Gå till innehåll

Gordon vs Simon


oleby

Recommended Posts

Intressant, men visst Simon är tuff men riktigt på Gordons nivå är han inte. Jag menar Gordon är uppväxt under en alkoholistfarsa, med en ännu galnare heroinistbror att hålla reda på. Sedan hamnar han som lärling under den totala galenpannan och tillika rockstar-stjärnkocken Jean Pierre White. Mannen som inte tvekar en sekund att kasta en stekhet kastrull rakt mot ditt ansikte för att såsen var för dåligt saltad.

 

Under alla förutsättningar är egentligen Gordon förhållandevis snäll:mrgreen: Fast jag tvivlar inte en sekund på att han sliter Simon i bitar om de kommer på kant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gordon Ramsay vinner alla gånger.

Han är hård mot alla, totalt respektlös! Elak in i själen, men ärligt och charmigt elak!!

 

Simon är ju bara en fake som är elak utan finess. Jag hade också kunna säga hans oförskämdheter, inga problem!

 

Men att skrika i ansiktet på en överstolt fransk kock: "You dirty french pig" utan att tveka vet jag inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag såg Gordon i Hells Kitchen så tyckte jag inte alls om honom. Tyckte han skrek för mycket för små grejer. Men i Kitchen Nightmares så lärde jag mig tycka om honom. Då tyckte jag det var helt rätt att skrika på de som hade hand om köket och varken höll rent eller kunde laga vettig mat efter kanske 10 år som kock. Nu när jag sett Hells Kitchen igen så är det inte så farligt. Bara första gången man ser ett program med honom som man kan bli lite chockad över hans stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inspirerad, var tvungen att sträckse hela Hell's Kitchen US S03. :ola:

 

Rätt kock vann iaf, woo!

 

Ja, håller med. Tycker aldrig det var något större tvivel om vem som skulle vinna. Har själv bara finalen kvar i S04, som är en jädra bra säsong.

 

No spoilers plz!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror ärligt talat inte det någonsin kommer göras lika underhållande program om mat och restauranger som de program Gordon gjort.

 

Mer givande och lärande? Säkert.

Underhållande? Helvete heller.

 

Det jag tycker skiner igenom hela tiden är dock vilken slipad jävla affärsman han är.

 

Cowell tycker jag är rapp i käften, men det är absolut inte ens i närheten av samma underhållningsvärde.

 

Jag uppfann förresten en drickningslek till Hells Kitchen, Varje gång gordon säger fuck/bollocks så drick några klunkar öl.

Varje gång han säger "I´ve had enough" : Häv ett 25 cl ölglas alt en 6a.

 

Kör den på en säsong matteprof. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...