Beef__Cake Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Har inte någon större read men har inte sett FI spela galet utan en hand innan iaf. Vi har bägge 1.5 inköp så det gör det lite svårare. $50 USD NL Texas Holdem - Saturday, July 12, 10:32:56 ET 2008 Table Speed #1418575 (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 3: ntoller ( $39.94 USD ) Seat 5: handlampo ( $74.98 USD ) Seat 1: Hero ( $106.81 USD ) Seat 2: lissa35 ( $46.50 USD ) Seat 4: SthorM2 ( $23.67 USD ) lissa35 posts small blind [$0.25 USD]. ntoller posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Kc Kh ] SthorM2 calls [$0.50 USD] handlampo raises [$2 USD] Hero [$6 USD] lissa35 folds ntoller folds SthorM2 folds handlampo calls [$4 USD] ** Dealing Flop ** [ 7h, 6c, 2s ] handlampo checks Hero bets [$8 USD] handlampo raises [$16 USD] Drag, set, överpar? Hero calls [$8 USD] Väljer bara syna för att se vad som kommer på turn och för att inte skrämma iväg allt jag slår, rätt? ** Dealing Turn ** [ 4d ] handlampo bets [$30 USD] Inga drag satt iaf, set eller överpar, så som spelat vad tror ni? Citera
Bullzeye1337 Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Har inte någon större read men har inte sett FI spela galet utan en hand innan iaf. Vi har bägge 1.5 inköp så det gör det lite svårare. $50 USD NL Texas Holdem - Saturday, July 12, 10:32:56 ET 2008 Table Speed #1418575 (No DP) (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 3: ntoller ( $39.94 USD ) Seat 5: handlampo ( $74.98 USD ) Seat 1: Hero ( $106.81 USD ) Seat 2: lissa35 ( $46.50 USD ) Seat 4: SthorM2 ( $23.67 USD ) lissa35 posts small blind [$0.25 USD]. ntoller posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Kc Kh ] SthorM2 calls [$0.50 USD] handlampo raises [$2 USD] Hero [$6 USD] lissa35 folds ntoller folds SthorM2 folds handlampo calls [$4 USD] ** Dealing Flop ** [ 7h, 6c, 2s ] handlampo checks Hero bets [$8 USD] handlampo raises [$16 USD] Drag, set, överpar? Hero calls [$8 USD] Väljer bara syna för att se vad som kommer på turn och för att inte skrämma iväg allt jag slår, rätt? ** Dealing Turn ** [ 4d ] handlampo bets [$30 USD] Inga drag satt iaf, set eller överpar, så som spelat vad tror ni? Tryck , han har QQ Citera
Gustaf112 Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Finns stor risk för att han har ett set eller tvåpar (typ 76s) här. Limpandet tyder ju på att han inte har ett högt pp förmodligen. På dessa stakes kan han mkt väl också ha en hand som 88 lr A7 (!) . Beslutet på turn beror på om han är superdonk lr nötgrinder. Jag tror dock att du oftast är slagen här och gör bäst i att folda turn eftersom han kommer bomba river i 9 av 10 fall oavsett också. Räkna inte med chech-check på river iaf så fold turn är nog bäst. Citera
Pey Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Hej. Det här känns som ett typiskt klurigt läge med överpar där man då och då torskar sina pengar. Hans linje är den som extremt många spelare på den här nivån tar med set. Check-minraise och sedan en stor bet på turn. Jag tycker det är readbaserat och tror inte den ena linjen är supermycket bättre än den andra. Då och då kommer han ha andra överpar eller luft. Fold på flopp känns ju för vekt, så jag föreslår att du a) slår tillbaka ordentligt på floppen b) som spelat, foldar turn mot solid spelare c) som spelat, pushar turn om du har minsta aning om att han är fiskig Hur slutade handen? Citera
Beef__Cake Postad 12 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2008 Jag var väldigt osäker men då de flesta på denna nivån limpar pp upp till nior tior tror jag man i längden möter underpar här så därför pusha jag turn och det visade sig ju vara helt rätt i detta fallet. Dock blev jag förvånad över det svaga pp han visade upp. Några synpunkter över mina tankar och spel så här i efterhand? Hero is all-In [$84.81 USD] handlampo is all-In [$22.98 USD] ** Dealing River ** [ 6d ] handlampo shows [ 9c, 9s ]two pairs, Nines and Sixes. Hero shows [ Kc, Kh ]two pairs, Kings and Sixes. Hero wins $31.83 USD from the side pot 1 with two pairs, Kings and Sixes. Hero wins $149.21 USD from the main pot with two pairs, Kings and Sixes. Citera
Bullzeye1337 Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Jag var väldigt osäker men då de flesta på denna nivån limpar pp upp till nior tior tror jag man i längden möter underpar här så därför pusha jag turn och det visade sig ju vara helt rätt i detta fallet. Dock blev jag förvånad över det svaga pp han visade upp. Några synpunkter över mina tankar och spel så här i efterhand? Hero is all-In [$84.81 USD] handlampo is all-In [$22.98 USD] ** Dealing River ** [ 6d ] handlampo shows [ 9c, 9s ]two pairs, Nines and Sixes. Hero shows [ Kc, Kh ]two pairs, Kings and Sixes. Hero wins $31.83 USD from the side pot 1 with two pairs, Kings and Sixes. Hero wins $149.21 USD from the main pot with two pairs, Kings and Sixes. var på rätt spår iaf Citera
Pey Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Några synpunkter över mina tankar och spel så här i efterhand? Japp. Ingen mer än jag som vill slå tillbaka ordentligt på floppen? Om han nu har något fult stegdrag eller A så finns det väl inga fördelar med att låta honom fiska in träffen med sin mini-checkraise? Tycker turn enbart kan behålla status quo för dig, men däremot hjälpa honom på en del olika sätt. Lycka till med liret! Citera
Tiggr Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Slå tillbaka flop är jättedåligt. Vilken reaktion vill du ha och av vilka händer? Citera
Beef__Cake Postad 12 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2008 Japp. Ingen mer än jag som vill slå tillbaka ordentligt på floppen? Om han nu har något fult stegdrag eller A så finns det väl inga fördelar med att låta honom fiska in träffen med sin mini-checkraise? Tycker turn enbart kan behålla status quo för dig, men däremot hjälpa honom på en del olika sätt. Lycka till med liret! Det är sant att om han har draget vill man inte låta han dra billigt mot det, men det är ändå inte allt för troligt att de höjer med draghänder pf. Sen vill jag ju som sagt inte skrämma iväg alla de händer jag slår utan gärna vänta in turn och höja där då beten blir såpass mkt större och deras chans till träff så mkt mindre. De blir ju oftast bundna på turn även med drag. Man tar ju en liten risk men bara för att vinna stort och den risken är imo nog liten för vinst värdet. Citera
Recommended Posts