Gå till innehåll

Räknar alla rakeback likadant?


Diaaz

Recommended Posts

Jag har en bra deal på en viss sajt där procenten på raken räknas av det jag betalat. alltså en procent av bordets rake utan av den rake jag betalat när jag vinner potten. alltså bara när ja vinner en pott räknas raken in.

 

Däremot har jag en kompis som spelar på samma nätverk fast ett annat skin och säger att han får en procent på hela potten...bara han sitter vid bordet. alltså han behöver inte vinna potten.

 

kan det stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en bra deal på en viss sajt där procenten på raken räknas av det jag betalat. alltså en procent av bordets rake utan av den rake jag betalat när jag vinner potten. alltså bara när ja vinner en pott räknas raken in.

 

Däremot har jag en kompis som spelar på samma nätverk fast ett annat skin och säger att han får en procent på hela potten...bara han sitter vid bordet. alltså han behöver inte vinna potten.

 

kan det stämma?

 

Jag antar att du pratar om hur Raken räknas ut.

Jag kan bara förklara hur det fungerar på Potraiser och inom Entraction (f.d B2B) nätverket.

 

Alla olika skins eller partners i nätverket har SAMMA rakestruktur.

 

Tidigare hade nätverket s.k shared rake vilket innebar att man delade på raken så länge man hade fått kort oavsett hur mycket till potten man bidrog med.

 

Det ändrades dock för många månader sedan till att bli s.k Contributed rake vilket innebär att du betalar rake beroende på hur mycket du har bidragit till potten med.

 

Bonusgrundande VIP etc baseras också på detta givetvis.

 

Vad jag vet, har de flesta nätverk idag, Contributed rake.

 

Om det är på Entraction ni båda spelar, har nog din vän missat att nätverket har bytt rakestruktur.

 

Spelar ni på ett annat nätverk, tycker jag att du skall kontakta dem och se hur det ligger till.

 

mer om vår rakestruktur kan du läsa här: https://www.potraiser.com/templates/Contributed-Rake.aspx

 

//MrPotraiser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en bra deal på en viss sajt där procenten på raken räknas av det jag betalat. alltså en procent av bordets rake utan av den rake jag betalat när jag vinner potten. alltså bara när ja vinner en pott räknas raken in.

 

Däremot har jag en kompis som spelar på samma nätverk fast ett annat skin och säger att han får en procent på hela potten...bara han sitter vid bordet. alltså han behöver inte vinna potten.

 

kan det stämma?

 

Kan omöjligt stämma. Folk sitter förvisso med olika deals på sajterna och nätverken, men då är det oftast procentsiffrorna det skiljer på, inte sättet att räkna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns (minst) 3 sätt att räkna

 

contributed rake:

lägg 10dollar i 60dollar potten som rejkas 3dollar och du får rb för 0.5dollar.

nackdelar: blir avrundning som gynnar siten, slår rätt hårt på låga nivåer

fördelar: nits får mindre rb

 

dealt rake:

lägg 10dollar i 60dollar potten som rejkas 3dollar och 10spelare i handen, få rb för 0.3 dollar

nackdelar: nits får mer rb.

 

rake:

lägg 10dollar i 60dollar potten som rejkas 3dollar och du vinner, få rb för 3dollar.

fördelar: TAGs och LAGs får mer rb

 

nästan alla rb-avtal idag är contributed rake. nästan alla bonusar/fpp är på dealt rake. de flesta pokerprogrammen räknar på rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du pratar om hur Raken räknas ut.

Jag kan bara förklara hur det fungerar på Potraiser och inom Entraction (f.d B2B) nätverket.

 

Alla olika skins eller partners i nätverket har SAMMA rakestruktur.

 

Tidigare hade nätverket s.k shared rake vilket innebar att man delade på raken så länge man hade fått kort oavsett hur mycket till potten man bidrog med.

 

Det ändrades dock för många månader sedan till att bli s.k Contributed rake vilket innebär att du betalar rake beroende på hur mycket du har bidragit till potten med.

 

Bonusgrundande VIP etc baseras också på detta givetvis.

 

Vad jag vet, har de flesta nätverk idag, Contributed rake.

 

Om det är på Entraction ni båda spelar, har nog din vän missat att nätverket har bytt rakestruktur.

 

Spelar ni på ett annat nätverk, tycker jag att du skall kontakta dem och se hur det ligger till.

 

mer om vår rakestruktur kan du läsa här: https://www.potraiser.com/templates/Contributed-Rake.aspx

 

//MrPotraiser

 

okey nu är ja me. men jag får känslan av att min pokertracker inte räknar raken så, den uppdateras bara när jag vunnit en pot. kan det stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns (minst) 3 sätt att räkna

 

contributed rake:

lägg 10dollar i 60dollar potten som rejkas 3dollar och du får rb för 0.5dollar.

nackdelar: blir avrundning som gynnar siten, slår rätt hårt på låga nivåer

fördelar: nits får mindre rb

 

dealt rake:

lägg 10dollar i 60dollar potten som rejkas 3dollar och 10spelare i handen, få rb för 0.3 dollar

nackdelar: nits får mer rb.

 

rake:

lägg 10dollar i 60dollar potten som rejkas 3dollar och du vinner, få rb för 3dollar.

fördelar: TAGs och LAGs får mer rb

 

nästan alla rb-avtal idag är contributed rake. nästan alla bonusar/fpp är på dealt rake. de flesta pokerprogrammen räknar på rake.

 

hur kan ja räkna ut contributed rake då? finns det något bra program till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okey nu är ja me. men jag får känslan av att min pokertracker inte räknar raken så, den uppdateras bara när jag vunnit en pot. kan det stämma?

 

Ja, det är ju i potterna du vinner som du betalar rake så det är ju klart pokertracker räknar så.

 

hur kan ja räkna ut contributed rake då? finns det något bra program till det?

 

Känner inte till om den finessen finns i något program, men vad gäller B2B så får du 100vip för 40Euro i contributed rake oavsett om du rakat 60Euro eller 20Euro, så för B2B behövs inget program för att beräkna contributed rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var för mig ngt nytt, vilka nätverk behöver man vinna potten för att få raken beräknad?

 

När det gäller contributed(bidragande på svenska) finns det två varianter som är viktad bidragande och delad bidragande.

 

Ex Viktad

 

Rake på $3 och du har bidragit med 1/3 av potten innebär $1 i betald rake.

 

Ex delad

 

Rake $3 du har tillsammans med tre andra byggt upp potten vilket innebär $1 i betald rake oavsett hur stor del av potten du bidragit till. Raken delas lika mellan de spelare som bidragit m.a.o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var för mig ngt nytt, vilka nätverk behöver man vinna potten för att få raken beräknad?

 

 

På exakt noll.

Det finns inte ett enda nätverk eller en enda sajt som delar ut rakebacken till den som ska ha den, dvs den som vinner potten (Och däremed betalar raken.) tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...