sturedenstore Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Såg hur andra ställde frågor om sina problem så jag tänkte göra det samma.. Sen jag köpte min nya laptop så har jag haft problem att kolla på vissa videos online.. Detta var videos jag inte hade några problem alls med på min stationära exempelvis. Ett exempel är hemsidan http://www.southparkzone.com. Där funkar det inte för mig att titta på en video. Det gäller även massa andra intressanta sidor om ni vet vad jag menar Jag har installerat de senaste versionerna av Flash player och diverse tillägg jag kommit över, men det fungerar inte ändå.. Någon som har tips på ytterligare program jag kan tänkas sakna, eller internetinställningar som måste ändras? Citera
brainslicer Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Såg hur andra ställde frågor om sina problem så jag tänkte göra det samma.. Sen jag köpte min nya laptop så har jag haft problem att kolla på vissa videos online.. Detta var videos jag inte hade några problem alls med på min stationära exempelvis. Ett exempel är hemsidan www.southparkzone.com. Där funkar det inte för mig att titta på en video. Det gäller även massa andra intressanta sidor om ni vet vad jag menar Jag har installerat de senaste versionerna av Flash player och diverse tillägg jag kommit över, men det fungerar inte ändå.. Någon som har tips på ytterligare program jag kan tänkas sakna, eller internetinställningar som måste ändras? Du råkar inte ha nån blocker installerad(beroende på vilken browser du kör)? Isf lär du ju tillåta tex www.southparkzone.com i tex NoScript, Flashblock o dyllikt. Kommer inte på nåt annat just nu iaf, borde ju fungera by deffault i stort sätt om du inte själv har nå skyddsprogram som just spärrar de... Citera
sturedenstore Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2008 Du råkar inte ha nån blocker installerad(beroende på vilken browser du kör)? Isf lär du ju tillåta tex www.southparkzone.com i tex NoScript, Flashblock o dyllikt.Kommer inte på nåt annat just nu iaf, borde ju fungera by deffault i stort sätt om du inte själv har nå skyddsprogram som just spärrar de... Det är möjligt att jag har det, men jag vet inte. Jag är helt handikappad med datorer.. Hur kollar jag om jag har en sån här blocker installerad? Citera
brainslicer Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 I firefox under verktyg => tillägg (men du lär väl komma ihåg om du installerat nåt?) var dom finns och vad som finns tillgängligt i andra browsers vet jag inte, iaf inte utantil nu... Har du testat annan browser än den du testar med nu? Opera, FireFox, IE? Fungerar youtube? är you också Flash Citera
thestonk Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Jag har ibland haft problem med Firefox och streamar (där jag trott att det varit något strul med antingen min uppkoppling eller youtubes servrar). Så oerhört tröttsamt att sitta i fem minuter och vänta på att t ex en youtubevideo ska dra igång, den stannar efter 5 sekunder och väntar på någon youtubeserver. Döm om min förvåning när jag till slut tröttnade och körde Internet Explorer samtidigt på samma video och den funkar smärtfritt. Kör du FF? Citera
brainslicer Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Jag har ibland haft problem med Firefox och streamar (där jag trott att det varit något strul med antingen min uppkoppling eller youtubes servrar). Så oerhört tröttsamt att sitta i fem minuter och vänta på att t ex en youtubevideo ska dra igång, den stannar efter 5 sekunder och väntar på någon youtubeserver. Döm om min förvåning när jag till slut tröttnade och körde Internet Explorer samtidigt på samma video och den funkar smärtfritt. Kör du FF? Jag kör FF, kanske du bör ominstallera FF verkar ju vara nåt strul med själva browsern? Citera
sturedenstore Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2008 I firefox under verktyg => tillägg (men du lär väl komma ihåg om du installerat nåt?) var dom finns och vad som finns tillgängligt i andra browsers vet jag inte, iaf inte utantil nu... Har du testat annan browser än den du testar med nu? Opera, FireFox, IE? Fungerar youtube? är you också Flash Verkade inte ha något installerat.. Fick iaf soutparkzone att funka idag, men det var genom ren väntan.. Det tog säkert 2 timmar för den att streama den lilla videon, de kan ju inte vara rätt? Sen är det fortfarande problem på andra sidor som det varit tidigare.. Jag kör Firefox som standard men har explorer också, det är samma problem oavsett.. Lite skumt är det helt klart. Youtube fungerar även om streamningen tar lång tid. Jag har ibland haft problem med Firefox och streamar (där jag trott att det varit något strul med antingen min uppkoppling eller youtubes servrar). Så oerhört tröttsamt att sitta i fem minuter och vänta på att t ex en youtubevideo ska dra igång, den stannar efter 5 sekunder och väntar på någon youtubeserver. Döm om min förvåning när jag till slut tröttnade och körde Internet Explorer samtidigt på samma video och den funkar smärtfritt. Kör du FF? Känner igen de där.. Tror ändå inte vi har samma problem iom att mitt explorer är lika värdelöst som firefox Citera
sturedenstore Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2008 Asså äckligt vad frustrerad man blir på datorer.. Jag ska fan gå en kurs så jag slipper tilta på varje litet problem som dyker upp.. Citera
brainslicer Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Youtube fungerar även om streamningen tar lång tid. Känner igen de där.. Tror ändå inte vi har samma problem iom att mitt explorer är lika värdelöst som firefox Låter helt enkelt som du inte har tillräckligt speed då,.. din stationära är med kabel, bärbara trådlös? antagligen anslutningen lap <-> router då, testa med kabel, kanske slå av krypteringen temporärt(blir de bra så välj nån simplare kryptering efter de) du kan ju köra dessa på båda datorna o se om det är skillnad http://www.bredbandskollen.se/ http://www.pingplotter.com/ Citera
Recommended Posts