Gå till innehåll

TT på finalbord...


Recommended Posts

5 kvar, redan ITM men bara småpengar som alltid på SvS turneringar. FI är skapligt aggro, har raisat de senaste 4 händerna. Jag själv dubblade nyss upp bordets shortie med låga pocket mot hans QQ så FI vet att jag synar även med mediokra händer.

Vad är bästa alternativet här - fold, syn eller ai? Raise är ju (nästan) samma sak som ai i detta läget.

 

500.00/1000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 10 juli 2008 10:04:06

Ottan (Vanlig /Turnering )

Plats 1: HERO (12105.00)

Plats 2: rastaman1 (24223.00)

Plats 3: Norre_72 (18771.00)

Plats 4: aMPe (18920.00)

Plats 6: FI (26481.00)

HERO lägg LM 500.00

rastaman1 lägg SM 1000.00

** Giv **

HERO [10k, 10h]

rastaman1 [N/A, N/A]

Norre_72 [N/A, N/A]

aMPe [N/A, N/A]

FI [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Norre_72 Lägg

aMPe Lägg

FI Höj till 4000.00

HERO ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går nog ai i detta läge. Fi har sett dig syna med en medioker hand men han har ju inte sett dig själv gå ai. Och 10or tycker jag allt är tillräckligt bra. Visst kan det hända att han synar med KQ eller Ax. Men med en uppdubbling så blir du chipleader istället för att ligga sist..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag degar här.

 

Han kan raisa med vad som, Ax,Kx, any broadway, any pair mm. Han kan (troligtvis) även vika en hel del av dem. De få gånger han råkar ha synbar hand eller hand som slår oss får vi hoppas att vi håller/drar ut.

 

Bör vara bra värde i att dega, speciellt när han är aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt push imo. Du kan inte på allvar överväga att folda TT preflop med 12 BB i stacken, och med syn gör du livet svårt för dig (om du inte bestämmer dig för att trycka alla floppar). Tror pushen har klart bäst värde då du ofta i detta läge får syn av lägre pockets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som alla är överens om att jag gjorde rätt då...

 

...FI Höj till 4000.00

HERO All-in 12105.00

rastaman1 Lägg

FI Syna 12105.00

*** Flop(Board): *** : [Es, 3h, 3r]

*** Turn(Board): *** : [Es, 3h, 3r, 6h]

*** River(Board): *** : [Es, 3h, 3r, 6h, 9r]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 25210.00

HERO [10k, 10h] Två par, tior och treor Vinst: 0.00

rastaman1 Lägger mig Vinst: 0.00

Norre_72 Lägger mig Vinst: 0.00

aMPe Lägger mig Vinst: 0.00

FI [Ds, Er] Två par, ess och treor Vinst: 25210.00

 

Blev lite osäker efteråt om man verkligen kan vänta in ett bättre läge men med bara 12 BB kvar så kände jag att en push nog vore det rätta. FI hade ju höjt flera potter i rad innan så jag hade även en förhoppning om att han kanske kunde vika...

Spelade dessutom för 1:a och 2:a plats och för att ha en chans dit var jag ju tvungen att minst dubbla upp inom de närmsta 4-5 händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

M.a.o hade jag tur nu då eftersom han bara satt på AQo...;-)

 

 

Följdfråga: Om jag istället hade varit chippie eller nästchippie - hur hade jag spelat handen på bästa sätt isf?

 

Vilken stack har han då? Short? Hur är hans image? Lös? I så fall spelar det ju ingen roll, då degar vi.

 

Enda läget kan jag tycka är om vi båda är chippies och han har väldigt liten FE då ska vi nog hålla lite i chipsen, men det är marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken stack har han då? Short? Hur är hans image? Lös? I så fall spelar det ju ingen roll, då degar vi.

 

Enda läget kan jag tycka är om vi båda är chippies och han har väldigt liten FE då ska vi nog hålla lite i chipsen, men det är marginellt.

 

Känner att det är just pp 88-JJ som är min stora läcka på något sätt. Har en bra stat på MTT´s men blir sjukt förvirrad så fort jag ska spela dessa pp´s. Någon som kan rekommendera en bra bok som behandlar just slutskeden i turrar och som även tar upp problematiken med att lira mellanpar i och ur position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner att det är just pp 88-JJ som är min stora läcka på något sätt. Har en bra stat på MTT´s men blir sjukt förvirrad så fort jag ska spela dessa pp´s. Någon som kan rekommendera en bra bok som behandlar just slutskeden i turrar och som även tar upp problematiken med att lira mellanpar i och ur position?

 

Harringtons andra bok om MTT-spel tar upp just slutskedet och finalbordet i turneringar. Har du inte läst den så gör det den är riktigt givande.

 

Angående TT som CL så är det väl som sulla säger. Beror lite på om Fi är short och vilken spelstil han visat tidigare.

Om Fi oxå är i topp och har likvärdigt antal chips och varit tajt så spelar jag den nog lite långsammare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...