Gå till innehåll

2010: The Year We Make Progress (Seymour plo)


Seymour

Recommended Posts

Vaknade 06.30 och var inte trött nog för att somna om så jag satte mig och körde en session. En sjuk session... vann $70 på 660 händer. Hamnade i pos på en sjuk firre på ett av borden, han spelade 55/51 och openraisade 6bb konstant. Av stämningen att döma hade han hela bordet på tilt redan när jag satte mig ner. Jag kan förstå varför:

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($10.25)

MP ($49.75)

CO ($14.45)

Button ($139.40)

Hero (SB) ($49.50)

BB ($14.25)

 

Preflop: Hero is SB with qh.gif, qc.gif

1 fold, MP calls $0.50, CO calls $0.50, Button raises to $3, Hero raises to $12, 3 folds, Button calls $9

 

Flop: ($25.50) ts.gif, 2s.gif, 5s.gif(2 players)

Hero bets $14, Button calls $14

 

Turn: ($53.50) 9s.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

 

River: ($53.50) 6s.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

 

Total pot: $53.50 | Rake: $2.60

 

Button had Aheart.gif, 8spade.gif (flush, ten high).

Hero had Qheart.gif, Qclub.gif (flush, ten high).

Outcome: Button won $50.90

 

 

Den här är riktigt patetisk:

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($50)

CO ($105.70)

Button ($65)

SB ($72.15)

Hero (BB) ($51.60)

UTG ($49)

 

Preflop: Hero is BB with ad.gif, ac.gif

4 folds, SB raises to $2, Hero raises to $8, SB calls $6

 

Flop: ($16) 8d.gif, 2s.gif, js.gif(2 players)

SB bets $5, Hero raises to $20, SB calls $15

 

Turn: ($56) ah.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $23.60 (All-In), SB calls $23.60

 

River: ($103.20) 9s.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $103.20 | Rake: $3

 

SB had 10spade.gif, 4spade.gif (flush, Jack high).

Hero mucked Adiamond.gif, Aclub.gif (three of a kind, Aces).

Outcome: SB won $100.20

 

Idioten satt och tjatade i chatten om "ITS LOGIC". Hade det varit livespel hade jag sänkt honom.

 

 

Det här passet tog mig iaf förbi 10,000 VPP så nu är månadsmålet vad det gäller mängden spel uppnått. Det kan jag däremot inte säga angående resultatet. Tänkte återkomma om det senare idag och posta stats grafer summering osv.

 

* 10,085 av 10,000 VPP avklarade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 392
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klonk :) Efter allt whine och alla bad beats jag postat var det äntligen min tur att klonka. Månades första vad jag kan minnas iaf:

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) ($49.75)

UTG ($44.80)

MP ($14.35)

Button ($62.40)

SB ($67.50)

 

Preflop: Hero is BB with 6d.gif, 7d.gif

1 fold, MP calls $0.50, Button calls $0.50, 1 fold, Hero checks

 

Flop: ($1.75) qh.gif, 9d.gif, 5d.gif(3 players)

Hero checks, MP checks, Button checks

 

Turn: ($1.75) 8c.gif(3 players)

Hero bets $1.50, MP calls $1.50, Button raises to $5, Hero raises to $15, 1 fold, Button raises to $61.90 (All-In), Hero calls $34.25 (All-In)

 

River: ($101.75) jd.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $101.75 | Rake: $2

 

Button mucked 6club.gif, 7club.gif (straight, nine high).

Hero had 6diamond.gif, 7diamond.gif (flush, Jack high).

Outcome: Hero won $99.75

 

 

Överspelad? Det finns så många kort jag inte vill se på river. Efter alla utdragningar är det skönt att slippa ta några fler beslut i handen.

 

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

CO ($85.75)

Hero (Button) ($77.75)

SB ($53.85)

BB ($39)

UTG ($54.70)

MP ($111)

 

Preflop: Hero is Button with 8d.gif, 8s.gif

1 fold, MP raises to $1, 1 fold, Hero calls $1, 1 fold, BB calls $0.50

 

Flop: ($3.25) as.gif, 8h.gif, qd.gif(3 players)

BB checks, MP bets $5.50, Hero raises to $11, 1 fold, MP raises to $16.50, Hero calls $5.50

 

Turn: ($36.25) ts.gif(2 players)

MP bets $16.50, Hero raises to $60.25 (All-In), 1 fold

 

Total pot: $69.25 | Rake: $3

 

Hero didn't show 8diamond.gif, 8spade.gif (nothing).

Outcome: Hero won $66.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit en veckas timeout efter förra månadens slit för att nå PlatinumStar. Istället för Stars har jag ströspelat lite på SvS 2.5/5 och rushat ihop 17 inköp, galet. Just nu har jag ingen lust eller motivation att spela, men jag borde (läs måste) kämpa ihop bonusarna nu medans jag är platinum. Hur gör ni för att få upp peppet när det tar emot att sätta sig ner? Planen just nu är att se 8-10 CR-filmer, funkar inte det får vi se vad jag hittar på.

 

Lovade tidigare att posta graf för November, här är den:

 

graph-nov.jpg

 

Inte det minsta rolig att titta på. Känns bedrövligt att inte slå brakfiskarna jag spelat mot över så pass många händer. Jag har några ursäkter/orsaker varför:

* Sprungit dåligt. Känns som det enda jag gjort hela månaden är att posta bad beats. Synd att ev-grafen från PT2 inte finns med i PT3, hade varit kul att se om den visat likadant som det har känts. När jag kollar på stora förlorade potter så har jag fått in pengarna som storfavorit nästan hela tiden.

* Spelat mycket fler bord åt gången. I vanliga fall brukar jag spela 6-8 bord utspritt på mina två 20" skärmar. Nu under "tokgrinden" har det blivit 12-14 (kan man få fram multitable ration som man kunde i PT2?) med cascade. Cascade är iofs grymt skönt i och med att man slipper flytta muspekaren så mycket, men man tappar massor av överblick på borden. Vad tar folk till showdown, vem är på tilt och ställer varje hand osv.

* Spelat långa och sena pass. Har spelat för att jag måste och helt enkelt inte varit sugen.

Hmm, det finns mycket mer att säga men det där får räcka för stunden. Kanske att jag postar "sessions by time" lite senare. Det kanske går att se något mönster där vilka tider eller dagar jag ska undvika spel.

 

Hur som haver är jag revanschsugen men vi får se när jag sätter igång med operation comeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 1

 

Seymour, ett tips. När du postar en hand, lämna ut resultaten.

 

Jag brukar göra det när jag tycker det finns något att diskutera. Många av händerna på slutet har varit whine över utdragningar så att jag ska få ventilera istället för tilta :)

 

Vad ska jag hitta på att skriva om för nånting utanför pokern för att få igång lite snack här? Tv-serier? Filmer? Guitar Hero/Rockband? Kommentarer om spelet på SvS som skiljer sig helt från andra sidor?

Är faktiskt förvånad att ingen läsare på Pokerforum spelar på samma nivå. Hade varit skoj att utbyta lite tips om vilka man ska leta upp och vilka spelare som ska undvikas.

Ge mig tips nu boys! Antalet kommentarer i förhållande till läsare är väldigt snedfördelat :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

It's alive! Då jag var fruktansvärt less på spela NLH i början av December så tog jag till mig av ett råd som ofta ges till spelare som tappat motivationen, testa ett annat spel. Sagt och gjort, som överskriften lyder föll valet på PLO. Nu känns det som en helt ny värld har öppnat sig. Varje session jag sätter mig är jag sugen på spela. Varje pass jag avslutar har jag lärt mig någonting nytt.

 

Vad finns att säga om mina första 25.000 händer omaha då? Att jag har gått från noll koll till en aning ungefär :) Har skaffat mig Poker Tracker Omaha som känns lite stenålders jämfört med PT3 och HEM. Dessutom är man tvungen att använda PAHUD som HUD och den lämnar en del att önska. En positiv sak är iaf att PokerEV funkar med Omaha databasen, jag som gillar att kolla ev-grafen och spela upp händerna med ev i efterhand.

 

Just ja, det bör väl nämnas att jag startat på plo25 och det självklara valet av sida blev Stars. Det känns som jag har hundra frågor och tankar som jag vill bolla, men vi tar det framöver. Nu måste jag fixa mig nånting ätbart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, den här handen blev inte bra, men samtidigt är det väl aldrig fel att få in allt som 42% favorit i 3-way?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($46.50)

MP ($25.50)

Button ($28.85)

SB ($35.85)

Hero (BB) ($25)

 

Preflop: Hero is BB with 7spade.gif, 10spade.gif, Aspade.gif, Qclub.gif

1 fold, MP raises to $0.85, Button calls $0.85, SB calls $0.75, Hero calls $0.60

 

Flop: ($3.40) 6diamond.gif, Jspade.gif, Kspade.gif(4 players)

SB checks, Hero checks, MP checks, Button checks

 

Turn: ($3.40) 8heart.gif(4 players)

SB bets $1.25, Hero calls $1.25, MP raises to $5.25, 1 fold, SB raises to $20.25, Hero calls $19, MP raises to $24.65 (All-In), SB calls $4.40, Hero calls $3.90 (All-In)

 

River: ($76.85) Kclub.gif(3 players, 2 all-in)

 

Total pot: $76.85 | Rake: $2

 

Results in white below:

SB had Jclub.gif, Jdiamond.gif, 2diamond.gif, 4club.gif (full house, Jacks over Kings).

Hero mucked 7spade.gif, 10spade.gif, Aspade.gif, Qclub.gif (one pair, Kings).

MP mucked Qdiamond.gif, Qspade.gif, 8spade.gif, 8diamond.gif (full house, eights over Kings).

Outcome: SB won $74.85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det dags att summera dagens bravader. På 2,752 händer är jag upp $177. 7 inköp är nytt dagsrekord för mig så det är jag ruskigt nöjd med. Bjöd väl på nån utdragning men åkte på någon också så det jämnar ut sig. Så även om jag är grön så måste jag ju göra nånting rätt.

 

Tänkte även passa på att presentera månadsmålet. Åter igen vill jag bli PlatinumStar för att kunna köpa en bonus för mina vip-poäng. Det krävs som tidigare 10,000 vip för att nå dit. Nu när nästan halva månaden gått hade jag gärna legat närmare halva målet, men eftersom jag inte spelade nånting första veckan av Januari får jag köra lite hårdare nu istället.

 

* 3,475 av 10,000 VPP avklarade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh PLO, va kul brukar ibland donka omkring lite på stars låga PLO bord hehe

 

Vet du hur många VPPs du får per hand på PLO25 och hurmångabord pallar du spela åt gången, spelar jag mer än 4 blir jag helt snurrig i huvet haha

 

Jo jag såg dig komma in som shortstack på ett bord på nyårsafton, du dubblade upp och drog lika snabbt igen :)

Var det den dagen du gjorde det sjuka passet på 35.000 händer?

 

Det blir nästan lika många VPPs som på NL50, dvs 1 poäng var 5e hand. Jag brukar ha igång 12-14 bord ungefär, högre än det blir det problem med att alla "fast-tables" timar ut direkt och man får lägga krutet på att hitta dessa och klicka sit in istället för på spelet. Tanken är att lämna plo25 och bara spela plo50 snarast. Där trillar poängen förhoppningsvis in snabbare och då kan jag gå ner i antal bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

th_omaha-1.jpg

 

Dagens första pass började med att jag direkt grävde ett fint hål. Åkte endast på en stackning, resten var små potter som gick åt fel håll hela tiden. Tyckte jag spelade bra och höjde min PFR med flera enheter vilket jag jobbat med sista tiden.

 

Nya tag senare ikväll, då sitter det förhoppningsvis lite mer lösa fiskar vid borden. Innan dess blir det mat, 24 och ett besök på bowlinghallen där UIK krossar Teg med sisådär 18-2.

 

 

Stackningen :( 76/24 när pengarna åker in så hans syn är väl korrekt antar jag.

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (4 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($19.25)

Hero (UTG) ($26.60)

Button ($25.40)

SB ($59.10)

 

Preflop: Hero is UTG with 3club.gif, 10club.gif, Aclub.gif, Aspade.gif

Hero raises to $0.75, Button calls $0.75, SB calls $0.65, BB raises to $2.50, Hero raises to $9, 2 folds, BB calls $6.50

 

Flop: ($19.50) 9diamond.gif, 6club.gif, 8club.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $10.25, BB calls $10.25 (All-In)

 

Turn: ($40) 9heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($40) Qspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $40 | Rake: $1.95

 

Results in white below:

BB had Qdiamond.gif, Kclub.gif, Qclub.gif, 6heart.gif (full house, Queens over nines).

Hero mucked 3club.gif, 10club.gif, Aclub.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and nines).

Outcome: BB won $38.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo var hos morsan å fick poker abstinens å var tvungan att få gå all in ett par gånger haha

 

Använder du PT2 PLO versionen eller funkar PT3??

 

Kör du fullring eller 6 max??

 

Jo som jag skrev på förra sidan, Poker Tracker Omaha (alltså motsvarande PT2). Enbart 6 max, har faktiskt inte ens tänkt tanken på något fullring lir.

 

Men du, vi måste dra ihop ett gäng och slaska lite live. Dock portar vi Micke ifall han ska hålla på och vara nykter och rathole:a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg segare segast. Det känns som jag inte träffat en hand på hela dagen. 4,171 händer spelade och back kring ett inköp. Borde slutat 5 minuter tidigare då jag var 1 dollar plus typ :)

 

Jag skyller på dagboksriggen och återkommer imorgon med nya krafter.

 

 

Aha-upplevelse, trodde jag var större favorit än 56/44 på turn här:

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($66)

MP ($14.40)

Button ($36.80)

SB ($42.15)

Hero (BB) ($33.75)

 

Preflop: Hero is BB with 3diamond.gif, Qdiamond.gif, 10club.gif, 7diamond.gif

UTG calls $0.25, MP calls $0.25, Button calls $0.25, 1 fold, Hero checks

 

Flop: ($1.10) Jheart.gif, 2club.gif, 9diamond.gif(4 players)

Hero bets $1, 1 fold, MP calls $1, 1 fold

 

Turn: ($3.10) 8diamond.gif(2 players)

Hero bets $2.25, MP raises to $9.70, Hero raises to $17.15, MP calls $3.45 (All-In)

 

River: ($29.40) 2diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $29.40 | Rake: $1.45

 

Results in white below:

Hero had 3diamond.gif, Qdiamond.gif, 10club.gif, 7diamond.gif (flush, Queen high).

MP mucked 10spade.gif, 3club.gif, Qclub.gif, Kheart.gif (straight, Queen high).

Outcome: Hero won $27.95

 

Fast jag får det ändå inte att gå ihop, han har en tia och två damer medans jag har 8 ruter. Vad är det jag missar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg segare segast. Det känns som jag inte träffat en hand på hela dagen. 4,171 händer spelade och back kring ett inköp. Borde slutat 5 minuter tidigare då jag var 1 dollar plus typ :)

 

Jag skyller på dagboksriggen och återkommer imorgon med nya krafter.

 

 

Aha-upplevelse, trodde jag var större favorit än 56/44 på turn här:

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($66)

MP ($14.40)

Button ($36.80)

SB ($42.15)

Hero (BB) ($33.75)

 

Preflop: Hero is BB with 3diamond.gif, Qdiamond.gif, 10club.gif, 7diamond.gif

UTG calls $0.25, MP calls $0.25, Button calls $0.25, 1 fold, Hero checks

 

Flop: ($1.10) Jheart.gif, 2club.gif, 9diamond.gif(4 players)

Hero bets $1, 1 fold, MP calls $1, 1 fold

 

Turn: ($3.10) 8diamond.gif(2 players)

Hero bets $2.25, MP raises to $9.70, Hero raises to $17.15, MP calls $3.45 (All-In)

 

River: ($29.40) 2diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $29.40 | Rake: $1.45

 

Results in white below:

Hero had 3diamond.gif, Qdiamond.gif, 10club.gif, 7diamond.gif (flush, Queen high).

MP mucked 10spade.gif, 3club.gif, Qclub.gif, Kheart.gif (straight, Queen high).

Outcome: Hero won $27.95

 

Fast jag får det ändå inte att gå ihop, han har en tia och två damer medans jag har 8 ruter. Vad är det jag missar?

 

Han har KQT, så han vinner på alla QT som inte är ruter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bleh, körde just ett långt segt pass på 1,506 händer. Var knappt inblandad i någon större pott. Spelet är verkligen tight och tråkigt svensk dagtid så det blir ett nytt pass om några timmar. Innan dess måste jag kika på någon CR film för att få upp aggressionen några snäpp. Har spelat äckligt fegt och passivt nu på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jobbigt det är att försöka spela aggressivt när hela bordet limpsynar. Dessutom omöjligt att cbet:a bort folk som har minsta lilla bit av floppen. Trägen vinner dock och i slutet av den här sessionen kom en ketchupeffekt :)

 

th_omaha-2.jpg

 

Ena stackningen var AAxx mot AA55, men jag har varit med om att torska i samma läge så det är smällar man får ta.

 

Här ett exempel på hur fina händer fi vägrar släppa:

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) ($25.60)

BB ($27.25)

UTG ($5.65)

MP ($54.30)

CO ($32.30)

Button ($24.75)

 

Preflop: Hero is SB with Kclub.gif, 10club.gif, Aspade.gif, Jclub.gif

UTG calls $0.25, 3 folds, Hero raises to $1, 1 fold, UTG calls $0.75

 

Flop: ($2.25) 5club.gif, Qspade.gif, 10heart.gif(2 players)

Hero bets $2, UTG calls $2

 

Turn: ($6.25) Jheart.gif(2 players)

Hero bets $4, UTG calls $2.65 (All-In)

 

River: ($11.55) Kheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $11.55 | Rake: $0.55

 

Results in white below:

Hero had Kclub.gif, 10club.gif, Aspade.gif, Jclub.gif (straight, Ace high).

UTG had 9diamond.gif, 2heart.gif, Qdiamond.gif, 4heart.gif (flush, King high).

Outcome: UTG won $11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woopie, -20 ute då får man vara het på borden istället. Gjorde $84 på 780 händer utan att hamna i några knepiga lägen. Hoppas jag kan vara lika het resten av kvällen så jag reparerar sista 3 dagarnas 6000 händer runt break even.

 

Varför är det så att man blir bekväm när det går bra medans man kan fortsätta hur länge som helst för att jaga ikapp ett back? Borde det inte vara tvärtom att man slutar när det går dåligt samtidigt som man vill rida på framgångsvågen så länge som möjligt.

 

Ser att dollarn jobbat sig på rätt sida om 8 igen. Undra om man ska våga slå igång doomswitchen aka uttagsriggen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowplay ftw! wp gg hero...

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($6.25)

CO ($19.95)

Button ($29.80)

Hero (SB) ($28.25)

BB ($16)

UTG ($13.80)

 

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Kdiamond.gif, 2club.gif, 7heart.gif

UTG calls $0.25, 1 fold, CO calls $0.25, 1 fold, Hero calls $0.15, BB raises to $1.25, UTG calls $1, CO calls $1, Hero calls $1

 

Flop: ($5) Kclub.gif, 8diamond.gif, 5spade.gif(4 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, CO checks

 

Turn: ($5) Adiamond.gif(4 players)

Hero bets $4.50, BB raises to $14.75 (All-In), 2 folds, Hero calls $10.25

 

River: ($34.50) 7spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $34.50 | Rake: $1.70

 

Results in white below:

Hero had Kheart.gif, Kdiamond.gif, 2club.gif, 7heart.gif (three of a kind, Kings).

BB had Aclub.gif, Aspade.gif, 6heart.gif, 3spade.gif (three of a kind, Aces).

Outcome: BB won $32.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det vara länge sen jag uppdaterade här. Dags att summera de sista dagarna mao.

Lördag: Spelade mycket och ofokuserat.

Söndag: Sabbat, dvs vilodag. Nötte tvserier och spelade Guitar Hero World Tour.

Måndag: Se Tisdag

Tistag: Har spelat som en idiot idag igen. Både sett till antal händer och kvaliteten på dessa. På 2 dagar har jag fått ihop nästan 10,000 händer men ligger back 20 dollar på spelandet. Jag är medveten om att jag tagit många dåliga beslut vilket påverkar winraten, men när händer som dessa inte får stå blir det svårt att göra gröna siffror:

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($11.30)

Hero (Button) ($26.55)

SB ($26.75)

BB ($25)

UTG ($32.55)

 

Preflop: Hero is Button with Jdiamond.gif, Kdiamond.gif, Qdiamond.gif, Qheart.gif

UTG raises to $0.85, MP calls $0.85, Hero calls $0.85, 2 folds

 

Flop: ($2.90) 8heart.gif, Qclub.gif, Aspade.gif(3 players)

UTG bets $1.75, 1 fold, Hero calls $1.75

 

Turn: ($6.40) 7club.gif(2 players)

UTG bets $6.10, Hero raises to $23.95 (All-In), UTG calls $17.85

 

River: ($54.30) 3club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $54.30 | Rake: $2

 

Results in white below:

Hero mucked Jdiamond.gif, Kdiamond.gif, Qdiamond.gif, Qheart.gif (three of a kind, Queens).

UTG had Jheart.gif, 6heart.gif, 10club.gif, Kclub.gif (flush, King high).

Outcome: UTG won $52.30

 

bara 64/36 här iofs, nästa är brutalare:

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (UTG) ($23.80)

MP ($27.60)

Button ($30.25)

SB ($31.05)

BB ($8)

 

Preflop: Hero is UTG with Adiamond.gif, Aclub.gif, 8diamond.gif, 2club.gif

Hero raises to $0.75, 1 fold, Button calls $0.75, 1 fold, BB calls $0.50

 

Flop: ($2.35) 10diamond.gif, 9club.gif, Aspade.gif(3 players)

BB checks, Hero bets $2.25, Button calls $2.25, 1 fold

 

Turn: ($6.85) 4spade.gif(2 players)

Hero bets $6.55, Button raises to $26.20, Hero calls $14.25 (All-In)

 

River: ($48.45) 8spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $48.45 | Rake: $2

 

Results in white below:

Button had 4heart.gif, Jdiamond.gif, Qclub.gif, Aheart.gif (straight, Queen high).

Hero had Adiamond.gif, Aclub.gif, 8diamond.gif, 2club.gif (three of a kind, Aces).

Outcome: Button won $46.45

 

83/17 men firren trodde säkert att han redan hade bästa handen...

 

Nu är det färdigwhinat för ikväll. Har fått ihop 7,743 av 10,000 VPP och med 10 speldagar kvar av månaden så är målet att bli PlatinumStar så gott som redan klart.

 

Graf för Måndag och Tisdag:

 

th_omaha-3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var en till seg speldag avslutad. Upp nästan ett inköp över 2,349 händer vilket gör att jag hamnar på +$3 på 3 dagars nötande :(

 

Så fort jag är PlatinumStar måste jag börja "spela" poker istället för att samla VPPs. Just nu sitter jag som en dålig robot och checkfoldar 9 av 10 floppar. Tråkigt och inte det minsta utvecklande som spelare. Fram till dess ska jag nöta CR-filmer och försöka hitta saker som går att använda sig av på lägre nivåer. Jag får känslan av att mycket av det aggressiva spelet man ser i filmerna inte funkar lika bra när man alltid får räkna med att minst 3 spelare ser floppen.

 

Nedan kommer dagens bästa respektive sämsta hand:

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

CO ($28.95)

Button ($26.60)

SB ($7.55)

BB ($41.85)

UTG ($45.40)

Hero (MP) ($24.65)

 

Preflop: Hero is MP with 8diamond.gif, 8heart.gif, 9heart.gif, Adiamond.gif

1 fold, Hero raises to $0.75, 1 fold, Button raises to $2.60, SB calls $2.50, BB calls $2.35, Hero calls $1.85

 

Flop: ($10.40) 7diamond.gif, 4diamond.gif, 10heart.gif(4 players)

SB checks, BB bets $7.25, Hero calls $7.25, Button raises to $24 (All-In), 1 fold, BB calls $16.75, Hero calls $14.80 (All-In)

 

Turn: ($80.45) Jdiamond.gif(3 players, 2 all-in)

 

River: ($80.45) Jspade.gif(3 players, 2 all-in)

 

Total pot: $80.45 | Rake: $3

 

Results in white below:

Button mucked Aspade.gif, Aclub.gif, 10spade.gif, 7club.gif (two pair, Aces and Jacks).

BB had Kclub.gif, Kheart.gif, 2diamond.gif, 5diamond.gif (flush, Jack high).

Hero had 8diamond.gif, 8heart.gif, 9heart.gif, Adiamond.gif (flush, Ace high).

Outcome: BB won $3.90, Hero won $73.55

 

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (6 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (MP) ($40.55)

CO ($47.75)

Button ($11.15)

SB ($38.50)

BB ($25.70)

UTG ($14.80)

 

Preflop: Hero is MP with 7club.gif, Aspade.gif, Adiamond.gif, 5diamond.gif

UTG calls $0.25, Hero calls $0.25, 2 folds, SB calls $0.15, BB checks

 

Flop: ($1) 8diamond.gif, Jdiamond.gif, 4club.gif(4 players)

SB bets $0.95, BB calls $0.95, UTG calls $0.95, Hero calls $0.95

 

Turn: ($4.80) 9diamond.gif(4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero bets $4.50, SB calls $4.50, 1 fold, UTG raises to $13.60 (All-In), Hero raises to $39.35 (All-In), 1 fold

 

River: ($36.50) 5heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $36.50 | Rake: $1.80

 

Results in white below:

UTG had 2club.gif, 5spade.gif, 7diamond.gif, 10diamond.gif (one pair, fives).

Hero mucked 7club.gif, Aspade.gif, Adiamond.gif, 5diamond.gif (flush, Ace high).

Outcome: UTG won $34.70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna speldag börjar precis som alla dagar har gjort på slutet. Först gräver jag ett jättehål och sen på slutet tar jag ikapp det mesta av backet. Idag kan jag dock ärligt skylla på några brutala beats. -$56 på 1,951 händer men dagen är inte över än.

 

Problemhänder, guida mig igenom pls:

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($112.55)

MP ($45.10)

Hero (Button) ($28.90)

SB ($4.75)

BB ($39.20)

 

Preflop: Hero is Button with 10diamond.gif, Qclub.gif, 5heart.gif, Qheart.gif

UTG calls $0.25, 1 fold, Hero calls $0.25, SB calls $0.15, BB checks

 

Flop: ($1) 4spade.gif, 9club.gif, Qspade.gif(4 players)

SB bets $0.50, BB raises to $1.75, UTG calls $1.75, Hero raises to $7, SB calls $4 (All-In), 1 fold, UTG calls $5.25

 

Turn: ($21.25) Kclub.gif(3 players, 1 all-in)

UTG checks, Hero checks

 

River: ($21.25) 7club.gif(3 players, 1 all-in)

UTG checks, Hero checks

 

Total pot: $21.25 | Rake: $1.05

 

Results in white below:

Hero mucked 10diamond.gif, Qclub.gif, 5heart.gif, Qheart.gif (three of a kind, Queens).

SB mucked 6spade.gif, 9spade.gif, 4heart.gif, 7heart.gif (two pair, nines and sevens).

UTG had Qdiamond.gif, 10club.gif, 5club.gif, 8spade.gif (flush, King high).

Outcome: UTG won $20.20

 

Ska jag betta turn när det uppenbara draget sitter?

 

 

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.25 BB (5 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) ($24.25)

UTG ($35)

MP ($55.15)

Button ($19)

SB ($30.35)

 

Preflop: Hero is BB with 9heart.gif, Jclub.gif, Kspade.gif, 7heart.gif

UTG calls $0.25, MP calls $0.25, Button calls $0.25, SB calls $0.15, Hero checks

 

Flop: ($1.25) 9spade.gif, Qheart.gif, 10club.gif(5 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, MP checks, Button bets $1, 1 fold, Hero raises to $4, 2 folds, Button calls $3

 

Turn: ($9.25) 6club.gif(2 players)

Hero bets $8, Button calls $8

 

River: ($25.25) Qclub.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $6.75 (All-In), Hero calls $6.75

 

Total pot: $38.75 | Rake: $1.85

 

Results in white below:

Button had 10heart.gif, 3heart.gif, 9diamond.gif, 10spade.gif (full house, tens over Queens).

Hero mucked 9heart.gif, Jclub.gif, Kspade.gif, 7heart.gif (straight, King high).

Outcome: Button won $36.90

 

Kan/måste jag folda river? Stacksize fuckar mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...