Gå till innehåll

Bygga bankrulle?!


TheFool

Recommended Posts

Vet inte om jag valde att posta i rätt kategori, men gör ett försök.

 

Jag har spelat poker ett tag, men aldrig riktigt kommit igång med mitt onlinespelande. Jag har nu tagit tag i saker och satt in $200 på Party. Eftersom jag är studerande har jag en begränsad bankrulle. Speltiden kommer även den att vara begränsad till 2-3 timmar om dagen.

 

Mitt mål är att om ett tag (läs månader) ha en bankrulle som tillåter regelbundet spel på NL 100 nivån.

 

Min fråga blir helt enkelt: hur bör jag göra för att så snabbt som möjligt öka på min bankrulle, utan att löpa allt för stor risk att gula. Tänkte själv att till en början spela sit n gos på 10+1 nivån. Vet att det är lite högt för bankrullen, men på lägre nivåer är raken alldeles för hög. Jag vill även satsa på att bygga rullen relativt snabbt så att jag kan komma bort från de lägsta nivåerna ganska fort...

 

Kom gärna med tips och tankar. Det är inte omöjligt att jag utvecklar till en dagbok inom en snar framtid.

 

Tack! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så erfaren själv, men en sak som jag vet är att poker inte ska spelas för att bli rik fort. DU kommer torligtvis kanske öka bankrullen i början men den kan lika gärna försvinna fort.

 

SnG är roligt, men på den nivån du tänker spela så har du runt 20 inköp. Enligt mig är det för lågt, du kan spela med 20 inköp i cash-game men i SnG borde du ha fler. Det är min åsikt iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Party är ju 6 dollars SnG 5+1 $, fem dollar till potten och en dollar i rake, vilket är nära ocker. Jag skulle ha valt en annan sajt, och kan rekommendera Titan med generös bonus och ett riktigt svagt motstånd på 5+0.5 $ SnG:sen. Tacka gudarna för alla italienska fiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just nu 7 inköp på "min" nivå på SvS... började med 2..

Har man lite flyt i början så kan det gå :)

Men är lite passiv med spelet tyvärr eftersom jag ej vill gula.

Ska försöka jobba mig upp till 30 inköp och sedan ha det som regel!

En lliitteenn bit kvar bara :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur bra du är på poker, men att spela NL100 handlar ju inte bara om bankrullens storlek. Om du inte har mer pengar än de du satt in bör du i vart fall börja med NL10 eller så. Om du är vinnande på NL100 kommer det inte att vara några problem att snabbt bygga rulle dit på lägre CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak du absolut borde titta på är svenska spel. När man börjar är det inte fråga om en egentlig bankrulle, som det är en katastrof att förlora. Börja t ex med att sätta in hundra kronor, och prova cashborden 'Adam' och sitngo's 'Sill'. Sedan är det bara att se om pengarna växer till sig. Gör de det, så är det bara att gå upp i nivå när bankrullen tillåter, t ex med regeln att aldrig någonsin satsa mer än 2%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur bra du är på poker, men att spela NL100 handlar ju inte bara om bankrullens storlek. Om du inte har mer pengar än de du satt in bör du i vart fall börja med NL10 eller så. Om du är vinnande på NL100 kommer det inte att vara några problem att snabbt bygga rulle dit på lägre CG.

 

Sant det du säger. Har nu under några dagar spelat 12 sit n gos på 10+1 nivån, och min ROI ligger på 30 % i PO. 12 spel är visserligen alldeles för lite för att fastställa ett ROI, men ger kanske en hum om att jag är en vinnande spelare.

 

Kommer att fortsätta spela 10+1 och även börja med NL 10 till att börja med. Borde som sagt gå rätt så snabbt upp i nivå, med tanke på att jag vet att jag har kapacitet att spela ganska mycket högre än så.

 

Låter det nu gå en stund och ska sedan försöka att posta lite resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant det du säger. Har nu under några dagar spelat 12 sit n gos på 10+1 nivån, och min ROI ligger på 30 % i PO. 12 spel är visserligen alldeles för lite för att fastställa ett ROI, men ger kanske en hum om att jag är en vinnande spelare.

 

Kommer att fortsätta spela 10+1 och även börja med NL 10 till att börja med. Borde som sagt gå rätt så snabbt upp i nivå, med tanke på att jag vet att jag har kapacitet att spela ganska mycket högre än så.

 

Låter det nu gå en stund och ska sedan försöka att posta lite resultat.

 

 

:D 12 spel säger inte ens att du är en vinnande spelare. Spela 500 sen vet du ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. del av bankrullen man får ha som insats kör jag:

 

Sit & Goes: 1/20 (5%)

Cashgame: 1/10 (10%)

MTT's: 1/20 (5%)

 

Tycker dessa regler e ganska bra, cashgamet borde egentligen vara 1/20 det också, men vet att det är svårt när man ska bygga rulle och inte har tillgång till så stora inköp. I övrigt tycker jag det funkar bra!

 

Lycka till med ditt bygge ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D 12 spel säger inte ens att du är en vinnande spelare. Spela 500 sen vet du ;)

 

Notera "kanske ger en hum om"

8-) Självklart vet jag att man inte kan avgöra om en spelare är vinnande efter endast 12 spel. Skall återkomma till dig efter 500 ;)

 

Om det för övrigt är någon som har $500 över att ge mig så jag slipper spela NL 10, tas de emot med öppna armar ;)

 

Tack HSvensson! Vilken nivå lirar du på för övrigt? 10 % inköp i cashgame låter som lite väl vågat om du spelar över NL 25.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag valde att posta i rätt kategori, men gör ett försök.

 

Jag har spelat poker ett tag, men aldrig riktigt kommit igång med mitt onlinespelande. Jag har nu tagit tag i saker och satt in $200 på Party. Eftersom jag är studerande har jag en begränsad bankrulle. Speltiden kommer även den att vara begränsad till 2-3 timmar om dagen.

 

Mitt mål är att om ett tag (läs månader) ha en bankrulle som tillåter regelbundet spel på NL 100 nivån.

 

Min fråga blir helt enkelt: hur bör jag göra för att så snabbt som möjligt öka på min bankrulle, utan att löpa allt för stor risk att gula. Tänkte själv att till en början spela sit n gos på 10+1 nivån. Vet att det är lite högt för bankrullen, men på lägre nivåer är raken alldeles för hög. Jag vill även satsa på att bygga rullen relativt snabbt så att jag kan komma bort från de lägsta nivåerna ganska fort...

 

Kom gärna med tips och tankar. Det är inte omöjligt att jag utvecklar till en dagbok inom en snar framtid.

 

Tack! :-)

 

 

Beror på om du har fler kulor att dra in om du gular dina 200bucks, men jag hade börjat på NL25 och siktat på att inte behöva gå ner. Om du bara har 200bucks och det är den insättningen du kommer göra så skulle jag sikta på 5-10dollars sngs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag valde att posta i rätt kategori, men gör ett försök.

 

Jag har spelat poker ett tag, men aldrig riktigt kommit igång med mitt onlinespelande. Jag har nu tagit tag i saker och satt in $200 på Party. Eftersom jag är studerande har jag en begränsad bankrulle. Speltiden kommer även den att vara begränsad till 2-3 timmar om dagen.

 

Mitt mål är att om ett tag (läs månader) ha en bankrulle som tillåter regelbundet spel på NL 100 nivån.

 

Min fråga blir helt enkelt: hur bör jag göra för att så snabbt som möjligt öka på min bankrulle, utan att löpa allt för stor risk att gula. Tänkte själv att till en början spela sit n gos på 10+1 nivån. Vet att det är lite högt för bankrullen, men på lägre nivåer är raken alldeles för hög. Jag vill även satsa på att bygga rullen relativt snabbt så att jag kan komma bort från de lägsta nivåerna ganska fort...

 

Kom gärna med tips och tankar. Det är inte omöjligt att jag utvecklar till en dagbok inom en snar framtid.

 

Tack! :-)

 

I början när man ska bygga rulle så tycker jag att man kan "gambla" lite. Om du ska spela sng så är $10+1 godtagbart i början tycker jag. Men sen när du börjar öka rullen så bör du väl ha lite fler inköp för nästa nivå som väl är $20+2. Jag brukar börja med att smågambla lite när jag börjar på en rulle för att sen öka kraven vad gäller inköp ju högre i nivå jag klättrar. Jag hade börjat på $10+1 sng och gått upp till $20+2 som tidigast när jag har $600-700 nånstans osv. Och så får man tänka på att gå ner i nivå i tid om det börjar gå dåligt så att man inte gular :) GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera "kanske ger en hum om"

8-) Självklart vet jag att man inte kan avgöra om en spelare är vinnande efter endast 12 spel. Skall återkomma till dig efter 500 ;)

 

Om det för övrigt är någon som har $500 över att ge mig så jag slipper spela NL 10, tas de emot med öppna armar ;)

 

Tack HSvensson! Vilken nivå lirar du på för övrigt? 10 % inköp i cashgame låter som lite väl vågat om du spelar över NL 25.

 

 

100 spelade kan faktiskt ge dig ett hum (litet) om du är vinnande eller inte. Men som sagt vid 500 säger siffrorna bra mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början när man ska bygga rulle så tycker jag att man kan "gambla" lite. Om du ska spela sng så är $10+1 godtagbart i början tycker jag. Men sen när du börjar öka rullen så bör du väl ha lite fler inköp för nästa nivå som väl är $20+2. Jag brukar börja med att smågambla lite när jag börjar på en rulle för att sen öka kraven vad gäller inköp ju högre i nivå jag klättrar. Jag hade börjat på $10+1 sng och gått upp till $20+2 som tidigast när jag har $600-700 nånstans osv. Och så får man tänka på att gå ner i nivå i tid om det börjar gå dåligt så att man inte gular :) GL!

 

Låter bra. Precis som jag tänkt faktiskt! :-D Vi får se nu här i fortsättningen, men det borde gå vägen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...