gdaily Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 AKKKK72, hur lägger vi den handen? a) KK / KKA72 b) AK / KKK72 c) A7 / KKKK2 Jag tror jag la fel i alla fall... Intressant näve. Kommentera varför du lägger som du gör (vi är player om det spelar någon roll, jag tror faktiskt att det gör det, AK och triss är starkare om man är banker än player) Citera
somnomna Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 hmm lite lurigt.. beror nog lite på hur mkt bettat oxå.. tilt "all in" för sista degen så delar vi väl kungarna känns de om.. e fortfarande fair chans att vinna och "zero" chans att loosa... men riktigt lurig hand... först tänkte jag Ak kkk a givet men då visar de väl färg och 22 ller ngt... Hur la du den och va var bettet? Citera
gdaily Postad 12 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2008 Bettet var $500, men det är ju ointressant egentligen. Jag vill inte avslöja hur jag la än, får se om fler svarar. Citera
somnomna Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 va jag mena var om du nu la 500 och bara hade 500 på bordet att spela med eller om du nu la 500 och spela me 20k.. e de sista degen så kanske man vill spela säkert istället för att chansa..men som sagt ointressant egentligen. som de känns nu skulle jag spelat kk kk eller a7 kkkk känns de som.. men faan svårt asså... Citera
D Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Utan att kunna Pai Gow så känns alternativ b svagast. Där finns ju en inte obetydlig risk att förlora båda händerna. Med a och c lär man ju garanterat som sämst splitta. Jag hade satsat på alternativ a, men jag är förmodligen en Pai Gow-fisk i den mån man kan vara det. Citera
DrRoland Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Nu kan jag inte det där spelet men, AK på hand och 27KKK med 55,8%Equity är vad kalkylatorn säger iaf. Om jag nu matat in saker och ting rätt... Kan som sagt inte det där spelet. Vad går det ut på? Citera
gdaily Postad 13 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2008 Jag la AK / KKK vilket var rätt denna gång när banken hade AT / 9966, men efter att ha funderat på det hela så måste KK /KK vara mycket bättre (sämst är väl A7 / KKKK) Citera
gdaily Postad 13 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2008 Vad går det ut på?Sjukorts kinapoker, typ. Du måste vinna båda händer/förlora båda händer för att vinna/förlora. Banken vinner hand om hand är exakt lika (ex bank AK / 99xxx mot player AK / 88xxx så vinner bank pga AK på båda händerna vinner banken). Spelas med en joker (som avnänds som ess eller för att fylla ut färg/stege, dvs ej helt vilt kort) En snitthand är typ par i knektar (Kx / JJxxx) så att få upp par i kungar på tvåkortshanden är väldigt starkt, och KK på femkortshanden är över medel. Å andra sidan är AK också över medel och KKK är nästan nöten. Citera
gdaily Postad 13 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 13 Juli , 2008 http://www.beatingbonuses.com/pgpcalc.htm säger att AK / KKK är bäst Kul hand faktiskt Citera
Recommended Posts