syna pre , flopp kommer K98 typ. Här vet vi ju inte alls vart vi står. Om floppen kommer 983 typ så kommer vi antagligen vinna en liten pott eller förlora en stor, tror inte Fi går i graven med två överkort här. Bättre att vi 3betar preflop så får vi en bredare range och kommer även få bättre betalt av våra AA/KK. Blev lite luddigt ser jag men hoppas du förstår vad jag menar. Nej det är ju det den inte kommer bli eftersom vi kommer 3beta med lite andra händer, det man måste tänka på är Vem man 3betar, sitter det en passiv spelare som synar din 3bet med AJ AT låga pockets osv då ska du ju helt klart 3beta den, men om du sitter mot en 15/12 spelare så kommer han knappast göra något fel preflopp och då kommer han troligvist bara syna med händer som antingen flippar ( AQ) eller händer som krossar oss (QQ+). 3betar man en tight kille i detta lägga kan man alltså lika gärna sitta med en sämre hand för målet med 3beten är ändå att få en fold från FI. Det är så många som går på autopilot och 3betar JJ för det är ju bra men dom tänker inte på Varför dom 3betar... Citera
Pokermannen_ Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 3bet pre, när han postat blinds har han svinbred raiserange. som spelat check flop. som spelat vik mot raise. Det handlar väl fortfarande om att han ska ha "svinbred" synrange till vår 3bet och inte raiserange? Citera
heltok Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Det handlar väl fortfarande om att han ska ha "svinbred" synrange till vår 3bet och inte raiserange? förstår inte ditt resonemang. Citera
Pokermannen_ Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 förstår inte ditt resonemang. Jo om vi 3betar JJ och FI foldar allt som JJ dominerar som TT 99 QJ JT osv osv. och bara synar QQ+ AQ+ så blir ju meningen med vår 3bet värdelös.. alltså detta är ju mot en stabil tight preflopp spelare inte mot en fisk eller LAG. Men jag tror att alltför många 3betar utan att tänka på Vem dom 3betar.. En dålig spelare 3betar jag JJ hela dagen lång.. Nu vet ju jag dessutom att du spelar mkt högre än mej osv osv men du får gärna utveckla hur du tänker osv.. Läste nånstans att du fått mkt råd av spelare som var bättre än dej förut så du får gärna dela med dej av din visdom:D Citera
bazooka Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 måste ju 3-betta med JJ pre, han har ju dessutom postat dött och vill säkert försvara den. Citera
Pokermannen_ Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 måste ju 3-betta med JJ pre, han har ju dessutom postat dött och vill säkert försvara den. Ja men varför? menar ni att vi ska 3beta jäätte brett här? typ alla Axs QJ JT osv osv. för att FI inte har en hand ofta.. eller menar ni att vi ska 3beta JJ för att vi kommer få syn av sämre händer? ( i detta fall borde vi nog 3beta eftersom FI har postat och troligvis är kass = synar med sämre händer än JJ ) jag vill då hålla händer som TT 99 JT AT A9 kvar i handen så vi kan få betalt postflop. vilket vi inte får av en tight spelares 3bet-synrange... Citera
heltok Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Jo om vi 3betar JJ och FI foldar allt som JJ dominerar som TT 99 QJ JT osv osv. och bara synar QQ+ AQ+ så blir ju meningen med vår 3bet värdelös.. alltså detta är ju mot en stabil tight preflopp spelare inte mot en fisk eller LAG. Men jag tror att alltför många 3betar utan att tänka på Vem dom 3betar. målet med vår preflopstrategi generellt är inte JJ ska få spela mot alla dominerade händer utan att maximera värdet mot antingen vår nemesis eller mot någon som spelar som vi läser fi. eller något mittemellan beroende på hur mycket osäkerhet vi har. dvs vi söker EVmax, inte en strategi där vi inte foldar ut några sämre händer. lätt att glömma att dessa inte är ekvivalenta. när han postar blind+deadblind så kommer han höja 30-100% av sina händer(baserat på både erfarenhet och på hur han bör spela). om han viker allt utom JJ+ så gör vi autopengar på att 3beta ATC. anledningen att vi 3betar(nu snackar vi inte JJ specifikt utan hela vår range) och inte bara synar är för att vår direkta FE är värd mer än värdet i att spela postflop. detta beror på flera anledningar bla att vi inte stänger handen, att vår range är så mycket starkare än fi(hans är jättebred, vår är rätt tight då vi är rädda för resten av spelarna och inte har lagt pengar i potten). mot en tightare range köper jag synargumentet för då vill vi spela en svagare range än raisaren(båda har lagt lika lite pengar i potten, vi har bättre pos). Citera
Pokermannen_ Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 målet med vår preflopstrategi generellt är inte JJ ska få spela mot alla dominerade händer utan att maximera värdet mot antingen vår nemesis eller mot någon som spelar som vi läser fi. eller något mittemellan beroende på hur mycket osäkerhet vi har. dvs vi söker EVmax, inte en strategi där vi inte foldar ut några sämre händer. lätt att glömma att dessa inte är ekvivalenta. när han postar blind+deadblind så kommer han höja 30-100% av sina händer(baserat på både erfarenhet och på hur han bör spela). om han viker allt utom JJ+ så gör vi autopengar på att 3beta ATC. anledningen att vi 3betar(nu snackar vi inte JJ specifikt utan hela vår range) och inte bara synar är för att vår direkta FE är värd mer än värdet i att spela postflop. detta beror på flera anledningar bla att vi inte stänger handen, att vår range är så mycket starkare än fi(hans är jättebred, vår är rätt tight då vi är rädda för resten av spelarna och inte har lagt pengar i potten). mot en tightare range köper jag synargumentet för då vill vi spela en svagare range än raisaren(båda har lagt lika lite pengar i potten, vi har bättre pos). Ahh nice post:) ja precis, jag håller med om att vi borde 3beta i denna hand och att det inte är för att vi har JJ utan att vi skulle gör det med en mkt bred range.. det jag vill få fram är att det inte är auto 3bet pre i alla lägen bara för att man har just JJ utan man måste tänka på varför man 3betar och vem man gör det emot. Själv har jag tom börjat syna QQ i pos (mot rätt motstånd ty en 15/12 grinder eller liknande) för man under- reppar sin hand så sjukt mkt att man får otroligt betalt när dom träffar tptk, plus att man ändå får lov att betala av mot KK AA oftast.. När jag säger detta till folk brukar dom alltid säga att jag kommer få för snäv 3bet range men då 3betar jag hellre Q5s mot en 15/12 spelare för jag vill iaf bara ha en fold isf.. lite ot kanske ja:P Citera
riosatiy Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 +1 på heltok, tycker du täcker det bra. spelar du fortfarande på prima? Citera
Recommended Posts