Gå till innehåll

Andreas nya statistik


T_RED

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Svars 235
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

:mrgreen: Spelat igen. hade 49 dollaz på rullen. spelade 3st $6+$0.6, fick AA, KK och AK lite sporadiskt men det var inget bra eftersom jag blev bangad i röven av 33 och dylikt.

 

Dock så åkte jag med KK mot QQ på ett dåligt sätt. Blindesn är typ 100 och jag har ca 8000, fi har 7000. Han tripplar co-1 och jag sitter på co och synar. Flopp QTx rainbow. Han bettar typ 2/3 och jag raisar upp till 1700, varpå han höjer till 3000. Här borde jag stannat upp, men instället instapushade jag och fick alltså spö.

 

Spelade även en $3+$0.3 turbo satellit till miniFtops event 10, vilket är NL holdem $30+$3. Fick där AA, KK, AK etc på löpande band och ledde i stort sett hela vägen till final. det var 170 pers med, 15 fick plats, låg 7:a när nr 16 åkte. Stabilt.

 

Totalt alltså + ca 15 dollaz eftersom jag cashade ut. Rulle: $30+33 st $T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yey!

 

Alltid kul när man är het å drar monster gång efter annan.

 

Var å spelade 3st 5 manna sngs i V-tuna förra helgen, hade samma flyt då. Sjukt bra start händer. Tyvärr resulterade det bara i en vinst ändå eftersom folk foldade en hel del mot mig trots att jag var sjukligt aggresiv.

Men lite pluss blev det ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara som sår på plåstren ibland när man blir utdragen.

 

Men det ska dock sägas att när jag spelade live med Buffe senast spelade vi 3 halvbranta sngs och de bästa händerna jag fick på ca 3 timmars spel var ATs och 66. (hade i övrigt 1xATos, 1xA9os samt 22, ingen QK, KJ heller att leka med). Pinnstick och Pellinho däremot visade upp monster efter monster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat 2 st 90 pers KO 6 dollaz.

 

I den första började jag med att göra en sunkig syn 2 ggr i samma hand och halkade ner till halva stacken, sen spelade jag upp mig och låg med 8000 när bb var 600. Synar på sb med Q9 efter att utg limpat, flopp Q8x rainbow. check check han pottar ut 2400. Jag synar, och checkar när en kung kommer. han checkar också, rivern är blank så jag går allin för 5000 i 8000... han instasynar med QT... suck

 

I den andra tar jag mig till ft som sist i kön. Efter tre händer och en snubbe som rökt plockar jag upp massiva A9os från cutoff-1. utg som är bigstack är jävligt lös och kör snöbollstaktiken. Det ligger 5000 i potten och han limpar. Jag vet att han gör så med 67s och vet att han instasynar större stackar än min, så jag trycker in och får call av QJ som rivrar mig. blaargh

 

+3 dollaz idag pga KOs... fantastiskt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag spelade jag en sån där KO 90 pers 6 dollaz och en satellit 5+0.5 till mini ftops 18. Ligger 40 av 106 i den, 96 wieners... återkommer om den

 

I KOn åkte jag efter en semibluff. Det har varit tokvekt spel med massor av limpers, jag har 3500. en snubbe har 2900 och limpar in 120 utg. Jag är på sb och har KJ. Bestämmer mig för att inte raisa då jag är i kass position mot hans utg, så jag limpar. bb checkar. Flopp QJx. jag checkar, bb checkar och han pottar ut 360. Jag bestämmer mig för att testa honom, så jag synar och checkar igen när det kommer blankt. Han bettar då ut 480 i 1080 och jag tycker det är svaggt. Därför bestämmer jag mig för att trycka honom. Med checken bakom tycker jag att jag ser stark ut. Han tänker länge och synar med Q9. sen hade jag ju bara 600 kvar och repade mig inte. Lite onödigt kanske, men jag tycker han spelade den lite underligt. Var han rädd för mig på turn fattar jag inte varför han synade, och var han inte rädd undrar jag lite över hans bet. värdebet mot säker J? Just att han skulle vara grym och gör så för att induca skriver jag av direkt med tanke på prefloplimpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp kom 40:a eller något. fick 22 T$, så plus 9 dollaz på den sessionen.

 

Det som var sjukt kul var att på bubblan var det tre bord som där folk hade typ 1 bb kvar och var allin mot 4 fetingstackar, och på två av borden på floppen gick en fetingstack allin och skrämde bort de andra (jävla sopa), och det slutade med att småstackarna klarade sig, men på tredje bordet kunde de spela så det var 4 mot en och småstacken rykte. Fan vad sur jag skulle varit om jag var han och såg de andra borden :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Japp kom 40:a eller något. fick 22 T$, så plus 9 dollaz på den sessionen.

 

Det som var sjukt kul var att på bubblan var det tre bord som där folk hade typ 1 bb kvar och var allin mot 4 fetingstackar, och på två av borden på floppen gick en fetingstack allin och skrämde bort de andra (jävla sopa), och det slutade med att småstackarna klarade sig, men på tredje bordet kunde de spela så det var 4 mot en och småstacken rykte. Fan vad sur jag skulle varit om jag var han och såg de andra borden :mrgreen:

 

Ämm det är väl fördelaktigt att förlänga bubblan så länge som möjligt om man är stor stack för då kan man picka rätt rejält på mellanstackarna å öka din stack mkt vilket är mer värde..

 

Jag gjorde ett sånt move i en 180 pers turnering en gång å det var 19 pers kvar 18 casha. Jag gick från mellanstack till chippie med steals mot de andra mellanstackarna och sen tryckte lillstacken med typ 1-2 blinds över min bb å jag folda en stark hand typ AT för att hålla kvar lillen å kunna fortsätta bullya de andra. Å tjänade mkt mer på efterföljande bully än om jag skulle slagit ut lillen som dock åkte något senare mot en annan på bordet.

 

Jag fick sjukt mkt bash från de andra på bordet för den folden men jag bara garva åt dem att de inte fatta vad jag höll på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Lirade bort halva rullen idag på rush (17 dollaz!!!)

 

spelade fyra stycken. I tre av dem var det väl inte så mkt att säga, jag kunde ha varit lite kallare, gjorde en dålig syn med QQ på 266-bräda mot bb, han minibettar, jag höjer pott (ursprunglig utg+1 limp!!) en tredje snubbe foldar och han trycker. (ca 3x pott).

 

I den sista turneringen spelade jag bättre, och hade 3300 när jag får 10h5h på bb. bb är typ 160 har jag för mig. Vi är tre som är med iallafall, och potten var 700 ish. Floppen kommer 2c3h6h. Jag checkar och utg+2-limpern pottbettar och har ca 3000 kvar. Jag tar time och ställer, tänker att han kan ha bluffat och även att han kan bli rädd för mig med tanke på att det var en låg bräda. Han tänker jättelänge och synar med AsJh. jag träffar inte. Jag funderar fortfarande på varför han tog synen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade bort resten :shock:

 

det blev tre turneringar och 97 cent över som gick snabbt i cash-game. Folk träffade fyrtal och sets varje hand där. Skumt.

 

 

Hur som helst, rush är sjukt kul. Farligt farligt. Tror jag ska satsa lite slantar snart och köpa in mig igen med målet att köra 4+0.4, (brukar vara 200-300 pers med).

 

Frågan är hur mkt jag ska köpa in mig på. Köper jag bara in mig på 50 är det såkart bad roll management, samtidigt så kan man ju skita i det med tanke på att det är så lite pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst är det ett skott. Nu går det ju inte riktigt att sätta in mindre än 50 vad jag förstått. Men hur som helst, det går ju inte så bra.

 

Har spelat 8 st nu, och som bäst har jag kommit 50 av 330. Problemen har dels varit min taktik och dels oflyt. Senaste två bytte jag taktik och det gick bättre, men oflytet kom tyvärr i precis fel ögonblick.

 

Taktiken (föga avancerad) är att stjäla från knappen, cutoff och cutoff+1 om folk foldat, samt att inte ha så bråttom med att bygga upp stacken, t ex kan man lägga AQ och syna stora bets med JJ. Men det som är speciellt i rush är att man i princip aldrig kan syna ner med något som är lite bättre än halvbra och förvänta sig att vinna. Folk antingen tokbluffar eller har snudd på nötterna. (Tills antarna börjar alltså).

 

Har börjat att känna igen ungefär när folk börjar steala, plus raisa, så jag är nog mer inne i det nu är i början. Men det kommer troligtvis bli inköp igen, men det gör inget. det är jävligt kul 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du lirar igen!

 

Taktiken på 5dollarsnivån måste vara att spela ABC-poker. Vara hyfsat tight i början då du kommer få betalt när du träffar och syn när du bluffar och sen börja stjäla som fan när antarna kommer in i bilden. Så skulle jag spela dem iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jao i princip, men man måste stjäla varje gång man får chansen preflop pga att det är Turbo. Folk viker nästan alltid på floppen också.

 

Åkte i en nu när jag hade TT, på bb med 18 bb. en med 15bb tripplar i mitt, får 3 calls innan min, jag tänker att vilket läge att ställa, men synar till slut dels för att jag tror att någon kan ha limpat in JJ och tar synen, och dels för att jag absolut inte känner mig tvingad att chansa hejvilt ännu. Att träffa set med 5 pers med är också kul.

 

flopp AdTd8d

Snubben på small går all in med 10 bb (potten är alltså 18bb). Jag har 15 bb kvar, jag går allin utan att tveka, och ursprungsraisern går också allin. Såklart har han färg med K3!!! och sb har tyvärr AT så jag är chanslös i princip, kåken kommer inte och jag är ute. Jaja snyft snyft. Visst måste jag trycka? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska trycka pre å va ap-glad att alla lägger sig.

Sjukt stor pott utan showdown!

 

På flopp tycker jag du nog kan räkna med att du är efter ganska ofta om 6 pers ser floppen. Blir helt enkelt en matematisk fråga om det är värt att dra efter kåken. Om det bara varit du och en FI så är floppush callen ett måste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker att chansen att alla 4 lägger sig pre är 0. Vad får jag calls av? JJ och uppåt. AK, AQ, QK QJ etc. Dvs allt som jag inte slår om det kommer höga kort plus några saker jag inte slår om det kommer låga.

 

Tycker det är bättre att se flopp och trycka om den är låg, istället för att vara uppe mot 2-3 fi:s allin preflopp, eftersom jag är ute om jag förlorar potten.

 

obs, det var alltså 5 som såg floppen och jag var en av dem, potten var nog inte 18bb alltså, utan 15.5bb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du fick en liten cash senast, kul att spräcka ITM-nollan! Snart blir det klonk!

 

Håller helt med NoQ om pushen pre. Att någon skulle ha ett högre pp än dig är högst osannolikt! Dessutom tror jag du får calls av lägre pps om du ställer (lite beroende på deras stacksize) ganska ofta. Sen vill du inte behöva dodga fyra överkort genom att bara syna innan flop. Observera gärna att de händer som var med sen (dvs två av fyra fi) visade upp K3s och ATos, händer som du gärna sett hade synat dig pre med andra ord, men som förmodligen hade lagt sig.

 

De händer som du pratar om skulle synat din push dvs JJ och uppåt, AK, AQ etc. Av dem skulle alla högre par och förmodligen AK och AQ reraisat pre minst tre av fyra gånger. Pushen pre är solklar, bättre lägen får man inte. Jag förstår inte din motivering med att chansen är noll att du får folds pre och sen radar upp massa bra händer (som för övrigt äger dig eller har flip) men struntar i de händer som du äger, eller åtminstone dominerar, eller skulle lagt sig. Om någon synar dig med QJ (som du tog upp) så suger dom och jag tror att sannolikheten till att du blir synad är större om de exempelvis har A8s eller 88 än QJ. Du har en stark hand, där ännu starkare händer förmodligen inte är med i handen. Use it!

Jag tror att du får folds hälften av gångerna, leder 25 %, flippar 20 % och ligger under 5 %.

 

Jag försöker för övrigt inte såga ditt spel, däremot din argumentation om att man inte skulle pushat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha

 

"Jag försöker inte såga ditt spel, bara varför du gjorde det" :P

 

Alltså, ok, fan. Håller väl med då.

 

I övrigt blev det som befarat, rullen är slut. Det som var mitt största problem var oklonk, men i början även lite ovana.

 

Det som var slående de sista 4-5 turneringarna var hur pass effektivt det var att trippla pre om ur sen position. Till skillnad mot vanliga turneringar där det alltid är samma person som stjäl från ens bb (som det känns) så var det här alltid en ny bb man stal av, och folk verkade överhuvudtaget inte sugna på att ta callen. När man fick call (nästan alltid av bb eller knappen), var det bara att höja 60% eller så på random-bräda och så vann man. Typ ingen som förstod vad man höll på med förrän det närmade sig bubblan. Tror också det är där mitt problem ligger just nu, att växla om lite.

 

Kommer skicka in 50$ till på tisdag (löning vettu!)

 

om jag inte vunnit innan sommaren kan ni väl ringa spelberoendelinjen, ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes I have... Nu ska vi se, tror jag ligger +-0 efter 4 turrar. Vann 17ish dollaz nämeligen. Jag gillar verkligen formatet, känns som att jag har stenkoll på hur jag ska göra, men problemet jag har är faktiskt att jag helt plötsligt får för mig att de kan folda, eller att de kan bluffa. Som exempel har jag 74 på bb, och får en dubbling från tidig position (utg+1 tror jag) när blindsen är rätt höga.

 

flopp kommer T87 och jag bettar in halva potten, varpå han pottar tillbaka. Jag tror då att det är ett move (med t ex AK, folk dubblar generellt inte pre med pps, eftersom - antar jag - låga pps är för kassa och höga pps vill man ha ut mer av alternativt maskera), så jag ställer honom (var typ halv pot tillbaka). Men nä, han har dubblat med AT och jag ryker. Visst, jag hade inte jäääättemycket marker och det är turbo, men jag kan definitivt få bättre lägen än sådär. Överhuvudtaget blir jag irriterad på att jag chansar när jag om jag ligger under är i princip körd. Hade jag haft 9:an hade det kännts bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(folk dubblar generellt inte pre med pps, eftersom - antar jag - låga pps är för kassa och höga pps vill man ha ut mer av alternativt maskera), så jag ställer honom (var typ halv pot tillbaka). Men nä, han har dubblat med AT och jag ryker

 

Alltså, vem dubblar med AT i tidig?

Alltså, vem dubblar med AT?

Alltså, vem dubblar?

 

Alltså, vad tycker ni om mitt pp-resonemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...