Gå till innehåll

Separat diskussion?


dragonDonk

Recommended Posts

Hej,

 

Jag väntar fortfarande på den där separata diskussionen då ni vänligt förklarar varför Er support(du själv inkluderad Johan) så vänligt uppmanade mig att bryta mot exakt ALLA Entractions T&C's.

 

Borde inte Er support(du inkluderad Johan) informerat mig om detta INNAN jag så vänligt grindade av 3200€ som en tok.

 

Du får ursäkta om jag inte såg helheten i ditt förra svar i den uppmärksammade tråden. Men jag tycker inte det framgick så tydligt varför Ni(du själv inkluderad) valde att ändra era T&C's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan även tillägga att det är duktigt av er att åtminstone lägga till lite nya regler i era kommande promotioner.

 

 

Only one account per individual is allowed to participate in The Heavyweight Poker League ™ qualifying tournaments.

 

If Casagaming Ltd or Entraction suspects any collusion between accounts or participants in The Heavyweight Poker League ™, the said players will be disqualified directly. Playing from the same IP-number will be deemed as collusion.

 

It is strictly forbidden for a player to play at the same table with different nicknames used at different sites within the network. It is also forbidden to join the same tournament with different nicknames.

 

Poker is an individual game where players play for their own interest. Any kind of cooperation or partnership between players is strictly forbidden.

 

It is strictly forbidden to give away any information about your hand before a pot is finished by communicating with other players.

 

 

Jag undrar dessutom om dessa tillkom för att täppa igen eventuella luckar och misstag som ni gjort i tidigare promotioner då Ni(du själv inkluderad) tillät spelare att kvala in med fler konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man antog att eftersom förra tråden låstes och avslutades med en hel del standard bs att den seperata diskussionen som enligt 24h pågår mellan 24h och dragonDonk, redde ut var det hade blivit snett, och kompensation var fixad.

 

24hPoker är i mina ögon pinsamma skojare. Om de har klantat sig får de fixa. Så enkelt är det.

 

Att skriftligen tilllåta folk rejka på multikonton så länge som ingan annan märker det och sedan så fort det blir klagomål kasta ut rejkaren utan skälig kompensation är inte i mina ögon okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24hPoker är i mina ögon pinsamma skojare. Om de har klantat sig får de fixa. Så enkelt är det.

 

Att skriftligen tilllåta folk rejka på multikonton så länge som ingan annan märker det och sedan så fort det blir klagomål kasta ut rejkaren utan skälig kompensation är inte i mina ögon okej.

 

+1 ska aldrig spela där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man antog att eftersom förra tråden låstes och avslutades med en hel del standard bs att den seperata diskussionen som enligt 24h pågår mellan 24h och dragonDonk, redde ut var det hade blivit snett, och kompensation var fixad.

 

24hPoker är i mina ögon pinsamma skojare. Om de har klantat sig får de fixa. Så enkelt är det.

 

Att skriftligen tilllåta folk rejka på multikonton så länge som ingan annan märker det och sedan så fort det blir klagomål kasta ut rejkaren utan skälig kompensation är inte i mina ögon okej.

 

Förra tråden innehåll en del frågor kring vilken form av 'multiaccounting' som var förbjuden på b2b. Det framkom till slut att det handlade om att 'spela på samma bord' och kollusion (regler som väl alla pokersajter har), och inte alls om förbud mot flera konton. Så då var iallafall den biten tydlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltihop är väl egentligen ganska tydligt. Problemet är bara att DragonDonk inte vill eller kan förstå den solklara regeln att man inte får sitta med två konton på samma IP-adress och spela på samma bord. Dert borde 24h upplyst tydligare med när han ställde frågor om dubbla konton, istället för att säga "man får ha två konton som deltar i racet. Vi bryr oss inte om vem som spelar på kontot, men det är kontoinnehavaren som vinner en ev. resa".. där borde dom lagt till "men tänk på att nätverkets vanliga regler angående spel på samma bord när vi senare kommer till turneringarna" även om det för de flesta borde vara självklart att man inte får sitta tillsammans och spela turneringar.

Smart att lägga ut en ny tråd fredag kväll så hela helgen kan gå åt till att bygga upp ny frustration och gnällmentalitet innan personalen på 24h som kan svara börjar jobba på måndag igen.. (för jag antar att dom inte jobbar helger).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Oavsett om Entraction har brister i sina T&C så tycker jag det är oetiskt och på gränsen till kriminellt att agera som Dragondonk gjort. Lägg ut en omröstning där vi får bedöma om vi anser det är collution eller inte...

 

Det är tur att han var korkad nog att välja lika nick på olika skins och därigenom upptäcktes med fingret i kakburken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra tråden innehåll en del frågor kring vilken form av 'multiaccounting' som var förbjuden på b2b. Det framkom till slut att det handlade om att 'spela på samma bord' och kollusion (regler som väl alla pokersajter har), och inte alls om förbud mot flera konton. Så då var iallafall den biten tydlig.

 

Den biten var ju bara skitsnack. Hade det verkligen varit en fråga om att dragonDonk hade fuskat så hade båda hans konton varit stängda. Inte bara ett.

Nej 24hpoker har klantat sig när det gav sitt godkännande till dragondonk. Nu har de klantat sig igen genom att inte vara snabba att kompensera.

 

Hmm... Oavsett om Entraction har brister i sina T&C så tycker jag det är oetiskt och på gränsen till kriminellt att agera som Dragondonk gjort. Lägg ut en omröstning där vi får bedöma om vi anser det är collution eller inte...

 

Det är tur att han var korkad nog att välja lika nick på olika skins och därigenom upptäcktes med fingret i kakburken.

 

Du kan ju inte lägga skulden på dragonDonk :shock:. Det är för mig uppenbart att 24hpoker såg en chans att få in mer rejk genom att godkänna spelandet.

Det är 24hpoker som agerade girigt och nu inte vill stå för konsekvenserna.

 

Som jag skrev tidigare så bör väl dragonDonks båda konton frysas och hans cash konfiskeras om han nu har brytit TC med collusion.

Nu har ju inte det skett vilket jag ser som ett tecken på att dragonDonks agerande inte är bedrägligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Oavsett om Entraction har brister i sina T&C så tycker jag det är oetiskt och på gränsen till kriminellt att agera som Dragondonk gjort. Lägg ut en omröstning där vi får bedöma om vi anser det är collution eller inte...

 

Det är tur att han var korkad nog att välja lika nick på olika skins och därigenom upptäcktes med fingret i kakburken.

 

 

Helt sant!! Mycket bra skrivet. Jag antydde något liknande i den tråd som senare låstes. Om vi bortser från det faktum att TS är en ruskigt osympatisk person, något han bevisat både i chathistorik och i inlägg i den stängda tråden, så har han ju faktiskt suttit på ft med dubbla konton - något som är förbjudet på samtliga siter såvitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sant!! Mycket bra skrivet. Jag antydde något liknande i den tråd som senare låstes. Om vi bortser från det faktum att TS är en ruskigt osympatisk person, något han bevisat både i chathistorik och i inlägg i den stängda tråden, så har han ju faktiskt suttit på ft med dubbla konton - något som är förbjudet på samtliga siter såvitt jag vet.

 

 

 

Jag har inte suttit på FT med dubbla konton, jag har inte heller softspelat något mot min vän.

 

Däremot har jag varit kontoinnehavare av två konton som deltog i samma turnering vilket tydligt godkändes av FLERA ur supporten.

 

Om jag hade varit ute efter att colluda eller begå något olagligt hade jag väl inte ens skapat konton i samma namn, eller med snarlika kontonamn?

 

Jag vet inte vem du tror att du är, men att komma med nedvärderande kommentarer och off topic, vad är det för fasoner? Väx upp patetiska du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltihop är väl egentligen ganska tydligt. Problemet är bara att DragonDonk inte vill eller kan förstå den solklara regeln att man inte får sitta med två konton på samma IP-adress och spela på samma bord. Dert borde 24h upplyst tydligare med när han ställde frågor om dubbla konton, istället för att säga "man får ha två konton som deltar i racet. Vi bryr oss inte om vem som spelar på kontot, men det är kontoinnehavaren som vinner en ev. resa".. där borde dom lagt till "men tänk på att nätverkets vanliga regler angående spel på samma bord när vi senare kommer till turneringarna" även om det för de flesta borde vara självklart att man inte får sitta tillsammans och spela turneringar.

Smart att lägga ut en ny tråd fredag kväll så hela helgen kan gå åt till att bygga upp ny frustration och gnällmentalitet innan personalen på 24h som kan svara börjar jobba på måndag igen.. (för jag antar att dom inte jobbar helger).

 

 

 

 

Det är inte olagligt att delta i samma multi-turnering från samma IP från någon site. Förutom Entraction - Promotions fr.o.m. 2008-07-24.

 

Har du någon länk till någon T&C som förbjuder detta. Tror INGEN site skulle förbjuda detta då de skulle förlora miljonbelopp.

 

Lägga upp fredag, relevans? Deras support jobbar dygnet runt såvitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Oavsett om Entraction har brister i sina T&C så tycker jag det är oetiskt och på gränsen till kriminellt att agera som Dragondonk gjort. Lägg ut en omröstning där vi får bedöma om vi anser det är collution eller inte...

 

Det är tur att han var korkad nog att välja lika nick på olika skins och därigenom upptäcktes med fingret i kakburken.

 

 

Vi kan ju lägga ut en omröstning om det är någon som INTE suttit med en kompis någongång och spelat samma multi-turnering.

 

Jag känner då INGEN pokerspelare som inte gjort detta på antingen LAN, internetcafe eller dylikt. Känner nog några 100st.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ju lägga ut en omröstning om det är någon som INTE suttit med en kompis någongång och spelat samma multi-turnering.

 

Jag känner då INGEN pokerspelare som inte gjort detta på antingen LAN, internetcafe eller dylikt. Känner nog några 100st.

 

Jag har inte gjort det, Och jag har inte ens 100 kompisar... Du verkar vara en populär kille!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ju lägga ut en omröstning om det är någon som INTE suttit med en kompis någongång och spelat samma multi-turnering.

 

Jag känner då INGEN pokerspelare som inte gjort detta på antingen LAN, internetcafe eller dylikt. Känner nog några 100st.

 

Wow, det MÅSTE ju betyda att resterande pokerspelare också gör det!

 

 

[X] Överdrift

[X] Lame excuse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte suttit på FT med dubbla konton, jag har inte heller softspelat något mot min vän.

 

Däremot har jag varit kontoinnehavare av två konton som deltog i samma turnering vilket tydligt godkändes av FLERA ur supporten.

 

Om jag hade varit ute efter att colluda eller begå något olagligt hade jag väl inte ens skapat konton i samma namn, eller med snarlika kontonamn?

 

Jag vet inte vem du tror att du är, men att komma med nedvärderande kommentarer och off topic, vad är det för fasoner? Väx upp patetiska du.

 

Ok, du har deltagit i en och samma turnering med flera konton - om inte det är antingen a) en form av colluding, och/eller, b) ett brott mot sitens regler, så vete fan vad som skulle vara det.

Om du nu var så sugen på detta - varför inte be en polare skapa ett konto som dessutom inte låter likadant som ditt nick? Du är inte bara en fuskare - du är en osmart sådan till råga på allt.

Du skrev i den tråd som nu är stängd:

Vad händer då i turnering 4? Jo något sjukt, jag går igenom och vinner med ena kontot medan det andra kommer 2a! Något så osannolikt inträffar väl bara en gång i livet. Men DÅ helt plötsligt börjar spelare att reagera...

alltså erkänner du att du sitter på ft med två konton!!

Då har vi konstaterat följande;

1) Du är en fuskare

2) Du är en klantig fuskare

3) Du är en klantig, lögnaktig fuskare

 

Det enda rätta är att frysa båda kontona och stänga av dig från siterna omgående...

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du har deltagit i en och samma turnering med flera konton - om inte det är antingen a) en form av colluding, och/eller, b) ett brott mot sitens regler, så vete fan vad som skulle vara det.

Om du nu var så sugen på detta - varför inte be en polare skapa ett konto som dessutom inte låter likadant som ditt nick? Du är inte bara en fuskare - du är en osmart sådan till råga på allt.

Du skrev i den tråd som nu är stängd:

 

alltså erkänner du att du sitter på ft med två konton!!

Då har vi konstaterat följande;

1) Du är en fuskare

2) Du är en klantig fuskare

3) Du är en klantig, lögnaktig fuskare

 

Det enda rätta är att frysa båda kontona och stänga av dig från siterna omgående...

Lycka till.

 

 

 

Ursäkta men nu har jag nästan svårt att inte låta otrevlig. Låt mig gissa, du är en fattig, obildad, tönt från någon liten småstad ute på vischan, uhm glömde, du är nog 19 år. Du har inget bättre för dig än att sitta här och försöka leta fel. Kan du vara så vänlig och förklara för mig, vad är ditt problem? Har du inte lyckats ta dig hemifrån ännu lilla bubben?

 

Nu förklarar jag för dig en sista gång. Jag spelade ETT konto på finalbordet, jag vet inte om du är läsduglig, kanske inte lärde sig det i din skola.

 

Att stå som ägare på ett konto och spela det är långt ifrån samma sak. Förstår man inte det, ja då har man knappast en IQ över 90. Ta det inte så personligt, kan inte rå för att du är totalt vrickad.

 

Hade min avsikt varit att fuska hade jag givetvis köpt mig själv en till dator med ett eget 3G internet, gjort ett konto i någon målvakts namn och valt ett betydligt mer unikt användarnamn. Jag vet inte hur man lyckas kläcka ut en en så pass korkad grabb, är din pappa korvgubbe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående MikeTimes inlägg så är det ju bara trams. Klart som korvspad (observera vitsen) att DragonDonk inte är en fuskare eller har försökt fuska. Det enda "brott" DragonDonk begått är att han är korkad alternativt tiltad och trots förklaringar inte förstår felet han begått. Det som hänt är beklagligt och 24h borde kompensera på något sätt för sin del i misstaget.

 

Ett gott råd till DragonDonk: Släpp detta ett par dagar och lägg all fokus på att försöka kvala in till en plats. Du är ju nära och kan fixa det och i så fall blir hela denna diskussion helt överflödig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående MikeTimes inlägg så är det ju bara trams. Klart som korvspad (observera vitsen) att DragonDonk inte är en fuskare eller har försökt fuska. Det enda "brott" DragonDonk begått är att han är korkad alternativt tiltad och trots förklaringar inte förstår felet han begått. Det som hänt är beklagligt och 24h borde kompensera på något sätt för sin del i misstaget.

 

Ett gott råd till DragonDonk: Släpp detta ett par dagar och lägg all fokus på att försöka kvala in till en plats. Du är ju nära och kan fixa det och i så fall blir hela denna diskussion helt överflödig.

 

 

Det är redan kört såvida jag inte typ vinner imorn.

 

Gissa vad? En nubbe SYNAR av 30bb med QTs pre mot mina JJ. oj. triss i tior :)

 

Dem belönar alltid nötspelarna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men nu har jag nästan svårt att inte låta otrevlig. Låt mig gissa, du är en fattig (1), obildad (2), tönt (3) från någon liten småstad ute på vischan (4), uhm glömde, du är nog 19 år (5). Du har inget bättre för dig än att sitta här och försöka leta fel. Kan du vara så vänlig och förklara för mig, vad är ditt problem? Har du inte lyckats ta dig hemifrån ännu lilla bubben (6)?

 

Nu förklarar jag för dig en sista gång. Jag spelade ETT konto på finalbordet, jag vet inte om du är läsduglig, kanske inte lärde sig det i din skola.

 

Att stå som ägare på ett konto och spela det är långt ifrån samma sak. Förstår man inte det, ja då har man knappast en IQ över 90 (7). Ta det inte så personligt, kan inte rå för att du är totalt vrickad.

 

Hade min avsikt varit att fuska hade jag givetvis köpt mig själv en till dator med ett eget 3G internet, gjort ett konto i någon målvakts namn och valt ett betydligt mer unikt användarnamn. Jag vet inte hur man lyckas kläcka ut en en så pass korkad grabb, är din pappa korvgubbe (8)?

 

Lite tillägg till ovanstående. Precis som jag trodde är du inte speciellt smart eftersom du, i princip, lyckats gissa fel på samtliga saker.

1) Fattigdom är ju relativt. Har en årlig bruttoinkomst på runt 400K. Bedöm själv om det är fattigt eller inte. Tycker själv att det är tillräckligt mycket för att slippa att fuska på poker som jag endast utövar som ren hobby.

2) Nja, här har du en aning rätt iaf. Endast helt normal gymnasieutbildning. Dock finns en internutbildning på 1 år med i bilden. Till fullo betald av företaget.

3) Även här kan du ha en poäng. Hänger inte med bratsen på Stureplan - om det nu är det man ska göra för att undvika att bli stämplad som "tönt"...?

4) 6 (eller 7:e?) största staden i Sverige. Dock i villa en bit utanför.

5) Tack!! Du är alltför go du! ;-) Tyvärr får du lägga på 16 år...:cry:

6) Jo, fast det värsta är att nu är det mina föräldrar som kommer och hälsar på mig istället - ibland lite väl ofta.

7) Har inget behov av att mäta min IQ - till skillnad mot dig som tydligen måste göra detta till och från för att undersöka om det är något fel eller inte...

8) I wish. Då hade vi i alla fall haft obegränsad tillgång till god mat i min ungdom. Nu fick vi nöja oss med älgstek och rådjurssadel...:rolleyes:

 

Något mer du vill veta om mig? Hoppas du inte försöker luska fram en massa personliga uppgifter för att du vill ha en date bara. Måste då göra dig besviken. Är hetero.

Kramar ändå. // MT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tillägg till ovanstående. Precis som jag trodde är du inte speciellt smart eftersom du, i princip, lyckats gissa fel på samtliga saker.

1) Fattigdom är ju relativt. Har en årlig bruttoinkomst på runt 400K. Bedöm själv om det är fattigt eller inte. Tycker själv att det är tillräckligt mycket för att slippa att fuska på poker som jag endast utövar som ren hobby.

2) Nja, här har du en aning rätt iaf. Endast helt normal gymnasieutbildning. Dock finns en internutbildning på 1 år med i bilden. Till fullo betald av företaget.

3) Även här kan du ha en poäng. Hänger inte med bratsen på Stureplan - om det nu är det man ska göra för att undvika att bli stämplad som "tönt"...?

4) 6 (eller 7:e?) största staden i Sverige. Dock i villa en bit utanför.

5) Tack!! Du är alltför go du! ;-) Tyvärr får du lägga på 16 år...:cry:

6) Jo, fast det värsta är att nu är det mina föräldrar som kommer och hälsar på mig istället - ibland lite väl ofta.

7) Har inget behov av att mäta min IQ - till skillnad mot dig som tydligen måste göra detta till och från för att undersöka om det är något fel eller inte...

8) I wish. Då hade vi i alla fall haft obegränsad tillgång till god mat i min ungdom. Nu fick vi nöja oss med älgstek och rådjurssadel...:rolleyes:

 

Något mer du vill veta om mig? Hoppas du inte försöker luska fram en massa personliga uppgifter för att du vill ha en date bara. Måste då göra dig besviken. Är hetero.

Kramar ändå. // MT

 

 

 

 

Då undrar man vad en 35årig STORFRÄSARE som du får ut av att sitta och leta fel i foruminlägg? Som totalt saknar relevans för dig, har jag bett om din hjälp eller bett dig om råd? Har du inga råd hur jag kan gå tillväga för att få min rättfärdiga kompensation mot 24h tycker jag du kan vara tyst.

 

Ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tillägg till ovanstående. Precis som jag trodde är du inte speciellt smart eftersom du, i princip, lyckats gissa fel på samtliga saker.

1) Fattigdom är ju relativt. Har en årlig bruttoinkomst på runt 400K. Bedöm själv om det är fattigt eller inte. Tycker själv att det är tillräckligt mycket för att slippa att fuska på poker som jag endast utövar som ren hobby.

2) Nja, här har du en aning rätt iaf. Endast helt normal gymnasieutbildning. Dock finns en internutbildning på 1 år med i bilden. Till fullo betald av företaget.

3) Även här kan du ha en poäng. Hänger inte med bratsen på Stureplan - om det nu är det man ska göra för att undvika att bli stämplad som "tönt"...?

4) 6 (eller 7:e?) största staden i Sverige. Dock i villa en bit utanför.

5) Tack!! Du är alltför go du! ;-) Tyvärr får du lägga på 16 år...:cry:

6) Jo, fast det värsta är att nu är det mina föräldrar som kommer och hälsar på mig istället - ibland lite väl ofta.

7) Har inget behov av att mäta min IQ - till skillnad mot dig som tydligen måste göra detta till och från för att undersöka om det är något fel eller inte...

8) I wish. Då hade vi i alla fall haft obegränsad tillgång till god mat i min ungdom. Nu fick vi nöja oss med älgstek och rådjurssadel...:rolleyes:

 

Något mer du vill veta om mig? Hoppas du inte försöker luska fram en massa personliga uppgifter för att du vill ha en date bara. Måste då göra dig besviken. Är hetero.

Kramar ändå. // MT

 

Då undrar man vad en 35årig STORFRÄSARE som du får ut av att sitta och leta fel i foruminlägg? Som totalt saknar relevans för dig, har jag bett om din hjälp eller bett dig om råd? Har du inga råd hur jag kan gå tillväga för att få min rättfärdiga kompensation mot 24h tycker jag du kan vara tyst.

 

Ok?

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad alla fokuserar på fel saker hela tiden. Om dragonDonk är en idiot eller inte eller om han spyr för mycket galla i chatten har inget med själva ärendet att göra!

 

För att få deltaga i turneringsserien var man tvungen att grinda in 8000 VIP:

 

Huvudmöjligheten är dock att kvala in i Team Experience Life as a Poker Pro™ om Du spelar ihop minst 8.000 VIP poäng mellan mellan 1 april till 13 juli. Med dessa 8.000 VIP är Du direktkvalificerad till en 14-dagars ”Qualifying Tournament Series”. Du spelar i denna ”Qualifying Tournament Series” en turnering varje dag från 14 juli till 27 juli. Här ger varje placering i varje turnering dig poäng. Första plats ger mest poäng och sedan får Du poäng i en fallande skala.

 

dragonDonk grindar ihop 8000 VIP och tänker, varför inte kvala in med ett konto till:

 

Jag kvalade in ett konto rätt snabbt och började fundera, varför inte kvala in fler? Jag kikade igenom alla agreements, talade med pokermanagers, support samt ansvarige för hela eventet. Det var alltså OKEJ att kvala in två konton. Vad jag däremot inte fick göra, var att spela båda själv. Så jag tänkte att min sambo skulle spela från det ena kontot. Så kanske vi om inte fördbubblar chansen. Kanske får en extra 75% iaf

 

Och enligt supporten är det helt ok och dragonDonk publicerar även mailen i orginaltråden (som är låst av nån anledning).

 

Men sedan när han kommer etta och tvåa i en av delturneringarna blir ena kontot nedstängt.

 

Klart som fan 24hpoker ska kompensera honom då supporten fick honom att grinda ihop ytterliggare 8000 VIP (massa rake åt 24hpoker) med det andra kontot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...