MarrHarr Postad 16 Mars , 2005 Rapport Postad 16 Mars , 2005 Som en del av er kanske har märkt så har det körts igång nya bord i omaha under veckan på 0.25/0.5 PLO med 6 som max antal spelare. Bra eller dåligt är frågan? Ur min synvinkel så är spelet väldigt aggressivt på de vanliga 8-mannaborden och på 6-mannaborden har det urartat ganska rejält med snittpotter som är halva inköpet. Givetvis så är ju det en magnifik idé för att plocka in bra med rake och borden fylls upp snabbt. Dock så är det 3 st 6-mannbord uppe och bara ett 8-mannabord uppe vilket gör att shorthanded blir mer i fokus. För de som tycker att omaha är jämförbart med att skrapa en trisslott är det ju perfekt med dessa nya bord men jag som vinnande spelare på 8-manna bord misstycker starkt. Lämna gärna lite synpunkter på det här. * Lite RP - QoS * Citera
Akerman Postad 16 Mars , 2005 Rapport Postad 16 Mars , 2005 Jag tycker det e helt kanon med SH PL Omaha har länge suttit o suktat efter dyligt=) Citera
MrLuciano Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Håller med dig MarrHarr. Själv så saknar jag 10-bord som finns på andra siter. Varför startar de inte upp ett sådant bord? Citera
martenmania Postad 2 April , 2005 Rapport Postad 2 April , 2005 Håller med dig MarrHarr. Själv så saknar jag 10-bord som finns på andra siter. Varför startar de inte upp ett sådant bord? 6-manna bord genererar mer rake såklart (om antalet spelare totalt är det samma) Citera
Recommended Posts