Gå till innehåll

Cosmopol - 20/20, halvdjupa stackar FR


Recommended Posts

Hero: 4700

Fi: 6500ish

 

 

 

Fi har aggresiv spelstil med mycket chansartat spel. Han är med i många potter men många runt bordet blir ändå utspelade postflopp. Fi läser av spelarna runt bordet ganska bra känns det som. Har sett han spelat många låga okopplade kort. Han har ställt in ett par gånger och fått fold. Inte blyg för att lägga in pengarna.

 

Själv har jag spelat tight/aggro 2h men ändrat till lite lösare spel när jag lokaliserat de svagare. Det är nästan bara jag och Fi som eldar på i potterna. Han är lite mer reserverad mot mig iom att jag ändå spelat rätt tight tills nyligen och fått se mina bra kort.

 

Jag sitter på knappen med :Js::Ks:

 

Fi i tidig/mittenposition höjer standard 160, Fi2 synar och jag fisksynar.

 

Flop: :3h::5d::Kd:

 

Fi betar ut 400, Fi2 foldar

 

Jag höjer till 1400

 

Fi synar

 

Turn: :3d:

 

Fi: BlixtAI

 

Var min linje ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på vad turn blir, hade han haft en pangträff på flopp borde han kontrahöjt för att skydda sin hand mot flush alt stege, men stege borde inte vara aktuellt då du höjde preflop,

Så jag hade nog fortsatt att tryckt på turn om inte det kommer en ruter då min gissning är att han kan ha K-X allt ett bra färgdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på vad turn blir, hade han haft en pangträff på flopp borde han kontrahöjt för att skydda sin hand mot flush alt stege, men stege borde inte vara aktuellt då du höjde preflop,

Så jag hade nog fortsatt att tryckt på turn om inte det kommer en ruter då min gissning är att han kan ha K-X allt ett bra färgdrag

 

Tyst är du snäll.

 

3beta pre om 8bb är standard.

Syna flop, vad blev turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero: 4700

Fi: 6500ish

 

 

 

Fi har aggresiv spelstil med mycket chansartat spel. Han är med i många potter men många runt bordet blir ändå utspelade postflopp. Fi läser av spelarna runt bordet ganska bra känns det som. Har sett han spelat många låga okopplade kort. Han har ställt in ett par gånger och fått fold. Inte blyg för att lägga in pengarna.

 

Själv har jag spelat tight/aggro 2h men ändrat till lite lösare spel när jag lokaliserat de svagare. Det är nästan bara jag och Fi som eldar på i potterna. Han är lite mer reserverad mot mig iom att jag ändå spelat rätt tight tills nyligen och fått se mina bra kort.

 

 

 

Jag sitter på knappen med :Js::Ks:

 

Fi i tidig/mittenposition höjer standard 160, Fi2 synar och jag fisksynar.

 

Flop: :3h::5d::Kd:

 

Fi betar ut 400, Fi2 foldar

 

Jag höjer till 1400

 

Fi synar

 

Vad bör min linje vara utifrån detta?

 

Är väl ok spelat så långt tycker jag även om du egentligen

borde återhöjt pre och endast syna flopp.

Men nu synade du pre och då är det helt ok att återhöja flopp.

 

Turn om Fi checkar = check

River om Fi checkar = värdesatsa ca 2k

Om det kommer en till ruter då får du nog checka ner.

Om Fi däremot satsar blir det nog mera readbaserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan blev lite fel ställd kanske. När jag kommit till turn och hans blixtallin så kändes den bra sjuk just för en ev färg och dessutom en parad bräda.

 

 

...men jag har fått ett par synpunkter hur jag skulle ha gjort pre och postflop. Känns som man med min approach har lagt in lite väl mycket deg på en marginell hand.

 

Men som sagt, det var ju high chaparall vid bordet.

 

 

Är så jävla less på internetpoker så det har jag lagt av med i stort sett. Jag kanske kör lite under semestern på cosmopolitan och på lönehelger framöver. Jag har mest setat och foldat första vändan för att kolla av läget och se vilka som verkar ha koll. Jag fick snabbt cptightstatus. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold turn känns given. jag hade inte stackat av med KJ i det läget. WP OOP Fi.

 

Pre skulle du kunna slå om tycker jag (som någon skrev). På flop träffar du TPGK så det är bara att beta. Turn var ju trist.

 

KJ ställer alltid till med problem.

 

Men KQ är nöten här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din floppraise ställer till det för dig du blir för pottcomitted med den handen... mot en aggro spelare synar jag bara på floppen. Han verkar ganska kompetent och jag ser få kompetenta cosmospelare som kör blixtAI med en hand som är sämre än din.

 

är intresserad av att höra vilken range som "kompetenta cosmospelare" har i det här läget ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...