Haslo Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Är ny vid bordet, detta är min andra hand så har ingen read alls. Vad ska jag göra på flopp och hur spelar jag handen efter flopp? PokerStars Game #18689997074: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/07/09 - 04:50:10 (ET) Table 'Magaclite' 6-max Seat #2 is the button Seat 1: Vitas ($97.90 in chips) Seat 2: iamalooper ($49.25 in chips) Seat 3: ThatLuckySOB ($27.75 in chips) Seat 4: u good i bad ($58.35 in chips) Seat 5: haslo1986 ($49 in chips) Seat 6: KnutSkurk ($53.20 in chips) ThatLuckySOB: posts small blind $0.25 u good i bad: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to haslo1986 u good i bad said, "no 10 either" haslo1986: raises $1 to $1.50 KnutSkurk: folds Vitas: folds iamalooper: calls $1.50 KnutSkurk said, "nb then" ThatLuckySOB: folds u good i bad: folds *** FLOP *** haslo1986: bets $2 iamalooper: raises $4.50 to $6.50 Citera
sTARVIN89 Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Detta är ett ganska standard och jobbigt läge, spelar själv NL50-NL100 och jag hade förmodligen med mina reflexer bara synat och låta ett till kort komma (många anser detta som fel spelat). Det vanligaste är väl att pusha här, men med tanke på din bet preflop så kan han sitta på set/tvåpar/drag och skulle lätt kunna slå dig här. J10 är ett alternativ, så för att hålla nere potten skulle jag ta syn, check och sen se vad han betar turn. Sen genom reads på turnbet skulle jag fortsätta, men skulle förmodligen (som handen är spelad) tro att han betar starkt turn och du får kasta handen. Får jag gissa att han sitter på J10? Men visst, det är inte bra att vara för tight heller, utan reads på fi skulle jag släppa handen, men hade jag haft reads hade jag förmodligen bombat/foldat. Han kan mycket väl sitta på QK, 109, färgdrag m.m. Citera
sentenced Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 jag hade nog betalat av som vanligt men en bra spelare kanske hade tänkt "vad slår jag nu då" och lagt sig eller synat och checkfoldat turn. Citera
DocLame Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Eftersom jag inte kan folda TPTK utan read vid första mothugg och knappast heller kan höja en reraise för värde så får det bli syn i syfte att titta på turn och omvärdera läget då. Citera
Haslo Postad 9 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2008 jag synade och turn kom 5a och jag checkade(skulle nog betat). Han betade 9 dollar. Så vad göra nu? Citera
Park Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 j ag synade och turn kom 5a och jag checkade(skulle nog betat). Han betade 9 dollar. Så vad göra nu? Syna igen skulle jag ha gjort. Jag vet dock, enligt en hand vi diskuterat tidigare, att du gillar checkraise här. Citera
Arnan Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 j Syna igen skulle jag ha gjort. Jag vet dock, enligt en hand vi diskuterat tidigare, att du gillar checkraise här. Slå om o stoppa rätt ut på river ifall han synar . ev+ spel. Eller Syn och check syn river . Eller bara folda turn . Där har du tre alternativ att välja imellan. Hade nog valt Re raise o stoppat river oavsett kort. KQ har han allt för ofta här. Färgdrag osv. Ända hand jag skulle se han re raisar med flop på denna nivån e färgdrag, KQ , annars brukar dom slow spela nöten till river och re raisa där eller stoppa river . Eller så re raisear dom på turn. Har varit med om detta ett antal gånger. Min teori iafall Citera
Park Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Slå om o stoppa rätt ut på river ifall han synar . ev+ spel. Eller Syn och check syn river . Eller bara folda turn . Där har du tre alternativ att välja imellan. Hade nog valt Re raise o stoppat river oavsett kort Om vi återhöjer runt pott lär vi ändå vara mer eller mindre all-in. Om vi skall slå om kan vi lika gärna stacka av i mitt tycke. Citera
Haslo Postad 9 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 9 Juli , 2008 j Syna igen skulle jag ha gjort. Jag vet dock, enligt en hand vi diskuterat tidigare, att du gillar checkraise här. Gillar och gillar. Ibland gör jag det och ibland inte. Jag synade bara i detta fall hur som helst. Citera
Arnan Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Om vi återhöjer runt pott lär vi ändå vara mer eller mindre all-in. Om vi skall slå om kan vi lika gärna stacka av i mitt tycke. Jo det håller jag med om. Stoppa går oxå jätte bra ännu bättre faktiskt räknade inte direkt hur mkt han hade kvar men såg det nu och helt klart stoppa turn Citera
Haslo Postad 11 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 11 Juli , 2008 Jag synade turnen iaf och synade hans push på river då det oxå va ett bra kort för mig. jag stoppa han på färgdrag eller par med stegdrag. Nu visade det sig att han hade floppat 2par så jag förlorade. Citera
Recommended Posts