Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Game ID 2094306018 starting - 2008-07-15 19:16:25

** Arminus [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - $ Cash Game) Real Money

- Prestigan sitting in seat 1 with $49.25

- hdfthghfhg sitting in seat 2 with $47.25

EDIT: Personen satte sig nyss vid bordet, har aldrig sett denne person förr å har därför inga reads. :(

- _JmF_VmF_ sitting in seat 3 with $100.30

- pablo_eskoba sitting in seat 4 with $47.57

- Csygi sitting in seat 5 with $198.67 [Dealer]

- Zarec sitting in seat 6 with $59.82

Zarec posted the small blind - $0.25

Prestigan posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Zarec: Q of d, Q of s

hdfthghfhg raised - $1.00

_JmF_VmF_ called - $1.00

pablo_eskoba called - $1.00

Csygi called - $1.00

Zarec raised - $8.00

Prestigan folded

hdfthghfhg raised - $29.00

_JmF_VmF_ folded

pablo_eskoba folded

Csygi folded

Zarec ??

Vad tycker ni? Finns inget annat än att trycka in degen?

Vad finns det för alternativ till att folda?

Vad brukar folk minraisa/4b-comitta sig med?

Postad

AA/KK helt klart.

På NL50 FR har jag sett detta spel VÄLDIGT ofta från tidig position.

Limpar för att sedan 3beta eller som i detta fall, minraisa för att sedan 4-beta.

Jag tror du springer in i AA 9 gånger av 10.

Postad

busta...

du har lagt in 8, får betala 40 för att spela 104potten. 40 / 104 = 0,384615385

. även om de är supernits så har du odds:

QQ 40.21% 114,253,440 11,080,068

QQ-AA,AK 59.79% 172,607,388 11,080,068

eftersom du kommer vilja raisa massor av händer här kommer folk spela tillbaka massvis. så räkna med att han kommer ha en del bluffhänder förutom sin värderange.

Postad
AA/KK helt klart.

På NL50 FR har jag sett detta spel VÄLDIGT ofta från tidig position.

Limpar för att sedan 3beta eller som i detta fall, minraisa för att sedan 4-beta.

Jag tror du springer in i AA 9 gånger av 10.

Detta var vad jag misstänkte och foldade :/ Men det var inte FR detta, men spelet kanske inte skiljer sig speciellt mkt från SH?

Postad
busta...

du har lagt in 8, får betala 40 för att spela 104potten. 40 / 104 = 0,384615385

. även om de är supernits så har du odds:

QQ 40.21% 114,253,440 11,080,068

QQ-AA,AK 59.79% 172,607,388 11,080,068

eftersom du kommer vilja raisa massor av händer här kommer folk spela tillbaka massvis. så räkna med att han kommer ha en del bluffhänder förutom sin värderange.

Detta var ju en mycket trevlig synpunkt. 40% equity, men ifall han inte gör så med AK? Svårt, men din erfarenhet är att bara trycka in allt alla gånger? :)

Postad
Detta var vad jag misstänkte och foldade :/ Men det var inte FR detta, men spelet kanske inte skiljer sig speciellt mkt från SH?

Jopp.

Med readen "Satte sig just vid bordet" och drar tomtespelet som det här rakt av så betalar jag ev. AA/KK alla dagar. Han dyker upp med diverse Axs och skräp tillräckligt ofta för att du ska gå bra med vinst.

Detta var ju en mycket trevlig synpunkt. 40% equity, men ifall han inte gör så med AK? Svårt, men din erfarenhet är att bara trycka in allt alla gånger? :)

Som sagt, större range än den han gav oftast.

Postad
Jopp.

Med readen "Satte sig just vid bordet" och drar tomtespelet som det här rakt av så betalar jag ev. AA/KK alla dagar. Han dyker upp med diverse Axs och skräp tillräckligt ofta för att du ska gå bra med vinst.

Som sagt, större range än den han gav oftast.

Okidoki! TY!

Postad

det är snarare så att de oftare gör det med AK, med AA,KK så fular de sig och minraisar eller synar och kör crai på floppar ed. väldigt många degar bort låga pp, AK, ATs, A5s etc preflop vilket talar lite extra för att syna med händer som QQ-99.

Postad
det är snarare så att de oftare gör det med AK, med AA,KK så fular de sig och minraisar eller synar och kör crai på floppar ed. väldigt många degar bort låga pp, AK, ATs, A5s etc preflop vilket talar lite extra för att syna med händer som QQ-99.

Jo, det har ju ju helt rätt i, antar att jag e för feg för att trycka in där?

På videos från cr märker man ju att när folk går ai pre så har de små par eller AK typ?

Postad
På videos från cr märker man ju att när folk går ai pre så har de små par eller AK typ?

fast mycket beror nog på slumpen, så få händer som visas i en film, om man har bluff eller stål varierar från film till film. inget man ska övertolka.