Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dåligt Andreas, dåligt! :) Du ville ju ha gnäll...

Det jag reagerar på som jag har för mig vi har diskuterat förut är att jag inte gillar spelet att syna knappraisar med Ax. Raisa tillbaka eller fold!! Helst raisa tillbaka. Tror att DET kan vara en stor läcka faktiskt.

• Svars 235
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

men jag vågar inte...

Hmmm... sant. Anledningen till min återhållsamhet är nog tvådelad, dels är det många som uppfattar mitt spel som ett "spel", dels tror jag mig fortfarande kunna spela ut dem om floppen medger bluffar.

Men som tydliggjorts här kan jag uppenbarligen inte spela ut folk, så du har nog rätt. Ska praktisera detta lite mer och se hur det går. Du betalar tillbaks mina förluster om det inte funkar va?

Postad

idag har jag aggrat. TILT!!!! va i helvete!! har folk spycams på mig eller????

Full Tilt Poker Game #7944271617: $24 + $2 Sit & Go (60406028), Table 5 - 30/60 - No Limit Hold'em - 8:43:45 ET - 2008/09/05

Seat 1: flymaxx (2,286)

Seat 2: haro36 (1,415)

Seat 3: Dayton77 (1,465)

Seat 5: bonefishbob (2,065)

Seat 6: samson644 (1,240)

Seat 7: lavernhe (1,370)

Seat 9: farlifarli (1,505)

lavernhe posts the small blind of 30

farlifarli posts the big blind of 60

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to farlifarli Queen of HeartsJack of Hearts

flymaxx folds

haro36 raises to 210

Dayton77 folds

bonefishbob folds

samson644 folds

lavernhe folds

farlifarli calls 150

*** FLOP *** 8 of Clubs3 of Spades9 of Hearts

farlifarli checks

haro36 has 15 seconds left to act

haro36 bets 480

farlifarli raises to 1,295, and is all in

haro36 calls 725, and is all in

farlifarli shows Queen of HeartsJack of Hearts

haro36 shows 7 of ClubsAce of Spades

Uncalled bet of 90 returned to farlifarli

*** TURN *** 8 of Clubs3 of Spades9 of HeartsKing of Hearts

*** RIVER *** 8 of Clubs3 of Spades9 of HeartsKing of HeartsKing of Clubs

farlifarli shows a pair of Kings

haro36 shows a pair of Kings

haro36 wins the pot (2,860) with a pair of Kings

*** SUMMARY ***

Total pot 2,860 | Rake 0

Board: 8 of Clubs3 of Spades9 of HeartsKing of HeartsKing of Clubs

Seat 1: flymaxx didn't bet (folded)

Seat 2: haro36 showed 7 of ClubsAce of Spades and won (2,860) with a pair of Kings

Seat 3: Dayton77 didn't bet (folded)

Seat 5: bonefishbob didn't bet (folded)

Seat 6: samson644 (button) didn't bet (folded)

Seat 7: lavernhe (small blind) folded before the Flop

Seat 9: farlifarli (big blind) showed Queen of HeartsJack of Hearts and lost with a pair of Kings

Postad

seriöst, om folk synar med det HÄR så vet jag inte om jag någonsin kan gå på en read igen... min read på snubben var, bluffar ofta pre, går på reads och reraisar gärna folk som han sett aggra... Jag hade suttit på hans bord hela turneringen och sett honom göra detta, och själv hade jag bara spelat en enda hand där jag checkade ner med mellanparet och vann... så vad fan sysslar han med? varför kan jag inte få den potten, jag leder ju nästan ändå, även när han synar... jag har 47% preflop, 41% på floppen och 40% på turn...shit!!!!

Postad

Idag har jag spelar 3 turrar.

Åkte med 77 mot 33, jag trycker med 2000 i 500-potten, han hade limpat 33 och synade med 400 kvar.

Åkte med A8 när jag tryckte på cutoff-1, knappen som hade 1400 synade mina 1000 med KJs

Åkte med AQ med 18 bb på floppen A104 i ruter mot AJs i ruter som klonkade färgen på rivern. (18 bb var mycket här).

Postad
Mitt svar på plo är gambla inte om du inte är aggressorn speciellt inte mot 2 fi. Kanske ok i Cash game men i turnering är det ju survival vi är ute efter och plocka upp easy money genom å få folk att lägga sig.

Nu vet vi ju i efterhand att ditt färgdrag hade varit good om du träffat men den färgen kan lätt vara döda outs. Jag hade räknat med 4 outs för en vinnande kåk och räkna till 2-3 outs för färgen istället för 9. Å då säger kanske pottoddsen (eftersom jag inte vet dem i denna specifika handen) att syn är dåligt i längden.

Dåligt tänk? Jag vet nog att jonas å uffe spelat mer plo än jag men jag har ändå senaste tiden 2 första platser och en andra plats i PLO turneringar. Å då har jag brukat tänket ovan i turneringar, helt enkelt turnerings tänk, riskera inte livet i onödan.

Såg att jag inte kommenterat det här. Ville bara säga att jag tyckte att inlägget var bra :)

Sen så tycker jag inte att man behöver spelat ett spel 100+ timmar för att få yttra sig. Ibland postar jag kanske en hilo-hand från ett cash game-bord och då vill jag ju höra åsikter från folk som inte är insnöade. Sen om man får en fråga på något som man själv tycker är självklart så får man chansen att förklara det, och det tror jag är nyttigt både för den som frågar och den som besvarar frågan :)

Postad
Såg att jag inte kommenterat det här. Ville bara säga att jag tyckte att inlägget var bra :)

Sen så tycker jag inte att man behöver spelat ett spel 100+ timmar för att få yttra sig. Ibland postar jag kanske en hilo-hand från ett cash game-bord och då vill jag ju höra åsikter från folk som inte är insnöade. Sen om man får en fråga på något som man själv tycker är självklart så får man chansen att förklara det, och det tror jag är nyttigt både för den som frågar och den som besvarar frågan :)

Tack Jonas, nu kanske jag vågar gissa mer på dina hilo händer...var ju helt ute å cykla när tornie gissade rätt på previous trivia question!

Postad

tänker fortsätta mitt wine med dagens resultat:

3 45:or.

resultat: 3 torskade coin-flips, iallafall 2 st 75-25:are och AK mot 45 som jag inte riktigt vet oddsen för i huvudet (situationen finns ju inte på riktigt).

Titta här:

Date Tournament Game Buy in Entries Rank Prize

07 Sep 08 Hold'em No Limit HENL $26 45 19 $0

07 Sep 08 Hold'em No Limit HENL $26 45 21 $0

07 Sep 08 Hold'em No Limit (Knockout) HENL $26 90 57 $0

05 Sep 08 Hold'em No Limit HENL $26 45 27 $0

05 Sep 08 Hold'em No Limit HENL $26 45 42 $0

05 Sep 08 Hold'em No Limit (Knockout) HENL $26 90 78 $0

05 Sep 08 Hold'em No Limit HENL $22 9 5 $0

03 Sep 08 Omaha H/L Pot Limit OLPL $6+ 114 35 $0

03 Sep 08 Hold'em No Limit HENL $26 45 17 $0

02 Sep 08 Hold'em No Limit HENL $26 45 9 $0

02 Sep 08 Hold'em No Limit HENL $26 1179 734 $0

02 Sep 08 Omaha Hi Pot Limit OHPL $11+ 168 33 $0

Och lägg där till dessa tre 0-or... ingen bryr sig väl när jag säger att ALLA är OTUR!!!! jäkla mungo!!! (jag lovar, spelade optimal(!... huh?) poker...

Det roliga är att typ på dagen den 2:a pratar jag med Jonas på skype och snackar om att det går bra och att mitt mål är att komma över 2500 innan jul. mmm DET verkar ju gå bra...

Postad

Ish thish yesh or noo?

Full Tilt Poker Game #8029506746: $24 + $2 Sit & Go (61068708), Table 4 - 20/40 - No Limit Hold'em - 14:12:56 ET - 2008/09/11

Seat 1: Cairo2006 (1,335)

Seat 2: Mike Bollar (1,255)

Seat 3: gerbse (3,390)

Seat 4: Jane Austen (1,630)

Seat 6: farlifarli (1,370)

Seat 7: KateMossad (1,110)

Seat 8: The War Eagles (1,615)

Seat 9: naepthat1 (1,795)

Jane Austen posts the small blind of 20

farlifarli posts the big blind of 40

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to farlifarli Queen of SpadesKing of Spades

KateMossad folds

The War Eagles folds

naepthat1 has 15 seconds left to act

naepthat1 is sitting out

naepthat1 has timed out

naepthat1 folds

Cairo2006 folds

Mike Bollar has 15 seconds left to act

Mike Bollar raises to 120

gerbse calls 120

Jane Austen folds

farlifarli calls 80

*** FLOP *** Ace of Spades8 of SpadesKing of Clubs

farlifarli checks

Mike Bollar has 15 seconds left to act

Mike Bollar bets 200

gerbse calls 200

farlifarli raises to 1,250, and is all in

Mike Bollar calls 935, and is all in

gerbse folds

farlifarli shows Queen of SpadesKing of Spades

Mike Bollar shows 7 of HeartsAce of Hearts

Uncalled bet of 115 returned to farlifarli

*** TURN *** Ace of Spades8 of SpadesKing of Clubs9 of Hearts

*** RIVER *** Ace of Spades8 of SpadesKing of Clubs9 of Hearts3 of Diamonds

farlifarli shows a pair of Kings

Mike Bollar shows a pair of Aces

Mike Bollar wins the pot (2,850) with a pair of Aces

*** SUMMARY ***

Total pot 2,850 | Rake 0

Board: Ace of Spades8 of SpadesKing of Clubs9 of Hearts3 of Diamonds

Seat 1: Cairo2006 didn't bet (folded)

Seat 2: Mike Bollar showed 7 of HeartsAce of Hearts and won (2,850) with a pair of Aces

Seat 3: gerbse (button) folded on the Flop

Seat 4: Jane Austen (small blind) folded before the Flop

Seat 6: farlifarli (big blind) showed Queen of SpadesKing of Spades and lost with a pair of Kings

Seat 7: KateMossad didn't bet (folded)

Seat 8: The War Eagles didn't bet (folded)

Seat 9: naepthat1 didn't bet (folded)

yesh no? good move?

Postad

Jättebra tycker jag! Har han inte två par har du ju typ 65% från floppen. Hans syn är marginell.

Övervägde du förresten att lägga in ett squeezeplay preflop där? Säg att du raisar till typ 400, blir svårt för A7s att hänga med då liksom. Det var ju dessutom en CO-raise så han behöver definitivt inte ha da shit.

Postad

Helt sjukt att jag tänker så bra här på morgonen.

Lyckades sätta honom på A7 innan han showade (eller innan jag såg i HH vad han hade). Standard syn med A7 av fi när fok sitter på 30-35 bb.

När du gör all innen tror du fi lägger A? Här måste read va på topp. För en av dina fi sitter nästan garanterat på ett A.

Gillar squeze play bättre före floppen, detta representerar även en bra hand i senare läge ifall du får syn av A7. Nu tror jag nog in han foldat iaf efter den floppen, men du måste höja pre!!!

Och nej 65% är jätte mkt för högt. du har 51% på den floppen mot ett par i A

Postad

Nej, han har inte 65%. I det här fallet är det en coinflip.

Jag tycker att movet är bra. Såvida han inte har ett monster (typ set, AK) så har du minst en coinflip och han borde kunna lägga händer som är bäst för tillfället, typ A7, så du har massa fold equity.

Postad

ok... för jag har gjort det här movet 4 ggr nu (sen jag började tänka på det som ett move)... INGEN av gångerna har folk lagt sig, utan synat med marginella händer.

Mmm.. squeeze-play... yihaa.. kanske vore något jao...¨

Iallafall, hans syn är galen. så var det med den saken. Däremot kan man fundera över hans spel med A7 pre. Jag raisar ALDRIG med A8 och nedåt såvida inte strukturen tvingar mig att trycka, eller medger att min trippling tvingar bb att lägga sig eller trycka med any (han ska gärna inte ha mer än 8 bb). Att spela A-shit från cutoff när bb har synat är att spela i mörkret tycker jag, men ändå ser jag folk höja hela tiden. Visst när folk lägger sig är det ju bra, men med det tänket kan man ju höja med änny.. Mao när man får motstånd är det trubbel, och man riskerar att förlora halva stacken medans man försöker förstå huruvida den andra också har ett ess och om det är A3 eller A8...

Stötte på patrull igår när jag spelade 4 st 45:or (4 förluster f ö). Tripplade med AJ från knappen. sb synade.. flopp 69T rainbow. han checkar och jag bettar 2/3. Han synar. turn A, färgdrag ligger. han checkar och jag potbettar. Han synar snabbt (potbet var 400 och nu har vi ca 900 kvar vardera). rivern är en 8:a. han checkar.

Vad har han: ?

Vad gör jag: ?

ledtråd: jag fick se hans hand och åkte ur.

Postad
ok... för jag har gjort det här movet 4 ggr nu (sen jag började tänka på det som ett move)... INGEN av gångerna har folk lagt sig, utan synat med marginella händer.

Mmm.. squeeze-play... yihaa.. kanske vore något jao...¨

Iallafall, hans syn är galen. så var det med den saken. Däremot kan man fundera över hans spel med A7 pre. Jag raisar ALDRIG med A8 och nedåt såvida inte strukturen tvingar mig att trycka, eller medger att min trippling tvingar bb att lägga sig eller trycka med any (han ska gärna inte ha mer än 8 bb). Att spela A-shit från cutoff när bb har synat är att spela i mörkret tycker jag, men ändå ser jag folk höja hela tiden. Visst när folk lägger sig är det ju bra, men med det tänket kan man ju höja med änny.. Mao när man får motstånd är det trubbel, och man riskerar att förlora halva stacken medans man försöker förstå huruvida den andra också har ett ess och om det är A3 eller A8...

Stötte på patrull igår när jag spelade 4 st 45:or (4 förluster f ö). Tripplade med AJ från knappen. sb synade.. flopp 69T rainbow. han checkar och jag bettar 2/3. Han synar. turn A, färgdrag ligger. han checkar och jag potbettar. Han synar snabbt (potbet var 400 och nu har vi ca 900 kvar vardera). rivern är en 8:a. han checkar.

Vad har han: ?

Vad gör jag: ?

ledtråd: jag fick se hans hand och åkte ur.

1. Han har A9

2. Du ska checka, även om jag inte tror du gjorde det...eftersom du får endast syn av en hand som slår dig här. check...

• 3 months later...
Postad

Yeehaaa har spelat igen (för första gången på jädrans länge)...

Det gick sådär... Spelade bara en grej. En 45 pers sng 24+2$ vilket egentligen är lite över min rulle sen jag tog ut 1000$. Nu har jag 190 dollaz...

La mig första 20 händerna, sedan dubblade jag med AK mot AQ på floppen A95 rainbow efter att ha tripplat utg och fått svar.

Gjorde sedan ingenting i typ 20 min, förrän blindsen blev 50-100. Bluff-steala från cutoff med 300, med bb höjde tillbaks till 800. La mig. Tre händer senare får jag QQ och höjer 300 i oöppnad. Samma snubbe höjer tillbaks med 800. Vi har båda lika stora stackar, jag har 1900 kvar. Pushar, han synar med KK.

Fel? Finns ingen flopp jag gillar bättre än pushen pre.

Hur som helst, borde funderat innan jag pushade iallafall. Not: det var ca 30 pers kvar. avg = 45/30*1500 = 2250... låg mao på avg.

Ska spela igen snart, men tror jag satsar på en-bords sng. Tror jag...

Postad

Kul att du spelar igen!

Tycker att du spelar den som man ska. Om du inte har någon read på honom som väldigt tight så är pushen rätt enligt mig. Då han dessutom restealat mot dig tidigare så ökar väl chansen att han är hyfsat svag. Om du har en read som verkligen säger att han är bluffig kan man ju tänka sig synen för att sen ställa mot hans förmodliga cb på flop.

Postad

en lätt fråga:

Sitter mot en "bra" (medveten kanske är bättre ord) spelare i HU. har 4500 av totalt 13500 och postar bb på 500. Tittar ner på 22 och han höjer till 2000. Fold eller push?

Postad

Halloj, Jag är lite sugen på att höra med er.

Om man skulle kunna få börja vara med er och spela? Jag har spelat poker i 5 år nu. Enormt aktivt dom senaste två åren.

Jag är bosatt i norrtälje, Så har de inte så enormt svårt att ta mig till täby och sno era pengar :evil::P

Hör gärna av er.

Mvh/jocke

Postad

T-Red: Jag tycker att frågan var ganska svår. Jag tycker att mycket beror på hur du känner gentemot motspelaren; är han bra så blir man ju lite mer sugen på att gambla. Känner du att du är bättre så finns det bättre lägen att ta. Utan read tror jag att jag hade lagt den, 4x-raisen känns som han inte vill ha syn och kan verkligen ha halvlågt pp. Han måste ju självklart syna om du pushar om han inte verkligen tokbluffar och är kass. Vad sägs om ett stop-n-go förresten? ;)

SkyTrax: Vi spelar inte live särskilt ofta längre men för min del får du gärna vara med när vi väl spelar. Vilka spel spelar du?

Postad

Spelade 2 till ikväll. 2 andraplatser... Låg under i båda finalerna men borde fortfarande spelat bättre. De var ganska bra på HU dock... Fick inga kort då heller...

stt sng 10+1 sofar:

4 spelade

2 1:a +$68

2 2:a +$32

pengar = +$100 (!!!!!!!) Helt sjukt!