kravmärkt Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 förvånad att ingen har nänmnt scream filmerna så jag får väl göra det. Scream 1 Scream 2 Scream 3 Kom att tänka på nu när jag som yngre var hemma själv och släckte ner alla lampor i hela huset. Satte gardinerna för fönstrena och slog på scream 1 mitt i natten just när klockan hade slagit 1, och fyfan va rädd jag var! tror ni att det gick att sova efter det hah?? Citera
mr-flow Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Aldrig tyckt Saw är läskig (ie det tråden handlar om), men gillar alla filmerna skarpt. Allmänt bra gjorda, bra story, intressant om inte annat och roliga oväntade twists. Samtidigt typ de enda horrorfilmerna jag njutit av, de allra flesta är skräp och jag är inte så kåt på att bli 'skrämd' av mina filmer, speciellt inte när det är i princip det enda syftet dem har. Jo så är det en annan film som jag inte vet vad den heter när nån kille begraver någon på en förbjuden (afaik) kyrkogård, varpå personen kommer tillbaka som levande död och börjar döda folk. Så får dem död på den döde... igen, och då får han för sig att det är en bra idé att begrava nån ny där. Har ingen aning om vad filmen heter, och det är jättelänge sen jag såg den. Om någon kan namnet blir jag glad. En minnesvärd scen är när någon äldre herre är inne och jagar nån döing och går upp på övervåningen om jag minns rätt. In i ett sovrum, och tittar runt. Under sängen gömmer sig döingen med en skalpell och skär av hälsenan, för att sedan hugga rakt över käken när han ramlar ner på knäna. Djurkyrkogården? Jag är sjukt lättskrämd men jag mådde riktigt dåligt när jag såg Morden vid Wolfs Creek. Fyfaaan den är lätt min 1a. Citera
inkassera Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Jurkyrkogården? Jag är sjukt lättskrämd men jag mådde riktigt dåligt när jag såg Morden vid Wolfs Creek. Fyfaaan den är lätt min 1a. FYP. Pet Sematary. Ont: Rosemary's baby är bäst. Citera
brainslicer Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Ont: Rosemary's baby är bäst. ahh, en med smak Rosemary's Baby Trailer (1968) - Roman Polanski vacker main theme: http://uk.youtube.com/watch?v=JRuzcq1Vbfg&NR=1 Citera
The Grand Bark Postad 19 Oktober , 2008 Rapport Postad 19 Oktober , 2008 Jag är faktiskt inte speciellt förtjust i skräckfilmer, vilket kanske beror på att jag alltid kollar under sängen och i garderoberna efteråt. Att ha en fet ficklampa under kudden frestar också på lite. Har inga direkta favoriter eftersom mitt urval är taskigt lågt. Psycho och Rosemarys Baby är förstås med på listan. Den senaste "moderna" filmen är väl Lida och Ghost Ship. Ghost Ship är väl egentligen en B-rulle men den tyckte jag var väldigt välgjord. Vajer-scenen är ju riktig kuslig och skickligt utförd. Alien 1 är som Saint Björn säger förstås en skräckis, men den enda som iaf jag bara sitter och myser till. Mera sånt! Tittut! Citera
The Grand Bark Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Postad 22 Oktober , 2008 FYI så visas Ghost Ship på TV6 21.00 idag, om endast 6 min. alltså. Citera
Matfrid Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Postad 23 Oktober , 2008 Jag ser mängder av skräckfilmer, och tycker även om charmigt dåliga sådana. Ser nu att jag sett 48 skräckisar bara från 2007! De flesta är inte ens värda att nämna, men här är några bra: [Rec] 28 Weeks Later À l'intérieur - årets bästa. Otroligt laddad och koncentrerad handling. Somliga jag lockat att se den tycker dock att 'det där var ju bara en slasher'. Frontière Skojig Plot: A gang of young thieves flee Paris during the violent aftermath of a political election, only to hole up at an Inn run by neo-Nazis. The Girl Next Door Stark sak. Planet Terror . En av mina favoriter. Teeth Plot: Still a stranger to her own body, a high school student discovers she has a physical advantage when she becomes the object of male violence Citera
The Grand Bark Postad 2 November , 2008 Rapport Postad 2 November , 2008 Jag ser mängder av skräckfilmer, och tycker även om charmigt dåliga sådana. Ser nu att jag sett 48 skräckisar bara från 2007! De flesta är inte ens värda att nämna, men här är några bra: [Rec] 28 Weeks Later À l'intérieur - årets bästa. Otroligt laddad och koncentrerad handling. Somliga jag lockat att se den tycker dock att 'det där var ju bara en slasher'. Frontière Skojig Plot: A gang of young thieves flee Paris during the violent aftermath of a political election, only to hole up at an Inn run by neo-Nazis. The Girl Next Door Stark sak. Planet Terror . En av mina favoriter. Teeth Plot: Still a stranger to her own body, a high school student discovers she has a physical advantage when she becomes the object of male violence Jag såg Scream Awards häromdagen och Teeth tog hem priset för Most Memorable Mutilation. Efter att ha sett klippet med snorren har jag bestämt mig för att aldrig göka igen. http://www.spike.com/event/scream/page/vote/category/28721 Citera
Nizse Postad 2 November , 2008 Rapport Postad 2 November , 2008 Inte skräck men världens bästa filmscen på tv4 film just nu. Kryper i mig iallafall. Citera
brainslicer Postad 2 November , 2008 Rapport Postad 2 November , 2008 Den tredje modern i trilogin om dom tre mödrarna: Mother of Tears (The Third Mother, La Terza Madre) trailer: (Suspiria och Inferno är dom två första delarna i trilogin) Citera
6månadersförsöket Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 Är det ingen som sett "Död och begraven" ? Skrämde skiten ur mig när den gick på bio. Citera
KungKroon Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 1. Alla hundprogram på TV4+ 2. Jerry Springer 3. VHS-banden från bebisstadiet (Man inser vilka möjligheter man hade och vilken jävel man har blivit) Citera
DrRoland Postad 3 November , 2008 Rapport Postad 3 November , 2008 My little eye som gick igår var bra. Citera
Recommended Posts