Gå till innehåll

Turbo vs. Regular speed?


Cyntax

Turbo vs Regular speed i SNG - Vad är grejen?  

38 medlemmar har röstat

  1. 1. Turbo vs Regular speed i SNG - Vad är grejen?



Recommended Posts

Jag har svårt att bestämma mig för om jag ska spela Turbo eller Regular Sng. Finns många (bra och dåliga) argument för alternativen. Här är några jag kommer på som hastigast:

 

Turbo speed:

+Oftast billigare rejk

+Går snabbre - Fler spelade per timma

+Fler spelare - lättare att hitta spel

+Fördel för den som behärskar bubbelspelet (?)

+Mer action

+Enklare beslut

-Fler grinder/proffs (?)

 

Regular speed:

+Mindre varians (?)

+Snällare struktur (CSIX)

+Mer flopp-spel

+Färre grinders/proffs (?)

+Fler tillfällen för dåliga spelare att begå misstag (?)

-Högre rejk

 

Vad spelar ni och vad är argumenten för att ni gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regular speed:

+Snällare struktur (CSIX)

+Mer flopp-spel

 

Håller med dig om det mesta. Dock tycker jag dessa två ovan inte alls behöver vara ett +. Floppspelet är det ju inte säkert att man behärskar så bra (som jag t.ex.) plus att ju mindre floppspel det är, desto fler kan man nog köra samtidigt vilket ju är bra.

 

Att det är långsammare struktur behöver inte heller vara positivt. Allt handlar ju om att anpassa sig till den. Visst, det blir ju lägre varians när man kör regulars, men å andra sidan är det nog lättare att spela så ultimat som möjligt för en avg-spelare jämfört med en turbostruktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Regular speed:

+Mindre varians (?)

 

Det enda som påverkar variansen är hur ofta du "ska" komma på varje placering. Variansen ökar inte pga att det blir mer "lottospel" i turbo. Men eftersom du borde ha bättre placeringar i regulars (sämre spelare och fler händer per sng) så blir variansen lägre ändå, men inte pga den anledningen många tror.

 

Grymt dåligt förklarat, och det visste du kanske redan, men ville bara reda ut det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner själv med två sexbordsset på en timme när jag kör SH turbo, kör man FR regular kan det ju ta 1½h innan man är klar (uppskattning, inte grindat enormt mycket FR).

Så på tiden det tar att köra ett set FR regular hinner man köra tre set SH turbo, $/h ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...