Gå till innehåll

FI som synar och synar


Hajzy

Recommended Posts

Det finns en typ av spelare som jag har hyfsat svårt att spela mot, eller jag vet inte om det alltid är svårt men oftast får jag problem.

 

Detta gäller alltså Heads up cashgame, förekommer väl i sng också men inte lika ofta tycker jag.

 

Vi säger att jag höjer nästan alla händer förutom 23-2J, och några andra händer som 38-3J, 49-4J, 5T-5J och 6J. Det är oftast mitt standard spel i cashgame, sen så kan det ju ändras lite beroende på read. Förr höjde jag med 4bb, men höjer 3bb numera.. Har funderat lite på det, men vette tusan ifall det har någon betydelse.. det beror väl också på hur motspelaren är, men hljer jag bara 3bb så får jag oftast mer syner.

 

Hur ska jag spela mot en som synar nästan alla höjningar preflop och oftast på flop också? jag cbettar nästan 100% på flop. När han sitter på knappen så limpar han oftast. Vad är det bästa spelet? Jag har prövat att höja mina bets till 4bb och även prövat med 5bb, men en sådan FI synar nästan ändå hela tiden, blev väl lite mer folds från FI, men det är så liten skillnad.

 

Preflop vill jag inte limpa eftersom han är så tight så man får inte in pengar i potten. En strategi kan ju vara att checka mycket mer på flop, men jag vet inte? eller så tightar man till preflop spelet.

 

Det bästa känns ju dock nästan att inte spela mot en sådan FI, men vill i alla fall höra ifall ni har några tips hur man bör spela när man möter en.

 

 

 

Mötte tidigare idag också en annan som jag hade lite problem med. på knappen höjer han 5xbb och han synade 90% av mina höjningar PF eller så höjde han över mig, så jag fick också börja 3 och 4-betta mer. men det var oftast när han syna mig som jag fick problem. han dubblade ofta min cbet på flop eller så syna han. Jag hade nog kanske inte lika tur med flopparna den här gången, för jag träffade typ aldrig.

 

Ändrade spelstilen lite då, men kändes ändå som att man måste kunna spela bättre. Jag började höja 5xbb istället för 3xbb, och då fick jag lite mindre syn preflop.höjde inte lika många händer preflop heller och istället för att betta ut på flop så checkade jag oftare istället, ibland med oträffat och ibland med träffat. Preflop höjde han inte heller tillbaka lika mycket, men när han gjorde så dubblade han oftast. blev ju antingen syn eller höjning av mig igen.

 

Vette tusan ifall jag var flop kall När jag mötte honom, för varenda höjning som ajg gjorde så träffade jag inte, och hur ska jag då spela ifall jag nästan är hundra på att han ska syna eller göra motstånd? om jag bettar och höjer måste jag helt enkelt bara höja tillbaka ifall jag har luft? Det svåra är jua tt vet ifall han har en hand där eller inte eftersom han spelar likadant hela tiden..

 

 

 

Det blev kanske lite för mycket text och för mycket mumlande i texten. Hoppas att ni i alla fall förstår vad jag menar och kan ge lite tips :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din motståndare synar ALLT eller nästintill allt preflop, bör du tighta till dig lite eftersom du inte längre kan vinna potten direkt. Om din motståndare synar ALLT eller nästintill på floppen, minska frekvensen continuation-bet. Så länge din motståndare synar ALLA din flopbettar eller nästintill bör din bluff-frekvens ligga nära 0 och du bör i stort sett alltid betta dina träffar. När (om det nu händer) din motståndare börjar lägga sig mer än väldigt sällan på dina bettar kan du öka din bluff-frekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på senare tid börjat spela mycket HU SnG på låga nivåer 2-5$ och de spelartyper jag möter oftast är just de två du nämner.

 

Loose över aggressive och loose passive callingstation

 

Här är min strategi för att slå dem

------------------------------------------------------------------

Mot en som synar allt så ska du bara höja dina premium händer

Ax, Broadway, suited connectors och liknande. Limpa hyfsade händer och folda trash händerna.

 

Ditt mål är att få in hans pengar i potten när du är favorit att vinna inte när han är favorit att vinna.

 

Framförallt sluta höj när du spelar oop utan riktigt starka händer.

------------------------------------------------------------------------

Mot en som höjer allt. Tighta till dig ordentlig och hitta en hand du är beredd att spela om hela stacken för.

Axs, A8o+, Broadway, 77+

 

Låt sen han sköta höjandet innan du stoppar in hela stacken. Du kommer ofta vinna direkt med hans överbetar i potten eller så får du en coinflip (ofta som marginell favorit) och det är bra mot sånna spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 7 months later...
Hoppa in i sandlådan där hör såna svar hemma.

 

Poängen är att ni någon spelar och synar med allt så är det dumt att vi också spelar allt. Om vi istället spelar hälften av alla händer så kommer vi dominera honom ofta. Här är det alltså optimalt att bara spela bra händer, eftersom vi kommer förlora på non-showdown då vi aldrig kommer få ett fold av killen. Men vi kommer krossa honom när det gäller showdown eftersom han synar ner. Men för att kunna göra det måste våran genomsnittshand vara bättre än hands genomsnittshand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...