Gå till innehåll

Money management.


swaan111

Recommended Posts

Du skriver hela tiden att det gick åt helvete när du gick upp i nivå.

Botemedel för detta: Ge fan i att gå upp nån nivå, du får grinda som resten av oss o när du har kanske 30-50 BI , testa o gå upp en nivå och så fort du hamnar under den kritiska gränsen, låt oss säga 30BI så går du ner på engång.

 

Sen för att motverka tilten är att förslag att använda stoploss, ex 3BI - sen slutar du oavsett. Fungerat väldigt bra för mig ( tenderar att tilta när man tappat några inköp, känns så segt att få tillbaka ex 4BI så man börjar "jaga" vilket oftast slutar med fler inköp back )

 

Lycka till med Pokern iaf, I see a rising star ;)

 

Tack för kommentaren tompa. Det här med att jag går upp nivåer osv, är självklart pga min ålder, måste det nästan vara.

Känns liksom, om det går bra på nivån som jag spelar på nu, varför skulle det inte gå bra på högre nivåer liksom.

Själklart är inte så fallet, Är väll bara träna självdiciplin osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå swaan

tycker det låter som att du har tallang och uppmuntrar dig till att fortsätta slita med pokern, dock inte på bekostnad av skolan, brudar och kompisar. jag började också spela poker när jag var 15, för ett år sedan. då körde jag enbart freeroles. eftersom att jag var tvungen att slita ihop pengarna själv (och inte kunde sätta in några nya om jag torskade dom) skötte jag rullen mycket ansvarsfullt och på det sättet kunde jag bygga upp en hyffsad rulle och har hittils aldrig gulat. jag tror att det blir lättare att se pengarnas värde om man inte kan skjuta till mer så fort man sumpar dem.

 

så fortsätt med dina pokerstudier och och håll dig till freeroles ett tag, stort gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå swaan

tycker det låter som att du har tallang och uppmuntrar dig till att fortsätta slita med pokern, dock inte på bekostnad av skolan, brudar och kompisar. jag började också spela poker när jag var 15, för ett år sedan. då körde jag enbart freeroles. eftersom att jag var tvungen att slita ihop pengarna själv (och inte kunde sätta in några nya om jag torskade dom) skötte jag rullen mycket ansvarsfullt och på det sättet kunde jag bygga upp en hyffsad rulle och har hittils aldrig gulat. jag tror att det blir lättare att se pengarnas värde om man inte kan skjuta till mer så fort man sumpar dem.

 

så fortsätt med dina pokerstudier och och håll dig till freeroles ett tag, stort gl.

Bra inlägg, men tror inte denna strategi är optimal för swaan.

 

Swaan verkar vara något utöver det vanliga och det vore således endast idioti att grinda micro-limits! Jag tycker att svanen ska söka upp någon som är redo att stakea lite så att han kan testa att lira lite högre typ 5/10 eller 10/20. Tror det skulle vara bra för hans spel också, inom kort tror jag vi skulle kunna ha en svensk durrr i så fall.

 

Nu får vi bara hoppas att någon smart investerare nappar så att inte vi går miste om en av svensk pokers största framtidstalanger!

 

Lycka till med liret och sökandet efter stake svanen! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg, men tror inte denna strategi är optimal för swaan.

 

Swaan verkar vara något utöver det vanliga och det vore således endast idioti att grinda micro-limits! Jag tycker att svanen ska söka upp någon som är redo att stakea lite så att han kan testa att lira lite högre typ 5/10 eller 10/20. Tror det skulle vara bra för hans spel också, inom kort tror jag vi skulle kunna ha en svensk durrr i så fall.

 

Nu får vi bara hoppas att någon smart investerare nappar så att inte vi går miste om en av svensk pokers största framtidstalanger!

 

Lycka till med liret och sökandet efter stake svanen! :h:

 

Investera direkt, Jag menar det måste finnas många snälla personer här :)

Skulle inte tacka nej om någon vill dock.

 

Kände av ganska mycket ironi i inlägget, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst tycker jag du verkar vara jäkligt vettig och mogen för att vara 15. Och tror du fått mycket tips i den här tråden, så du har lättare att fixa ihop nån bra plan för ditt pokerspelande!

 

Tack för dom uppmuntrande orden. ;-)

Jag vill också se till att tacka dom som har kommenterat i tråden och gett mig tips och så, riktigt bra forum det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också något jag har prövat, Lirade på HU och 10/6 manna.

Gick dock bäst med HU 10$ , Vann ca 70% av alla jag spelade, men sen gick jag upp nivåer och allt gick åt fan som vanligt.

 

Har inte testat så mycket 10 / 6 manna, kanske ska ge det en chans ;)

 

Det känns lite beyond det här. Hur stort urval HU vann du 70 % över? Hur många händer har du spelat sammanlagt på resp nivå?

Nöt NL10 och NL20, slå nivån över ett stort antal händer, gå inte upp i nivå, det är mitt tips. Du verkar ha hygglig insikt ang att du inte plussar på högre nivåer - varför ens tänka tanken att omge dig med bättre spelare? Läs pokerbäcker, läs på forum, läs bra spelares handanalyser i dagböckerna. Försök spela ABC med c-bets utan att göra vidare spel så bör du hitta plusset snabbt på din nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...