isak78 Postad 16 Mars , 2005 Rapport Postad 16 Mars , 2005 Har läst forumet här ett tag medn aldrig skrivit något, så jag hoppas att detta inlägg hamnar rätt. Har spelat Ladbrokes turbo ladder och lyckats ta mig upp till sista nivån där första pris är 1000 dollar. 1000 dollar är mycket pengar för mig, så jag känner att risken är att jag kommer bli feg och spela alltför tight, undrar om det finns tips för att hantera den situationen? Och hur kommer spelet förändras jämfört med de tidigare nivåerna? Citera
QoS Postad 16 Mars , 2005 Rapport Postad 16 Mars , 2005 isak78, välkommen till POKERFORUM.nu! Det är helt rätt postat! Däremot så lägger jag gärna till dom övriga namnen för strukturen och kompletterar din rubrik med lite rubrikpill. Enjoy! - QoS Citera
Mikey Postad 16 Mars , 2005 Rapport Postad 16 Mars , 2005 Har aldrig spelat på Ladbrokes, men spelar ofte turneringar på Betsson.com. De har ju en 5k rebuy där priset också är $1000. Det jag kan rekommendera är att absolut inte spela för tight. Det gäller för alla online turneringar också för övrigt. Du måste ta lite mer risker och du kan inte spela så tight som du kanske vill Mitt råd är att om du kan komma in billigt, gå in i potten med allt ifrån låga suited connectors, låga pps, Ax osv i sen position osv. Försök träffa ett diskret monster för att dubbla upp. Undvik de där All-In situationerna ifall du inte är klar favorit! I och med den snabba takten i online turneringar måste man vara mer aggressiv för att hinna med blindsens utveckling Lycka till! Citera
Recommended Posts